Vil du ha kjæreste?

Started by Love, September 14, 2016, 15:27:03 PM

Previous topic - Next topic

Love

Kom på dette emnet pga forrige tråd.
Som jente er dette mitt syn på temaet, så ikke les deg blind...
Jeg er typisk kjærestejente i den betydning at alle gutter jeg treffer har den rammen i forhold til meg. Har aldri opplevd særlig mye disrespect heller. Så sikkert privilegert.

Så jeg er ganske god på shittesting. I den betydning at jeg alltid tester om fyren mener alvor. Kan finne på å reise meg og gå på et utested. Eller si nei til å danse. Eller etter mange dates påstå at "dette går ikke...."
Ja. Det er en test.
Er du interessert eller ikke?

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, men det funker. Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.

bareAre

Quote from: Love on September 14, 2016, 15:27:03 PM
Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.

På hvilken måte? Jeg mener, hvis ei jente plutselig bare går, enda så interessert jeg er, så vil jeg ikke virke desp og løpe etter (kan strekke meg til å stoppe henne med armen og tatt nr, bare i tilfelle). Du sier jo da ifra med kroppspråket at du ikke er interessert. Det hele virker litt selvdestruktivt, særlig hvis du sier etter mange dates at "dette går ikke..." og håper han skal like deg bedre. De gangene jeg har hørt tilsvarende (og vært veeldig keen på kjæreste), så har det ødelagt stemningen for min del. Eneste karer som vil gå videre etter slike kommentarer/oppførsel må jo da enten ikke være særlig keen ("greit for meg, var ikke så interessert") eller ekstremt desp og samtidig ikke lydhør for signaler.

Vi som har gått på kurs i sjekking eller de som har det medfødt vil jo lettere skjønne at det der er testing (selv om du tar den litt langt). Karer ellers som kanskje har vært i forhold hele livet (eller som ikke snakker så mye med jenter) vil bare tenke at du ikke er keen og bare gå videre. Så jeg skjønner ikke at all den testingen gjør deg noe godt :)

Anax

#2
Bra innlegg! Litt uenig i BareAre her. Har opplevd det selv at jenter blir litt "er han egentlig interessert i meg?" så trekker de tilbake med forventning om at jeg skal gjøre noe "HEI, du jeg liker DEG veldig. Vi treffes på fredag" . Jenter vil jo ikke spørre "du er du egentlig interessert i noe seriøst med meg?" heller gjør de bare dette greiene og ser om han jager på, og en del selvsikre karer som har bestemt seg om at "HUN vil jeg ha" gjør nok dette.

Dette er noe jeg personlig ikke gjør, er nok litt for følsom, har allerede blitt avvist 3-4 ganger idag så behøver ikke at hun jeg hadde en veldig trivelig date med for et par uker siden som sluttet å svare på snappene mine også sier "Hyggelig, men jeg holder på med en annen fyr nå.", som egentlig skjedde i går med ei annen ei.

Da prøver jeg heller å få til noe med ei av de jeg skal på date med i morgen, fredag eller søndag...

bareAre

Quote from: Anax on September 14, 2016, 17:35:40 PM
Jenter vil jo ikke spørre "du er du egentlig interessert i noe seriøst med meg?" heller gjør de bare dette greiene og ser om han jager på, og en del selvsikre karer som har bestemt seg om at "HUN vil jeg ha" gjør nok dette.

Hva legger du i "HUN vil jeg ha"? Ser ut som Love bruker disse teknikkene for å finne ut om han er kjærestemateriale (gitt tittelen på tråden). En kar som er ute etter sex der og da kan være vel så ivrig/desp som en som vil være kjæreste. Skjønner ikke hvordan man får filtrert ut kjæreste vs. ONS-materialet på denne måten... Og vet ikke om det at en kar er desperat til å ta opp jakten og fysisk gå etter jenta er noe gull. Det er ukalibrert og rart.

Love

Reise seg og gå var på et utested der fyren viste seg å ha dame. Han var veldig kjekk utseendemessig og en fyr jeg kunne gått for ellers. Han kom faktisk etter til neste sted og lurte på hva som var problemet....

Ellers når jenter sier sånne rare ting kan det være lurt (om du liker henne godt) å si noe som f.eks. "Ok, jeg synes vi har det fint sammen" og evt be henne tenke på det. Dette eksempelet er hentet fra når man merker at man begynner å få mye følelser.....

Jeg har aldri sagt noe om andre menn, eller at jeg dater andre. Det gjør jeg ikke...
Og dersom du blir dumpa til fordel for en annen så er det bare å ignorere. Gjelder begge kjønn...

