Sliter med å komme videre

Started by Spaniard, March 16, 2017, 21:55:00 PM

Previous topic - Next topic

Spaniard


Mmm

Thomas GV

Hei!
Sliter med å komme videre?

Sjekk ut den fete nye SMS tjenesten til Andreas på bloggen ( http://www.0330.no/ )
eller kontakt instruktørene for gratis coaching på kafe eller ute live på byen, tilbudet gjelder ut mars måned.

Spaniard

Snakket med en jente på sukker en stund,som viste seg å være en sånn chatte jente som søker bekreftelse på at hun er bra, og faker interesse for å få det hun vil ha. Hun har fucket skikkelig med hodet mitt å selvfølelsen min.

Love

Hei:) Kan du si litt mer om hvordan det har påvirket selvfølelsen? Er det noe hun har sagt eller føler du deg avvist?
Jeg nettdater ikke, men vet jo at chatting kan bli en lek og at noen bruker det til å holde flere personer igang samtidig. Jeg datet en som stadig måtte inn i et annet rom med telefonen, fikk følelsen på Facebook og ellers at han hadde mange  som ga han oppmerksomhet.
Uansett, antar dette er ei du ikke har møtt?
Mye kommer an på hvilke forventninger man får, om personen sier at de vil treffes og så trekker seg, eller plutselig ignorerer meldinger, det kan virke kynisk. Problemet med Internett er jo at folk ikke tar ansvar fordi de ikke behøver å face den de skriver til.
Kanskje lurt å være litt skeptisk til alt folk skriver fram til man faktisk møter dem?

The Stig

Quote from: Spaniard on April 16, 2017, 23:03:18 PM
Snakket med en jente på sukker en stund,som viste seg å være en sånn chatte jente som søker bekreftelse på at hun er bra, og faker interesse for å få det hun vil ha. Hun har fucket skikkelig med hodet mitt å selvfølelsen min.

Jeg kjenner ikke til Sukker, men vet at det er mange slike på Tinder. Du kan ikke ta det greiene der seriøst. Jeg har hatt så mange jenter som har vist kjempemasse interesse og alt er toppers, også avtaler vi å treffes, og når tiden kommer så blir det bare full radiostillhet eller de sletter meg. Det er utrolig kjiipt og litt sårende når man har gledet seg til å treffe noen som virker interessert.
DEt er derfor du hele tiden må guide de mot muligheten for å treffes fra første setning. Det er fort gjort å kaste bort massive mengder tid og innsats på ei jente som egentlig ikke har noen planer om å treffe noen, men kun vil ha bekreftelse og slikt. Finn ut hva type jente hun er så fort som mulig, og gå videre hvis hun er ei slik. Et ganske klart tegn er hvis dere utveksler snapchat og hun bombarderer deg med selfies...hvis du da sender tilbake "åhh så søt du er" , så har du tapt, og hun har fått det hun trengte.
bye bye comfort zone.Just die already.

Spaniard

Quote from: Love on April 17, 2017, 09:20:19 AM
Hei:) Kan du si litt mer om hvordan det har påvirket selvfølelsen? Er det noe hun har sagt eller føler du deg avvist?
Jeg nettdater ikke, men vet jo at chatting kan bli en lek og at noen bruker det til å holde flere personer igang samtidig. Jeg datet en som stadig måtte inn i et annet rom med telefonen, fikk følelsen på Facebook og ellers at han hadde mange  som ga han oppmerksomhet.
Uansett, antar dette er ei du ikke har møtt?
Mye kommer an på hvilke forventninger man får, om personen sier at de vil treffes og så trekker seg, eller plutselig ignorerer meldinger, det kan virke kynisk. Problemet med Internett er jo at folk ikke tar ansvar fordi de ikke behøver å face den de skriver til.
Kanskje lurt å være litt skeptisk til alt folk skriver fram til man faktisk møter dem?
[/quote

