litt generelt og oppfølging av 1 date fra sukker

Started by Montøren, October 30, 2016, 22:04:30 PM

Previous topic - Next topic

Montøren

Hei! ny her på forumet og i GV verdenen, selvom jeg har lest litt på 0330 tidligere så leste jeg nettopp gjennom boken og fikk noen av mine tanker og vurderinger om meg selv og mine relasjoner til andre rundt meg bekreftet, og kansje viktigere satt i system som gjør det enklere å jobbe med med for å forbedre meg selv.
litt om meg:
jeg er nok en typisk nice guy som har alltid satt meg selv lavt på rangstigen, skal gjøre alle til lags og sliter med dette med jenter, jenter jeg ikke har noen intensjoner går helt fint, men med jenter det oppstår muligheter med kan jeg være ganske feig og korthuset raser, jeg har hatt flere runder med meg selv angående dette og har ordnet meg flotte jenter tidligere når jeg har tatt meg selv i nakken, men det blir ofte til at jeg finner en jeg går etter og så klarer jeg å ordne meg hun, så jeg er ikke helt håpløs, men jeg må åpenbart mentalt forbrede meg for å gjøre det, popper det muligheter opp når jeg ikke er det får jeg litt panikk og ødelegger for meg selv,

men i andre sosiale settinger har jeg blitt mye bedre og som fks på jobb og ellers i privatlivet er jeg sterk og selvsikker,nog en bra leder, men jenter på privaten takler jeg ikke. jeg lider av lite erfaring med jenter selvom jeg har vært i flere lange forhold, det er startfasen jeg sliter med: når jeg ikke vet hvor jeg har de, og det er det jeg må jobbe med.

det å være proaktiv, vise intensjon og eskalere er nok der jeg må fokusere og jobbe med men jeg har noen spørsmål,
som det å være direkte med jenter, jeg var på en date i forrige uke med ei fra sukker som gikk veldig bra, jeg foreslå en bar i nærheten av henne, som jeg ikke hadde fått prøvd ut(jeg sa det var derfor jeg ville dit) og vi bor 15min gange fra hverandre forresten) jeg gjorde et par feil som blant annet tok jeg meg selv i å bryte øyekontakten der jeg burde holdt den, men jeg klarte å eskalere litt fysisk med berøring, samtalen gikk veldig bra og naturlig, vi hadde god kjemi, men jeg skapte nok lite spenning, når vi skulle avslutte var det jeg som gjorde det selvom hun egentlig måtte dra etter vi hadde vært der i 2 timer, jeg spurte henne rett ut som en selvfølge når vi skulle sees igjen og vi avtalte neste uke, fikk hadeklem, sendte melding et par dager senere som jeg startet med "takk for en hyggelig kveld, ser frem til å treffe deg igjen" (ser nå det var unødvendig ellers hadde jeg ikke sendt melding) og så no morsomt relatert til samtalen våres som jeg fikk god respons på i et par meldinger fram og tilbake hvor hun skriver ganske mye til meg med mye smileys.

så hvor går veien videre? jeg tenker at for meg så kommer proaktivitet,intensjon og eskalering i første rekke nå,
jeg tenker å invitere henne hjem til meg for å se film, en jeg vet som er perfekt å se med henne, ta noen pils, skape litt spenning og eskalere det mer fysisk, og se hvor langt det går, jeg er fristet til å si jeg ikke stresser med sex men da kan jeg allerede høre feighetet min selv. jeg vil faktisk bli bedre kjent med henne for hun virker veldig bra og og interessant OG jeg vil eskalere fysisk selvom jeg ikke MÅ ha sex på andre date.

viser jeg nok intensjon ved å invitere henne hjem på en film jeg mener hun kommer til å digge? hvordan spør jeg henne?
eller tenker jenter at jeg vil ha henne hjem kun for sex så det blir too much for tidlig selvom jeg har også lyst til å bli bedre kjent? for jeg har ikke lyst til å skremme henne vekk men jeg har også lyst til å ikke høres ut som en venn som vil se en film, tar også imot råd om hvordan jeg eskalerer dette

setter pris på innspill

Anax

Virker som du gjør alt riktig og vet hva du driver med men ikke innser det selv. Klapp deg selv litt mer på ryggen, du har best innsikt i situasjonen selv. Stol på at du vet best.

Montøren

#2
takk for tilbakemeldingen!
jeg tror ikke jeg gjør alt riktig her men det å bruke gv boka til å analysere situasjonen og interaksjonen hjelper veldig, og jeg klarer å se feil jeg gjør lettere,  jeg tror problemet mitt er mangel på erfaring så jeg blir usikker, særlig angående hva som er "normalt" i visse settinger og hva jenter forventer,
særlig når det kommer til eskalering fysisk og sex, jeg kan være veldig tøff når jeg vet hvor jeg har en jente men før det har jeg alltid ventet på signaler så det å være den som tar steget sitter ikke naturlig, men den 2 steg fram en tilbake for å sjekke stemningen virker som en bra løsning, så nå er det vel egentlig bare p puste med magen å skru på sjarmen:p

iver

Hei,

Enig med Anax om at det virker som om at du har forstått teorien relativt bra. Kan allikevel komme med et par tilbakemeldinger:

Som du sa selv, å sende melding i etterkant av date og fortelle hvor hyggelig det var er ikke nødvendigvis det beste for å opprettholde interesse/spenning ettersom man avslører umiddelbart hvor høy interesse man selv har. Å avtale ny date på daten er heller ikke anbefalt av samme grunn.

Syns det høres ut som en sunn holdning at du ikke MÅ ha sex med henne på andre date, men hvis hun sier ja til andre date hjemme hos deg så er hun nok åpen for det, og det vil absolutt ikke ødelegge sjansene for å bli bedre kjent med henne om det skjer. Det er vel heller motsatt.

Når det gjelder hvordan du bør spørre, så kan du bare skrive "Hei, med på å se film hos meg til uken? Jeg kan onsdag og torsdag" for eksempel. Ikke nødvendig å nevne at du har en sykt bra film, det er bare en bonus som kan komme av seg selv hvis hun sier ja.

-Iver

Montøren

takk for bra tips!

det med at jeg ville sette opp en ny date da kommer av at jeg har lest her på gv at det er lurt, og for å ta styringen og vise intensjon, kan hende det ble litt mye for hvordan jeg la det fram, men der å da mente jeg at "når sees vi igjen med tanke på timeplanen din"( fordi hun har en syk timeplan med studier) hørtes mye bedre ut enn "vil du treffes igjen" men jeg kunne vel spart meg og ringt henne senere på den måten