Vil du ha kjæreste?

Started by Love, September 14, 2016, 15:27:03 PM

Previous topic - Next topic

The Stig

Quote from: fri90 on September 18, 2016, 22:38:43 PM
Skjønner litt hva du mener anax, men er litt uenig i den siste der, i forhold til hvordan bilde jeg har på en kjekkas og erfarig jeg har med at jenter gjør det. Jeg gjør kan gjerne tåle en " test" eller to, men hvis det blir at hun skal teste meg hele tiden så vet jeg at det finnes mange andre som er minst like bra og kan gå videre. Feks en jente fra min egen hverdag som ville ofte møtes på byen, men når jeg kom så skulle hun hele tiden være små frekk/sjefe og teste meg på absolutt alt, jeg tenkte i starten at litt gikk bra, men når hun gjorde det helg etter helg, ringte og var frekk så tenkte jeg at dette var det ikke verd. Her kommer også overfloden in til en kjekkas. En kjekkas er ureaktiv og bær tåle og regne med å bli "testet" litt i blant, men han vet også at det finnes andre og ikke redd for å gå videre hvis han føler at de ikke passer etc. sum av sumarium, en kjekkas er ureaktiv, men finner seg ikke i hva som helst og tør å si fra.

Jeg leste nettopp ferdig boken "way of the superior man" . Forstod ikke alt av den, ettersom den er hardlest, men ifølge den så vil damer ALDRI slutte å teste mennene sine. Selv gjennom et livslangt forhold så er det kontinuerlig testing, fordi de vil ha den ultimate maskuline mann som takler alle tester. Det manifesterer ofte i krangler som ikke i det hele tatt handler om det som faktisk krangles om, men ofte noe helt annet.  Husker eksdamen min klikket på meg fordi jeg la en tunfiskboks i kjøleskapet, den skulle jo ligge i skapet måtte jeg forså. Hun var sur på meg resten av dagen for det, og jeg prøvde å diskutere tunfisk-situasjonen, men kom ingen sted. Forstår nå at dette definitivt handlet om noe helt annet enn tunfisk.
bye bye comfort zone.Just die already.

Cobra196

Jeg vil ha kjæreste, men det er ikke hvem som helst. Alderforskjell har litt å si, er de 5 eller 8 år eldre enn meg, frister det lite hvis de ikke har lignende interesser som meg.

Jeg er 22 år og hvis de fortsatt går på videregående, frister ikke det så mye heller. Kanskje skal de flytte og studere om få år. Vi kan være venner, men blir fort forventet mer enn venner hvis de er av motsatt kjønn.

Andre reiser mye og jobber mye. Med andre ord er på andre steder enn meg, men jeg ble kjent med de før og ser på Facebook hva de holder på med.

Selvfølgelig frister fine og hyggelige venner, men de er det mange av og når jeg gjør ting som jeg liker (og ikke er for mye hjemme) blir jeg kjent med flere. Da er det greit å være ledig i tilfelle jeg møter ei fin jente med lignende interesser som meg og ikke er for mye yngre eller eldre enn meg.
Personlig blogg: [url="//www.smsindre.no"]www.smsindre.no[/url]

J.A.S

Quote from: Love on September 19, 2016, 21:25:51 PM
Innlegget var ment for å muntre opp gutter som føler at en dame plutselig trekker seg når han tror alt er bra, det kan være en test, og i såfall har man ikke noe å tape på å ha holdningen som Anax beskriver.
Om dama bare er frekk, kjip eller lignende som Fri90 sier så er det noe annet. Ingen vil vel ha en dame som bare er frekk.
Mine eksempler var litt random, siden det ofte er ubevisst, men ment som eksempler på ting som kan være Shit tester. Igjen: reise seg å gå var for å komme seg unna en litt vanskelig situasjon der det var tiltrekning men fyren hadde dame, så litt dårlig eksempel.

En ganske relevant heads up da dette er ganske vanlig i forhold. Mange menn lurer jo fælt når alt tilsynelatende går jævlig bra og plutselig så skaper hun seg.

Det er jo av grunner siterte forfatter har nevnt og ellers fenomenet at kvinner liker å føle på og oppleve ett større spekter av følelser; Glede, lengsel, håp, forventning, sorg, spenning osv. Menn er mer, for å ta tegne et barnlig bilde av hvordan vi tenker om følelser: "Jeg er glad, hun er glad. Alt er bra! Ikke vits å forandre noe." Kvinner er mer: "Dette er bra. Men kun bra. Kjedelig!" Eller: "Dette er altfor bra. Noe må være galt!"

Ellers er det også en ubevisst grad av evolusjonisme i at hvis mannen lar seg lett stresse og går på akkord med seg selv over en shit test så oversettes dette dårlig til hvordan han vil takle hverdagen når unger er involvert og alt av utfordringer dette vil bringe. Kvinner vil forsikre seg, i den grad det er mulig, at de får barn med en som har tenkt å bli.