Kjetil GV

#6
Quote from: The Stig on April 17, 2017, 14:49:55 PM
Du kan ikke ta det greiene der seriøst.
Her jeg 100% enig med deg. Tinder er bonusdamer. Ikke noe man bør ta alvorlig eller legge mye vekt på. Og dermed heller ikke bruke mye tid på (edit: altså hvis det ikke funker hjelper det ikke bruke mer tid på samme metode, da må man gjøre endringer på noe. Vanligvis bildene dersom du ikke skriver helt ukalibrert)

Quote from: Spaniard on April 16, 2017, 23:03:18 PM
Snakket med en jente på sukker en stund,som viste seg å være en sånn chatte jente som søker bekreftelse på at hun er bra, og faker interesse for å få det hun vil ha. Hun har fucket skikkelig med hodet mitt å selvfølelsen min.

Quote from: The Stig on April 17, 2017, 14:49:55 PM
Jeg har hatt så mange jenter som har vist kjempemasse interesse og alt er toppers, også avtaler vi å treffes, og når tiden kommer så blir det bare full radiostillhet eller de sletter meg. Det er utrolig kjiipt og litt sårende når man har gledet seg til å treffe noen som virker interessert.

Hvis du bygger selvfølelsen på ekstern validering, så kan du ikke gjøre annet enn å tape.

Ingen av de bekreftelsene du får på tinder eller på byen handler om reaksjoner på deg, din verdi, eller din attraktivietet.

Det handler om en tilbakemelding på oppførsel(Kroppspråk, stemmebruk, ureaktivet, proaktivet, osv når du er på byen), eller kjekkhets og personlighetsinntrykket fra bildene når du er på tinder.

Alt dette kan justeres uten å endre på personligheten eller selvfølelsen din.

Jeg har selv samt sett andre gutter gå fra få til flere eller mange matcher og fått mer respons med å bytte ut bildene sine. Jenter svarer mer på meldinger fra gutter med bra bilder.

Så hva om jeg baserte selvfølelsen på de bildene som ikke var optimale eller på når ei jente på byen ikke ville snakke med meg? Da er jeg dømt til å tape.

Begge meldingene er også tegn på stor mangel på overflod, og ikke slik en kjekkas ville reagert på om en dame sluttet å skrive.

Mine tips er:
-Ta bedre bilder, og få jenter til å plukke ut de beste
-Vær sikker på at du skriver kalibrert når du snakker på tinder
-Ikke chat i evigheter. Det holder lenge med 4 til 5 meldinger før du inviterer på kaffe/øl. Vil hun ikke da, trenger du bedre bilder av deg selv
-Jobb med overflods mentalitet. Det er en mentalitet, ikke nødvendigvis en realitet.
-Jobb med selvfølelsen (feks les six pillars of selfesteem og gjør øvelsene. Noe som er et laangtids prosjekt)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

sylte

Jeg kjenner meg igjen der, det er utrolig mange som bare søker selvbekreftelse. F.eks. ei som begynte å flørte med meg, kløp meg i trynet osv, men når typen hennes ankom stedet, var moroa over. Eller sist jeg var ute og åpnet et sett, danset med ei, når jeg førte henne tilbake fra dansegulvet klemte hun litt hardere til, et klassisk tegn på at de er interesserte ifølge sjekketeorien, men det varte ikke lenge før en dud kom og sa fra om at hun er er opptatt. Hvordan sile ut slike er utfordringen her?

--WTF?--

Quote from: sylte on April 20, 2017, 11:29:38 AM
men det varte ikke lenge før en dud kom og sa fra om at hun er er opptatt.

