Hvordan håndterer man sånne situasjoner?

Started by Hæ, December 20, 2016, 23:31:20 PM

Previous topic - Next topic

Hei!
Er i en litt utfordrende situasjon jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere. Noen råd?

Kjenner en fyr som jeg må forholde meg til av flere forskjellige grunner. Vennene mine har tolket alt han har sagt og gjort som at han er interessert i meg, og jeg selv også til tider - og det sier litt, for jeg tør nesten aldri å tro på sånne signaler fra gutter. Men jeg har valgt å se han an, og har vært litt tilbakeholden (kanskje fordi han minner litt om en jeg kjenner som er veldig inne på PUA-greiene).

Min konklusjon er at han flørter mye, men trekker seg når han får respons - spiller hard to get og skal ha kontrollen på et vis, liker å bygge opp spenning og rigge en situasjon der han kan være den som avviser, og så nekte at han har villedet jenta og si hun innbiller seg det. Kanskje mange jenter har gjort dette med han før og at han nå liker å ha "snudd spillet", men jeg er ikke sånn, og liker ikke spill - får en dårlig følelse av det, og nå også av han.

Føler nå at det har gått for langt, vil ikke bli lekt med, og vil ha det så ukomplisert som mulig fremover, fordi jeg MÅ forholde meg til han.

Hvordan "punkterer" man egentlig "ballongen" i slike situasjoner, hvor fyren sannsynligvis bare vil nekte for at han bevisst leker med følelsene til jenta? Og på en måte som ikke kan brukes mot en (sånn, "hun er innbilsk og tror jeg har prøvd meg på henne, det har aldri vært ment sånn")?
Normalt ville jeg bare gått for en no-bullshit samtale ala "sånn er det, bare vær ærlig, og slutt med (...)", og så er begge ærlige med hverandre og legger seg flate, men tror ikke det funker her.

Jeg har prøvd å snakke med han om det, men jeg blir så sjenert og så tør jeg ikke helt si hva jeg egentlig synes om det, særlig fordi vi er nødt til å ha en god tone videre, + at det heller ikke er så kult om han prøver å vri det hele til at det er jeg som har misforstått.

Håper noen har et godt råd... Jeg vil bare få satt en stopper for det sånn at jeg kan komme meg videre og finne ekte kjærlighet.