Har aldri fått problemer med dette, men klart det kan virke skummelt dersom man ikke vet at det er en jentegreie.

Love

BareAre: handler egentlig om trygghet. Hvis jenta er utrygg/usikker så vil det være en fordel at mannen ikke lar seg bevege (bli usikker) men framstår trygg på seg selv.

bareAre

Du: dette går ikke..
Han: Ok, jeg synes vi har det fint sammen - kan du ikke tenke på det?"

Høres veldig slitsomt ut å skulle bekrefte og måtte overtale ei usikker jente. Hvis du først sier noe slik, så vil jo fyren også begynne å tenke i de baner og åpne for at det blir slutt. Resultatet er at han kanskje starter date andre igjen (for å ha muligheter videre) og han starter se negative sider ved deg. Mulig du føler en boost og et slags overtak, men i praksis åpner du for å avslutte forholdet. Jeg tror også at du ubevisst ville følt mindre for karen hvis han blir needy og forsøker please deg.

Alt det her åpner bare for å spille hverandre. En ting er på byen, men å spille med følelser i så stor grad, da ber man om trøbbel. Vil tro dette tiltrekker en type karer du *egentlig* ikke bør ende opp med.

Uansett: min erfaring er at de fleste jenter som har begynt å tenke at noe er på vei nedover ikke klarer komme ut av disse tankene. Det har jeg hørt fra nokså mange jenter.

Love

Gjør det ikke for å tiltrekke. Testing handler om å gi fyren mulighet til å trekke seg og se om han griper den. Gir han opp så ville han gjort det uansett, senere.
Testing er ikke en bevisst metode, men det funker til å se om fyren mener alvor. Betyr ikke at jeg er drittsekk. Men fyren må tenke seg om.

Ting går bare nedover når man tar hverandre for gitt, ingen har vondt av en utfordring.
Har bare hatt lange forhold. Og de gangene det har tatt slutt har det vært udramatisk, ikke resultat av testing. Testing er snarere et symptom på at dama liker deg, ikke det motsatte.

Damer er ikke enkle og direkte når de har følelser, da er vi indirekte og litt uberegnelige. Så om du ikke lar deg påvirke så er det lettere at hun roer seg og føler at hun kan stole på deg.

bareAre

Fra slik vi gutter lærer på kurs, så brukes shit-testing av jenter som en metode for å se om karen har selvtilliten/selvfølelsen i orden og står opp for seg selv. F.eks. jeg syns ikke du kler den rosa skjorten og hvis karen blir reaktiv og prøver forsvare seg, så faller han i verdi (dermed mindre tiltrekkende). Om man derimot eier situasjonen og sier "nja, syns den kler meg fint" og skifter tema uten å bli påvirket, så vil karen vokse i verdi. Viser at han ikke legger seg flat for "shit"-testingen.

Syns bare testingen din virker til å gå langt forbi shit-testing egentlig og i stedet viser du din usikkerhet (gitt den tenkte situasjonen).

Ingen har vondt av en utfordring, enig i det. Men hvis du bare går i full fart ut av utestedet og forventer at han skal løpe etter, da syns jeg det er litt mye å forvente :p Jeg ser da for meg en sjekkesituasjon hvor dere har møttes på byen og bare blitt kjent der og da. Eller at han skal beholde interessen for deg når du sier det her med at du ikke tror det går vegen (langt ut i datingen).

Love

Første avsnitt er litt riktig.
I tilfellet gå fra utested så VILLE jeg ikke at han skulle komme etter, han gjorde det likevel.
Som du sier så kan en jente bruke det på et utested for å se om du opplever at du selv har verdi. Særlig hvis du går bort til noen du opplever som litt for bra for deg (da vil det skinne igjennom at du ikke har trua og hun kan være litt frekk for å teste).
Jeg gjør en del sånne ting ubevisst men det bunner i at jeg ikke er redd for å være alene. Og derfor aldri har endt opp alene....

Mitt innlegg er ment for å forklare at avvisning ikke behøver å være endelig, men det kan være en test.
På vei til å bli kjærester så kan jenta få et anfall av usikkerhet og da trenger hun at mannen forholder seg rolig og trygg. Viktig å vite så man ikke gir opp dersom noe er veldig bra... Typ: er du sikker på at du liker meg? Det er jo nok av andre damer i livet ditt. Hva om vi ikke passer sammen? Eller utslag av sjalusi osv.
Det holder å stå fast. Ikke løpe etter....