Får hun ett slikt innfall så er det som forfatter sier, viktig å vise at du beholder roen og ikke lar deg vippe av pinnen. Da viser du at du har nok rot i egen virkelighet til å ikke bli satt ut/bli usikker/få panikk angst over feminine rampestreker. Når mannen reagerer "rett" og tar det med ro vil intervallene bli sjeldnere og respekten styrket.

uhøytideligfyr

Quote from: Love on September 14, 2016, 15:27:03 PM
Kom på dette emnet pga forrige tråd.
Som jente er dette mitt syn på temaet, så ikke les deg blind...
Jeg er typisk kjærestejente i den betydning at alle gutter jeg treffer har den rammen i forhold til meg. Har aldri opplevd særlig mye disrespect heller. Så sikkert privilegert.

Så jeg er ganske god på shittesting. I den betydning at jeg alltid tester om fyren mener alvor. Kan finne på å reise meg og gå på et utested. Eller si nei til å danse. Eller etter mange dates påstå at "dette går ikke...."
Ja. Det er en test.
Er du interessert eller ikke?

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, men det funker. Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.
Artig innlegg, som ny på forumet følte jeg for å svare ett og ant her :)

Svar til deg: hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, med det funker. Det funker, hvorfor ikke gjøre det? :)

Imo, skjønner jeg ikke hvordan du klarer å skille mellom de som liker deg kontra de som liker alle? Jeg hadde nokk respondert likt om jeg hadde likt deg,ikke likt deg, likt alle eller ikke likt alle...
shittestene dine er og ganske harde, jeg har nokk flere kompiser som hadde likt deg men gidd opp fortløpende.

Som uerfaren forum medlem lurer jeg jo og litt på om jeg hadde bestått testene, så skriver noen svar du kan tenke litt på og gi meg en lyd viss jeg er ute å kjører..

Reise seg og forlate utestedet: ser ikke helt for meg denne settingen, hadde nokk ringt (ikke sendt melding) og lurt på hvor du ble av.. uten nr. Ditt hadde jeg nokk bare regnet med du kom tilbake etterhvert.. svært få av mine fremtidige kjærester bare stikke av uten å gi noe form for beskjed, så er ikke mitt tap for å si det sann...

Nei til å danse: ok (shittest?)

"dette går ikke...":  1 - "Ååå??" Sett rart på deg og forventet en nærmere forklaring.
2 - javel? *heva øyenbryn* hva som ikke går?" Og flira av den merkelige kommentaren.
Usikker hvordan du fortsetter denne testen, men etter MANGE dates så vet man greit hvordan stemninger er, hadde det vert bra hadde det bare vert humor, hadde det vert dårlige greier er det jo en gylden mulighet til å bli ferdig med hverandre.

Er du interessert eller ikke?
1 - ja, men altså, jeg må jo ha gjort noe fryktelig galt viss du enda ikke har skjønt det? *smilt lurt*
2 - Neii, jeg bare henger med deg fordi jeg er så sinnsykt Uinteressert, jeg er litt rar sann sett..
3 -Ja!  Jeg er interessert! Enn du? Har du dårlig tid? *smil*
4 - eee, viss vi har flere teite spørsmål, så kan vi godt ta di nå, så er vi ferdig med det..
5-  *blitt dønn alvorlig* njaa, er litt interisert i ei anna ei og, det står liksom mellom dere to da, men jeg tror jeg går for deg altså, jeg tror det... *ventet 2-3 sekund og flira meg ihjel av reaksjonen din*

Her har jo kroppsspråket ditt og hvordan du sier ting på alt å si, som du ser, tar jeg det ikke så veldig alvorlig når det blir slik ut i det blå, det er kanskje feil av meg og(?).. men jeg skjønner litt av oppmuntringen din og, for er nokk flere som hadde gått helt i grusen, eller blitt stressa av samme shittestene!

Love

Quote from: uhøytideligfyr on July 09, 2017, 10:25:15 AM
Quote from: Love on September 14, 2016, 15:27:03 PM
Kom på dette emnet pga forrige tråd.
Som jente er dette mitt syn på temaet, så ikke les deg blind...
Jeg er typisk kjærestejente i den betydning at alle gutter jeg treffer har den rammen i forhold til meg. Har aldri opplevd særlig mye disrespect heller. Så sikkert privilegert.

Så jeg er ganske god på shittesting. I den betydning at jeg alltid tester om fyren mener alvor. Kan finne på å reise meg og gå på et utested. Eller si nei til å danse. Eller etter mange dates påstå at "dette går ikke...."
Ja. Det er en test.
Er du interessert eller ikke?

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, men det funker. Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.
Artig innlegg, som ny på forumet følte jeg for å svare ett og ant her :)

Svar til deg: hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, med det funker. Det funker, hvorfor ikke gjøre det? :)

Imo, skjønner jeg ikke hvordan du klarer å skille mellom de som liker deg kontra de som liker alle? Jeg hadde nokk respondert likt om jeg hadde likt deg,ikke likt deg, likt alle eller ikke likt alle...
shittestene dine er og ganske harde, jeg har nokk flere kompiser som hadde likt deg men gidd opp fortløpende.