Neste gang det skjer svarer du vedkommende at det klarer hun sikkert å fortelle selv, og at hun ikke har gjort det, så det kan ikke stemme. Avvis han totalt og si at dette er noe de to må diskutere seg imellom, og at siden han allerede har blandet deg inn i noe, så gir du han og jenta 15 minutter på å finne ut hva som har skjedd. På denne måten har du snudd situasjonen slik at det nå er han og jenta som eier problemet, ikke du. Gå bort til han etter 15 minutter og spør hvordan det gikk, bare for å gni det inn.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Kjetil GV

Quote from: sylte on April 20, 2017, 11:29:38 AM
Jeg kjenner meg igjen der, det er utrolig mange som bare søker selvbekreftelse. F.eks. ei som begynte å flørte med meg, kløp meg i trynet osv, men når typen hennes ankom stedet, var moroa over. Eller sist jeg var ute og åpnet et sett, danset med ei, når jeg førte henne tilbake fra dansegulvet klemte hun litt hardere til, et klassisk tegn på at de er interesserte ifølge sjekketeorien, men det varte ikke lenge før en dud kom og sa fra om at hun er er opptatt. Hvordan sile ut slike er utfordringen her?

En jente har lov til å flørte så lenge hun ikke går over grensen for å være fysisk med en gutt.

Løsningen er å eskalere fysisk. Det har hun ikke LOV til å være med på. Og da vil hun si ifra at hun har kjæreste.

Hun skylder deg ingenting ved å flørte litt og danse litt. Det er helt normalt.

Det å se etter klassiske tegn på interesse kan man ikke styre etter. Du kan få falske positive, eller ingen tegn som helst.  Noen ganger er eneste tegnet på at hun er interessert at hun fortsatt prater med deg og ikke går vekk.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Spaniard

Quote from: Love on April 17, 2017, 09:20:19 AM
Hei:) Kan du si litt mer om hvordan det har påvirket selvfølelsen? Er det noe hun har sagt eller føler du deg avvist?
Jeg nettdater ikke, men vet jo at chatting kan bli en lek og at noen bruker det til å holde flere personer igang samtidig. Jeg datet en som stadig måtte inn i et annet rom med telefonen, fikk følelsen på Facebook og ellers at han hadde mange  som ga han oppmerksomhet.
Uansett, antar dette er ei du ikke har møtt?
Mye kommer an på hvilke forventninger man får, om personen sier at de vil treffes og så trekker seg, eller plutselig ignorerer meldinger, det kan virke kynisk. Problemet med Internett er jo at folk ikke tar ansvar fordi de ikke behøver å face den de skriver til.
Kanskje lurt å være litt skeptisk til alt folk skriver fram til man faktisk møter dem?

Spaniard

#11
Quote from: Spaniard on May 01, 2017, 19:41:13 PM
Quote from: Love on April 17, 2017, 09:20:19 AM
Hei:) Kan du si litt mer om hvordan det har påvirket selvfølelsen? Er det noe hun har sagt eller føler du deg avvist?
Jeg nettdater ikke, men vet jo at chatting kan bli en lek og at noen bruker det til å holde flere personer igang samtidig. Jeg datet en som stadig måtte inn i et annet rom med telefonen, fikk følelsen på Facebook og ellers at han hadde mange  som ga han oppmerksomhet.
Uansett, antar dette er ei du ikke har møtt?
Mye kommer an på hvilke forventninger man får, om personen sier at de vil treffes og så trekker seg, eller plutselig ignorerer meldinger, det kan virke kynisk. Problemet med Internett er jo at folk ikke tar ansvar fordi de ikke behøver å face den de skriver til.
Kanskje lurt å være litt skeptisk til alt folk skriver fram til man faktisk møter dem?
vi hadde kontakt i to omganger.Første gang spurte jeg om vi skulle ta en kaffe etter 5 dager med mld. Den avlyste hun etter to dager med at det hadde dukket opp en innlevering som hun måtte møtte noen på skolen for å jobbe med. Da jeg prøvde å avtale på nytt kom hun med " ledig om 2 uker " eller "skal på middag med venner " før hun forsvant fra sukker en måneds tid. Jeg tenkte at hun datet en kar, så tenkte at jeg skulle se an om hun dukket opp igjen. Hun dukket opp igjen rundt jule tider. vi blei bedre kjent, og jeg spurte om en ny date etter et par uker med  prat. Det var greit, men hun var ikke tilbake i Drammen før 5 januar, etter det  trakk jeg meg litt unna fordi jeg følte at det blei for mye for fort. Når hun var tilbake spurte jeg om vi skulle treffes, og da begynte hun med 2 ukers tullet to ganger. Tredje og siste gang jeg spurte så svarte hun " ja, men skal hjem til Elverum og blir der en stund :( " Da blei jeg forbannet, og spurte rett hva hun ville med meg. Hun svarte med  "jeg har snakket med en annen, truffet han. Derfor har jeg ikke svart, beklager " sint mld fra meg tilbake om at jeg følte at hun hadde jugd til meg. Hun : lei det blei sånn, du fortjener bedre osv før hun blokkerte meg. Jeg føler at hun brukte meg som en forbruksvare, og når hun hadde fått det hun ville ha kastet hun meg til siden som om jeg var søppel! Det fortjente jeg ikke føler jeg, og så er jeg sint på meg selv at ikke satte en stopper for det tidligere

