Eskalering

Started by Daenerys, February 28, 2018, 16:33:02 PM

Previous topic - Next topic

Daenerys

Gode Vibber gir indikasjon på at jenter skal legge til rette for at mannen skal kunne ta ting videre. Samtidig bør jenter helst legge seg litt under 50/50 når det gjelder å ta kontakt. Generasjon z vil si dette er regler fra 1400-tallet, men jeg for min del ønsker jo at det skal fungere sånn her, at mannen skal velge meg.. Men er en del ting som ikke fungerer i virkeligheten.

Legge til rette og tilgjengelighet. Hvordan mer legger en til rette enn å nevne ting en ønsker å gjøre sammen, som altså ikke skjer?

Kontakt. Prøver hardt å ikke ta mer kontakt enn han, noe som er unaturlig for de fleste jenter vel. Men det som skjer er jo at da hører jeg ikke fra han i det hele tatt. Får også indikasjon på at han tror jeg ikke er særlig interessert.



Kjetil GV

#1
Den reglen gjelder å legge seg på samme interessenivå som han.

Hvis han sjelden tar kontakt er han ikke så interessert.

Ref den tråden din om "han leker med meg"

Unntaket er når gutten ikke tør, er tafatt, evt ikke har mulighet, noe som ikke virker gjelde ditt tilfelle i tråden tidligere.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Daenerys

Jeg spør generellt. Og å legge seg på samme interessenivå kan jo bety å ikke vise noe interesse da. Om dette er en gylden regel vet ikke jeg, men dette kan jo bety å aldrig vise at en virkelig er interessert.

Vil gjerne ha svar fra jenter om hva som funket for dem :)

Endre GV

Quote from: Daenerys on March 02, 2018, 13:45:37 PM
Og å legge seg på samme interessenivå kan jo bety å ikke vise noe interesse da.

Quote from: Måka on February 28, 2018, 16:56:02 PM
Unntaket er når gutten ikke tør, er tafatt, evt ikke har mulighet

:)

Love

Generelle tips som funker (ligner litt på PUA triks, men husk at the game og andre bøker er bygget på at gutta skal gjøre litt mer som jenter gjør - altså misforstå meg rett, men sjekking i dette forumet defineres som en lek, og det er lettere om du kan tenke "lekent")
Bytte på å vise interesse og å ikke gjør det funker overraskende godt i levende live (vet ikke om det gjelder nett), fordi du bevarer spenningen og gjør det litt vanskelig for folk (de må jobbe litt og det gjør at de investerer mer). F.eks på et utested, du ser en du liker og du smiler i det du går forbi. Neste gang han ser på deg eller er i nærheten later du som du ikke legger merke til ham (smil og prat med andre, uten overdreven flørting)
En generell regel er også å ha et liv, høres ut som en selvfølge men om du blir for hekta for fort så virker det som om du ikke har draget på andre enn ham. Ingen vil ha noen som ikke har alternativer, eller som virker helt desperat. Førsteintrykket og andreintrykket bør være at du er litt utilgjengelig uten at du er uhøflig eller kjip. Dette betyr ikke at du skal bryte avtaler eller noe annet dumt, bare at du faktisk går inn for å holde deg i gang med venner og interesser (gir også en bieffekt ved at du har mer interessant å prate om på en eventuell date, fest eller på byn - og du treffer flere folk/potensielt kjekke karer). Altså: ikke snø deg inn på en fyr som du ikke egentlig er sammen med og lag falske forhåpninger (ta det litt piano)
Når det gjelder meldinger er regelen at du ikke skal sende mer enn han. En som sender nye meldinger i ett uten svar signaliserer desperasjon. Vær litt chill, folk kan være opptatt (legg bort telefonen og gjør noe annet)
Jobb med selvtilliten, finn ut hva du er ute etter og tenk at du skal finne en som passer til dine behov (ikke hopp på alt og alle), du framstår som mer attraktiv om du har standarder. Føl deg bedre ved å jobbe med deg selv (trene, lese bøker, lær deg noe nytt og/eller bli kjent med flere mennesker osv)
Om du er på første date kan du speile den andre (kroppsspråk og samtaleemner), la ham ta initiativ og vær feminin, smil og vær glad og unngå typiske konflikt temaer. Blir det en ny date så avtal en aktivitet der dere kan gjøre noe sammen...