Som uerfaren forum medlem lurer jeg jo og litt på om jeg hadde bestått testene, så skriver noen svar du kan tenke litt på og gi meg en lyd viss jeg er ute å kjører..

Reise seg og forlate utestedet: ser ikke helt for meg denne settingen, hadde nokk ringt (ikke sendt melding) og lurt på hvor du ble av.. uten nr. Ditt hadde jeg nokk bare regnet med du kom tilbake etterhvert.. svært få av mine fremtidige kjærester bare stikke av uten å gi noe form for beskjed, så er ikke mitt tap for å si det sann...

Nei til å danse: ok (shittest?)

"dette går ikke...":  1 - "Ååå??" Sett rart på deg og forventet en nærmere forklaring.
2 - javel? *heva øyenbryn* hva som ikke går?" Og flira av den merkelige kommentaren.
Usikker hvordan du fortsetter denne testen, men etter MANGE dates så vet man greit hvordan stemninger er, hadde det vert bra hadde det bare vert humor, hadde det vert dårlige greier er det jo en gylden mulighet til å bli ferdig med hverandre.

Er du interessert eller ikke?
1 - ja, men altså, jeg må jo ha gjort noe fryktelig galt viss du enda ikke har skjønt det? *smilt lurt*
2 - Neii, jeg bare henger med deg fordi jeg er så sinnsykt Uinteressert, jeg er litt rar sann sett..
3 -Ja!  Jeg er interessert! Enn du? Har du dårlig tid? *smil*
4 - eee, viss vi har flere teite spørsmål, så kan vi godt ta di nå, så er vi ferdig med det..
5-  *blitt dønn alvorlig* njaa, er litt interisert i ei anna ei og, det står liksom mellom dere to da, men jeg tror jeg går for deg altså, jeg tror det... *ventet 2-3 sekund og flira meg ihjel av reaksjonen din*

Her har jo kroppsspråket ditt og hvordan du sier ting på alt å si, som du ser, tar jeg det ikke så veldig alvorlig når det blir slik ut i det blå, det er kanskje feil av meg og(?).. men jeg skjønner litt av oppmuntringen din og, for er nokk flere som hadde gått helt i grusen, eller blitt stressa av samme shittestene!

Takk for dine synspunkter. Jeg dro den ganske langt i dette innlegget, litt drøye eksempler, men mest for å illustrere at det ikke behøver å være noe galt med deg som person bare for at ei jente oppfører seg crazy. Betyr heller ikke at du ikke skal gi opp, noen ganger er det sikkert det beste:D
Gutta her inne ville sikkert ha lært å gå videre til neste jente. Det du beskriver, å ta det med humor, er nok et ganske smart valg. Da gir du deg selv (og dama) litt space og mulighet til å "starte på nytt".

Josep_

Quote from: Love on September 14, 2016, 15:27:03 PM
Kom på dette emnet pga forrige tråd.
Som jente er dette mitt syn på temaet, så ikke les deg blind...
Jeg er typisk kjærestejente i den betydning at alle gutter jeg treffer har den rammen i forhold til meg. Har aldri opplevd særlig mye disrespect heller. Så sikkert privilegert.

Så jeg er ganske god på shittesting. I den betydning at jeg alltid tester om fyren mener alvor. Kan finne på å reise meg og gå på et utested. Eller si nei til å danse. Eller etter mange dates påstå at "dette går ikke...."
Ja. Det er en test.
Er du interessert eller ikke?

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, men det funker. Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.

Hva? Lyver du og sier at "dette går ikke" selv om du mener det? Jeg har ikke ord...

Meauw

Når jeg liker en jente kan jeg finne på å kysse henne

Love

Quote from: Josep_ on July 13, 2017, 11:17:56 AM
Quote from: Love on September 14, 2016, 15:27:03 PM
Kom på dette emnet pga forrige tråd.
Som jente er dette mitt syn på temaet, så ikke les deg blind...
Jeg er typisk kjærestejente i den betydning at alle gutter jeg treffer har den rammen i forhold til meg. Har aldri opplevd særlig mye disrespect heller. Så sikkert privilegert.

Så jeg er ganske god på shittesting. I den betydning at jeg alltid tester om fyren mener alvor. Kan finne på å reise meg og gå på et utested. Eller si nei til å danse. Eller etter mange dates påstå at "dette går ikke...."
Ja. Det er en test.
Er du interessert eller ikke?

Hvorfor gjør jeg det? Vet ikke, men det funker. Det gjør at jeg klarer å sortere IT de som liker meg fra de som liker alle.

Hva? Lyver du og sier at "dette går ikke" selv om du mener det? Jeg har ikke ord...

Jepp. På samme måte som når du sier til en jente at hun er spesiell  :D