Forelsket i en kompis

Started by Esmée, December 05, 2016, 00:49:37 AM

Previous topic - Next topic

Esmée

Nå har jeg snoka her inne lenge nok, tenkte jeg skulle manne meg opp til å starte et emne for å kanskje få tips til noe jeg sliter med. Jeg er en jente som har en kompisgjeng, disse har jeg vært gode venner med i mange år. Nå har det seg altså sånn at jeg har blitt forelsket i han ene.. Det har jeg vært i kanskje et års tid, men de siste 4-5 mnd har det virkelig blitt "verre". Vi treffes ikke like ofte lenger fordi vi bor i forskjellige byer, men når vi gjør det så føler jeg at jeg holder på å eksplodere. Det er rett og slett vondt i være i nærheten av han. To av kompisene våre vet om det. Han ene synes tydelig det ikke var noe særlig lett å prate om og ba meg heller snakke med dama hans, heh, og han andre synes jeg burde fortelle ham det. Men jeg føler meg egentlig rimelig sikker på at han ikke føler det samme som meg, og jeg er skikkelig redd for at det skal ødelegge vennskapet og hele gruppedynamikken vår om jeg sier det og det bare blir klein stemning.

Noen som har noen innspill? Gutter, hvis dere hadde hatt en venninne som sa hun var forelsket i deg, hvordan hadde dere reagert?

piken

Du har vært forelsket i han i et år. Det er lang tid uten at det har skjedd noen som helst ting og jeg synes at fokuset ditt fremover bør være å komme deg ut av det - på en eller annen måte. Selvfølgelig vil vennskapet bli preget av det dersom du forteller at du er forelsket i han, men er det ikke preget av det allerede egentlig? Slik jeg ser det har to to alternativer, hvor det ene alternativet har mange mulie utfall.

1. Get over it. Hold deg unna, date andre gutter, gjør det du kan for å glemme han.
2. Fortell han det. Og la det være opp til han hva som skjer videre.
    - Han kanskje liker deg også og dere vil date
    - Han avslutter vennskapet
    - Dere tar en liten pause fra vennskapet for å ivareta dine følelser frem til du er over han


Kjetil GV

#2
Quote from: piken on December 10, 2016, 22:35:22 PM
2. Fortell han det. Og la det være opp til han hva som skjer videre.
    - Han kanskje liker deg også og dere vil date
    - Han avslutter vennskapet
    - Dere tar en liten pause fra vennskapet for å ivareta dine følelser frem til du er over han

Slik jeg tolker det jeg har lest om kalde føtter hos gutter har du lite å vinne på fortelle noe bortsett fra i tilfellet hvor han virkelig liker deg også.

Det å få "avklart" status virker til å være et gjentagende "jenteproblem" som går igjen her på forumet.

Jeg tenker at det er bedre å prøve få til en "hendelse" hvor det er spenning og evt alkohol inne i bildet, og så eskalerer du forsiktig og gradvis og ser om han er med på det.

Dersom han er med prøver du å få han til å investere mer og mer i deg over tid, frem til det kan bli et forhold ut av det.

Dersom han ikke er med, skylder du på alkoholen.

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Bare for å utfylle med tanke på Maaka sin kommentar så er årsaken til at jeg personlig ikke er "pro" et sånt "prøve på tull i fylla"-alternaitv er rett og slett fordi jeg synes det er lettere for at ting blir drama på den måten - tenk hvis han har litt følelser for deg, og ikke vil utnytte deg på det når du er full, derfor avviser deg, og så blir såra igjen når du sier "det var en fyllegreie" dagen etter ettersom du ble avvist.. Ja, jeg tenker det rett og slett gjør ting mer komplisert. Men det kan jo alltids være et alternativ, og sånn sett burde det jo stå "på lista" så får du jo velge ut fra ting som personlighet, sannsynlighet, hvor gode venner er dere egentlig, livssituasjon osv osv.

Kjetil GV

Quote from: piken on December 19, 2016, 23:05:55 PM
Bare for å utfylle med tanke på Maaka sin kommentar så er årsaken til at jeg personlig ikke er "pro" et sånt "prøve på tull i fylla"-alternaitv er rett og slett fordi jeg synes det er lettere for at ting blir drama på den måten - tenk hvis han har litt følelser for deg, og ikke vil utnytte deg på det når du er full, derfor avviser deg, og så blir såra igjen når du sier "det var en fyllegreie" dagen etter ettersom du ble avvist.. Ja, jeg tenker det rett og slett gjør ting mer komplisert. Men det kan jo alltids være et alternativ, og sånn sett burde det jo stå "på lista" så får du jo velge ut fra ting som personlighet, sannsynlighet, hvor gode venner er dere egentlig, livssituasjon osv osv.

Merk at ikke jeg skriver "Fylla", men "alkohol inne i bildet".

Jeg mener ikke at du skal drikke deg full eller til mot for deretter å prøve deg. Er helt enig at det er et dårlig opplegg.

Jeg mener bare at det er en setting som det er lettere å flørte i. Du trenger kun drikke et par øl selv, men har da en unnskyldning så du slipper ødelegge vennskapet.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]