Love

Hei... litt tilbake til det en annen skrev til deg. Din verdi kan ikke knyttes til random jenter du chatter med på dating sider. Skal du delta på sånne sider må du regne med st alle snakker med flere og ingen skylder noen noe før man faktisk har møtt hverandre og avtalt noe mer. Hadde dere vært i et forhold kunne oppførselen hennes bli kalt kjip og dårlig, men ikke etter litt chatting med en fremmed fyr...
Hun sa du fortjener bedre fordi du overreagerer og hun ble skremt, derfor ville hun "ut" og slettet deg. Du kommer ingen vei med å bli sint. Hun har ikke avvist deg som person siden dere aldri har møtt hverandre. Hun ble skremt av din sinte reaksjon.
Prøv å tenke på chatting som uforpliktende moro, det hjelper ;)

Spaniard

Quote from: Måka on April 19, 2017, 00:22:24 AM
Quote from: The Stig on April 17, 2017, 14:49:55 PM
Du kan ikke ta det greiene der seriøst.
Her jeg 100% enig med deg. Tinder er bonusdamer. Ikke noe man bør ta alvorlig eller legge mye vekt på. Og dermed heller ikke bruke mye tid på (edit: altså hvis det ikke funker hjelper det ikke bruke mer tid på samme metode, da må man gjøre endringer på noe. Vanligvis bildene dersom du ikke skriver helt ukalibrert)

Quote from: Spaniard on April 16, 2017, 23:03:18 PM
Snakket med en jente på sukker en stund,som viste seg å være en sånn chatte jente som søker bekreftelse på at hun er bra, og faker interesse for å få det hun vil ha. Hun har fucket skikkelig med hodet mitt å selvfølelsen min.

Quote from: The Stig on April 17, 2017, 14:49:55 PM
Jeg har hatt så mange jenter som har vist kjempemasse interesse og alt er toppers, også avtaler vi å treffes, og når tiden kommer så blir det bare full radiostillhet eller de sletter meg. Det er utrolig kjiipt og litt sårende når man har gledet seg til å treffe noen som virker interessert.

Hvis du bygger selvfølelsen på ekstern validering, så kan du ikke gjøre annet enn å tape.

Ingen av de bekreftelsene du får på tinder eller på byen handler om reaksjoner på deg, din verdi, eller din attraktivietet.

Det handler om en tilbakemelding på oppførsel(Kroppspråk, stemmebruk, ureaktivet, proaktivet, osv når du er på byen), eller kjekkhets og personlighetsinntrykket fra bildene når du er på tinder.

Alt dette kan justeres uten å endre på personligheten eller selvfølelsen din.

Jeg har selv samt sett andre gutter gå fra få til flere eller mange matcher og fått mer respons med å bytte ut bildene sine. Jenter svarer mer på meldinger fra gutter med bra bilder.

