Sjekking og aldersgrupper

Started by sylte, April 25, 2017, 12:02:52 PM

Previous topic - Next topic

sylte

Kom til å tenke på en søndagskveld jeg var på Burns og kom i prat med ei vestkantdame 60+. Først ville hun ha telefonnummeret mitt, og dagen etter fikk jeg en melding hvor hun inviterte meg hjem til henne. Jeg bare "Hæ, hva er det her for noe?"
Etterpå møttes vi og ble enige om at det kanskje var litt for stor aldersforskjell her, og når jeg fortalte om episoden fikk jeg høre
fra de godt voksne at Burns er et sjekkested(for de som er i den aldersgruppen). Har også opplevd at damer mye yngre har begynt å flørte og invitere meg til bordet, som nevnt i en tidligere tråd. Noen som har tanker/erfaringer rundt dette?

--WTF?--

Det kommer vel an på hva slags relasjon man er ute etter. Søker man litt på nett, er det nok av advarsler mot "may-december relationships", men da legges det ofte til grunn at det er langvarig forhold og familieprosjekt som er målet.

Voksne folk er gjerne ferdig med "finne ut av seg selv" - perioden, og de barnslige spillene som ofte hører med. De er gjerne mer bevisste på hva de vil, og dette gjenspeiles i en viss grad på hvilke steder de oppsøker. Noen er musikkinteressert, andre liker den gode samtalen, osv.

Yngre folk kan være uerfarne og ha mange rare forestillinger som man må jobbe seg rundt (hvis man gidder...) De er ikke alltid så gode på kommunikasjon og å eie sine egne følelser.

Ellers må man tenke på ting som ulike popkulturelle referanser, ulikheter i livssituasjon og økonomi etc.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.