Kjenner du til en god skredder i Oslo

Started by Cadillac, April 14, 2017, 10:36:49 AM

Previous topic - Next topic

Cadillac

Hei!

Jeg har en del blazere og dressjakker som må legges inn da de er litt for store. Trenger derfor anbefalinger på gode skreddere i Oslo. Tenkte dette var stedet å spørre :)

Hvis du kjenner til noen, skriv gjerne hva du har brukt de til. Trenger da helst noen som har erfaring med litt mer avanserte ting enn å legge opp bukser :)

På forhånd tusen takk for eventuell hjelp!

Kjetil GV

#1
Aner ikke forskjellen på en god eller dårlig skredder.

Jeg har i allefall blitt fornøyd med det de har gjort for meg. Sydd in dressjakke, lagt opp dress bukse, reparert jeans osv.

Samt at det er billig.

Link:
https://g.co/kgs/Eihaj6

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Cadillac

Hehe. Min definisjon av en god skredder er en som ikke syr inn tøyet så mye at det må kastes, slik min forrige skredder gjorde.

Takk for tipset. Var innom der i dag med en blazer. Fikk et godt inntrykk!

Smooth

Hva ligger prisene på hos nevnte skredder? Jeg har tidligere vært hos skredder John for en bukse, og ikke noe å si på prisene der. Men er det sånn at man kan be skredderen si hvor man burde legge opp skjorta/buksa/jakka, for at den skal se best ut på deg? Eller blir det bare at man må si selv hvor høyt man skal legge det opp?

Kjetil GV

#4
De tilpasser den til kroppen din med nåler osv når du står der, og spør om du er fornøyd.

Så syr de den slik i løpet av noen dager.

Husker ikke prisene, men oppfattet det som rimelig. Noen hundrelapper (3 - 400?) for å sy inn en dressjakke og legge opp en dressbukse kanskje..
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Cadillac

Det koster et par hundre å legge opp en bukse.

Jeg betaler ca 1000 per jakke de syr inn, men det innebærer ganske mye tilpasning. De må bl.a. sprette opp jakka flere steder, og sy inn flere steder. Arbeidet har vært bra så langt. Denne skredderen syr inn dresser for outlet-butikken til Tiger of Sweden, så de har peil :)

Kjetil GV

Quote from: Cadillac on May 06, 2017, 10:19:01 AM
Det koster et par hundre å legge opp en bukse.

Jeg betaler ca 1000 per jakke de syr inn, men det innebærer ganske mye tilpasning. De må bl.a. sprette opp jakka flere steder, og sy inn flere steder. Arbeidet har vært bra så langt. Denne skredderen syr inn dresser for outlet-butikken til Tiger of Sweden, så de har peil :)

Sant. Glemte nevne at jeg hadde kjøpt dress på outleten og fikk nok noe billigere pga det..
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

celinaall

#7
Jeg tror dommer om det er design av god skredder bare etter klesstil og kvalitet, jeg har nylig funnet et bra sted i oslo kunne tilfredsstille dine behov og anbefale håp kan hjelpe deg hvis du fortsatt trenger dette.
Link:wearzius norge