Når det gjelder frykt for å være needy så kommer dette bare av at man er litt needy.
Dersom du er trygg på at du er attraktiv så vil du ikke opptre needy uansett hva den andre finner på.

Anugita

*klør seg litt i hodet*

Dette skjønte jeg ikke mye av.. Hverken shit-testene eller hvordan mennene ifølge oppskriften bør reagere på dem..
Hva i all verden er vitsen med å shit-teste? Som i eksempelene her, gitt at du faktisk liker fyren:

å gå fra han på bar, for å se om han kommer etter? Hadde du selv giddi å fulgt etter hvis en fyr gjorde det mot deg? Neppe.. Uansett om man hadde vært samboere/gift hadde det forholdet (for meg) hengt i en meget tynn tråd etterpå, så hvorfor?

Å si til en man liker i datingfasen at man er usikker for å gi han sjansen til å trekke seg? Hva om han ikke har tenkt over det i det hele tatt, men begynner å tenke fordi du sier det? Hvorfor ta risken og risikere noe som er/kan bli veldig bra?

Mannen som reagerer med å drite i damas mening om den "rosa skjorta": Han viser jo ganske tydelig at han ikke bryr seg om damas mening, og når han ikke bryr seg i en tidlig datingfase, hva i all verden skal få dama til å tro at han vil bry seg senere i forholdet?

Hvis "alle andre" skjønner spillet her, forstår jeg jo at det er jeg som er ett sosialt utskudd, men.. er slike oppførsler som nevnt her vanlig?

Anax

Altså karer som lett passerer Love's tester her er karer som tenker "Jeg er bra for henne, hun vet det ikke selv ENDA, men det er bedre for henne å være sammen med meg enn noen annen kar, og jeg vil ha HENNE. Win-win, hun får meg, jeg vil ha henne."

De tror og stoler helt og holdent på seg selv som er et ganske attraktivt maskulint trekk.

Kjetil GV

Quote from: Anugita on September 18, 2016, 21:39:23 PM
Hvis "alle andre" skjønner spillet her, forstår jeg jo at det er jeg som er ett sosialt utskudd, men.. er slike oppførsler som nevnt her vanlig?

Jeg tror etter det jeg har lest i teorien er at slik testing som regel foregår underbevisst.

Når en jente blir usikker på en manns verdi, intensjon, selvsikkerhet osv, så lager hun et problem ut av ingenting
for å se om gutten faktisk innehar de kvalitetene hun har tvilt på.

Tviler på at de fleste jenter er klar over mekanismene, og at enda færre bruker de bevisst.

En egen erfaring, som jeg er ganske sikker på var en slik test:
Hadde ei jente med hjem en gang som lagde et enormt leven over hvor stygge gardiner jeg hadde, og hvor få bilder jeg hadde på veggene.
Tror ikke det egentlig var problemet, men tror hun ville se hvordan jeg reagerte når hun oppførte seg frekt mot meg.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

fri90

Skjønner litt hva du mener anax, men er litt uenig i den siste der, i forhold til hvordan bilde jeg har på en kjekkas og erfarig jeg har med at jenter gjør det. Jeg gjør kan gjerne tåle en " test" eller to, men hvis det blir at hun skal teste meg hele tiden så vet jeg at det finnes mange andre som er minst like bra og kan gå videre. Feks en jente fra min egen hverdag som ville ofte møtes på byen, men når jeg kom så skulle hun hele tiden være små frekk/sjefe og teste meg på absolutt alt, jeg tenkte i starten at litt gikk bra, men når hun gjorde det helg etter helg, ringte og var frekk så tenkte jeg at dette var det ikke verd. Her kommer også overfloden in til en kjekkas. En kjekkas er ureaktiv og bær tåle og regne med å bli "testet" litt i blant, men han vet også at det finnes andre og ikke redd for å gå videre hvis han føler at de ikke passer etc. sum av sumarium, en kjekkas er ureaktiv, men finner seg ikke i hva som helst og tør å si fra.

Love

Innlegget var ment for å muntre opp gutter som føler at en dame plutselig trekker seg når han tror alt er bra, det kan være en test, og i såfall har man ikke noe å tape på å ha holdningen som Anax beskriver.
Om dama bare er frekk, kjip eller lignende som Fri90 sier så er det noe annet. Ingen vil vel ha en dame som bare er frekk.
Mine eksempler var litt random, siden det ofte er ubevisst, men ment som eksempler på ting som kan være Shit tester. Igjen: reise seg å gå var for å komme seg unna en litt vanskelig situasjon der det var tiltrekning men fyren hadde dame, så litt dårlig eksempel.