Bør jeg slå opp?

Started by Smooth, January 18, 2017, 11:19:58 AM

Previous topic - Next topic

Smooth

Jeg og dama har vært sammen i snart 1,5 år, og vi flyttet sammen i sommer i fjor. Forrige helg spurte hun meg om det var noe galt, ettersom hun følte jeg ikke hadde hatt det noe særlig bra den siste tiden. Jeg fortalte henne at jeg kanskje var usikker på forholdet, om jeg hadde de rette følelsene. Det som gjør ting litt mer forvirrende for meg er at jeg ikke skjønner om jeg bare kjeder meg i forholdet fordi jeg er stressa og frustrert fordi jeg ikke har fått meg skikkelig jobb (er nyutdannet, har kun en deltidsjobb på si).

Jeg er jo veldig glad i henne, og setter pris på alt hun har gjort for meg. Vi kommer godt overens, men jeg har følt jeg har vært en del irritert og småsur på henne, av egentlig ingen grunn. Da hun var borte noen dager i jula var jeg alene, og jeg syntes det var veldig deilig å kunne være for meg selv igjen. Jeg slapp å ta hensyn til andre enn meg selv, og det fant jeg veldig deilig.

Så etter den praten vi hadde forrige helg, dro jeg hjem til familien for å få litt avstand. Det siste hun spurte om var om dette virkelig skjedde (at vi gikk fra hverandre), og jeg svarte at jeg trodde det. Etter en prat med venner og familie har jeg derimot fått nye tanker som jeg er enig i, blant annet at jeg må gi og ta og bidra litt mer til at vi ikke skal kjede oss. Og det er jeg helt enig i, jeg har bidratt ganske lite der. Grunnen til at jeg har bidratt lite er derimot at jeg klarer ikke more meg noe særlig, det er lite glede i dette forholdet fra min side. Det er lenge siden jeg har hatt det skikkelig bra, at jeg har storkost meg og smilt mye.

Jeg har sagt til henne på sms at vi kanskje kan prøve litt til, at jeg har fått noen nye tanker fra venner og bekjente. Det er derimot et lite stikk i meg som sier at jeg nå har sjansen til å "komme meg vekk" fra forholdet, ettersom jeg har tenkt på det lenge. Jeg vet jeg kommer til å savne henne masse, alt vi har gjort sammen og alle hennes venner og familie. Det som holder meg igjen, det som gjør at jeg vil fortsette, er at hun er ei utrolig bra jente som egentlig er den perfekte kjæresten. Men jeg er mye frem og tilbake, for jeg føler meg ikke forelsket i henne og ganske sjeldent seksuelt tiltrukket.

Har dere noen synspunkter som gjør valget enklere for meg?

maggzie

Forstår deg dette er litt vanskelig. Høres ut som du bør gjøre det som er riktigst for deg. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, og neste partner vil nok også bli kjedelig etterhvert. For sånn er hverdagen, den er ikke mer gøy enn hva man gjør den til selv. Det er ikke sikkert hun kommer til å vente på deg hvis du vil ta kontakt igjen om et halvt år feks. Likevel hvis du har gode venner og hun har gode venner, så er bruddet lettere. Vil du angre på mulighetene der ute du vil gå glipp av fordi du er i et forhold med henne? Blir du glad av tanken på å våkne med henne resten av livet, eller noen år til? Syns uansett hun fortjener å vite at du kjeder deg litt med henne :-) Kanskje hun trenger å vite dette. Jeg selv har vært med typen i snart et år, og jeg tror også han kjeder seg med meg. Men syns det er trist han ikke bryr seg om å si hva som er galt, fordi jeg får ikke sjansen til å jobbe med den siden av meg selv. Hvis du er mer glad av å være alene akkurat nå, så bør du stole på deg selv, og gjøre det som er riktig for deg. Lykke til. Dere vil begge komme seirende ut av det til slutt.

Love

Hei:) Du var jo her inne "før" henne også? Og kan det jo hende usikkerheten bunner i at du ikke var så sikker til å begynne med, at det ene tok det andre, at hun er ok men at det har kjølnet litt osv. Nå er jo det faren ved å bo sammen, man får hele pakken (skittentøy, oppvask og hverdager) - ikke alltid det bidrar til spenning da;)
Og om du ikke har jobb så er det fort at alt blir ekstra kjedelig (dere er for mye sammen?)

Ikke noe problem å ta en pause heller, bo fra hverandre en stund kanskje?

Smooth

Vi bestemte oss for å fortsette sammen, og det har gått bra enn så lenge. Jeg har tilfeldigvis fått mer å gjøre i fritiden akkurat nå også, så det hjelper jo på. Takk for synspunktene deres, alle sammen :)