Så hva om jeg baserte selvfølelsen på de bildene som ikke var optimale eller på når ei jente på byen ikke ville snakke med meg? Da er jeg dømt til å tape.

Begge meldingene er også tegn på stor mangel på overflod, og ikke slik en kjekkas ville reagert på om en dame sluttet å skrive.

Mine tips er:
-Ta bedre bilder, og få jenter til å plukke ut de beste
-Vær sikker på at du skriver kalibrert når du snakker på tinder
-Ikke chat i evigheter. Det holder lenge med 4 til 5 meldinger før du inviterer på kaffe/øl. Vil hun ikke da, trenger du bedre bilder av deg selv
-Jobb med overflods mentalitet. Det er en mentalitet, ikke nødvendigvis en realitet.
-Jobb med selvfølelsen (feks les six pillars of selfesteem og gjør øvelsene. Noe som er et laangtids prosjekt)

Bildene mine er tatt av en av instruktørene, og valgt ut av en jente panel. Hatt en Ok respons på sukker fra jenter, og vært på noen kaffe dater. Så bildene er nok ikke problemet.

Kjetil GV

Quote from: Spaniard on March 01, 2018, 00:34:34 AM
Bildene mine er tatt av en av instruktørene, og valgt ut av en jente panel. Hatt en Ok respons på sukker fra jenter, og vært på noen kaffe dater. Så bildene er nok ikke problemet.

Ok, da får du sikkert nok med matcher, så da tenker jeg de andre tipsene er viktigere:

Quote from: Mååååååka
Mine tips er:
-Ta bedre bilder, og få jenter til å plukke ut de beste
-Vær sikker på at du skriver kalibrert når du snakker på tinder
-Ikke chat i evigheter. Det holder lenge med 4 til 5 meldinger før du inviterer på kaffe/øl. Vil hun ikke da, trenger du bedre bilder av deg selv
-Jobb med overflods mentalitet. Det er en mentalitet, ikke nødvendigvis en realitet.
-Jobb med selvfølelsen (feks les six pillars of selfesteem og gjør øvelsene. Noe som er et laangtids prosjekt)

Jeg har ikke så bra bilder. Det er noe med bildene mine som ikke stemmer, så jeg sliter med å holde samtalene igang fordi jentene investerer lite.
I tillegg får jeg da lite spillrom på å gjøre feil.

Jeg er heller ikke så god til å skrive, så det blir ofte kjedelig, vanskelig å svare, rart, eller ukalibrert når jeg skriver med jenter. Derfor får jeg for øyeblikket til veldig få dates på tinder.

Husker første gangen jeg fikk flake på Tinder. Gikk hjem fra Nationaltheateret med en stor klump i halsen og følte meg skikkelig mislykket. De bildene jeg hadde da var de beste av meg(trodde jeg) og jeg følte meg dritt fordi jenta ikke ville møte meg. Tok det litt personlig.

I dag ser jeg ikke på Tinder som sikkert. Dersom jeg avtaler en date, så har jeg alltid en plan B.

Jeg gidder heller ikke legge for mye i samtalen med jentene, og holder det kort.

Jeg tenker at det er gull hvis de stiller opp, men ikke så farlig om de ikke gjør det.

Vet jeg kan spørre om nummeret til jentene for å "sikre" at de møter opp, men de gangene jeg har prøvd på det slutter de bare å svare. Så de fleste
er usikre på å møte meg.

Hvis du chatter med de i mange dager, har du veldig mange muligheter til å fucke opp samtalen.

Så om du i utgangspunktet har nok tillit og verdi, samt personlighetsinntrykk på profilen din, så vil jentene fort lukte ut i fra det du skriver om noe
ikke stemmer.

Det betyr ikke at det er noe feil med deg, bare at du må skaffe deg bedre strategier for det du kommuniserer når du skriver.

Så hold det kort(ikke invester for mye, for da vil jentene bety mer for deg). Inviter raskt, og evt ta nr for å "sjekke" om de faktisk har tenkt til å stille.



Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]