Vanskelig på byen

Started by pickupnewb, May 28, 2017, 12:45:50 PM

Previous topic - Next topic

pickupnewb

Får åpna en god del jenter, men samtalen stopper opp etter ikke så altfor lenge, og jeg føler det er for tidlig å gå til neste steg som er å isolere henne. Jeg holder en normal samtale med standard-spørsmål, noe som er anbefalt av boka til Andreas, allikevel virker det ikke som det er nok til å skape tiltrekning og sosial spenning. Enten trekker venninna hennes henne vekk, eller så stopper jeg opp for ting å si og det blir veldig kleint.

Så hva gjør man etter å ha åpnet en jente, kommet i gang med en normal okey samtale, men sliter med å komme på mer å si og man ser at jenta vil komme seg videre?

Ingenersomdeg

#1
Jeg har ikke lest boken til Andreas, men dersom du stiller spørsmål i kategorien "hva heter du?" er det helt riktig at det ikke skaper noe særlig spenning. Å stille spørsmål rundt livet hennes og ha en vanlig samtale rundt andre emner bygger tillit til at du er en gutt hun føler hun vet hvor hun har, ikke i form av at du følger etter henne hvor enn hun går og er needy, men at du er en hun kan stole på og kan være trygg på når dere går hjem sammen. Men har du kun dette elementet i samtalen gjør dette ikke jenten nødvendigvis mer interessert i å treffes igjen eller å bli med deg hjem med mindre hun digger utseendet ditt f.eks.. Så det du kaller en okey samtale kan være kjedelig for jenten, for å være helt ærlig, og sikkert ikke så veldig underholdende for deg heller.

Med det sagt, er jeg sikker på Andreas ikke oppfordrer til å kun stille intervjulignende spørsmål, så jeg mistenker at det skyldes heller at du er ukomfortabel og dette smitter over. Du er usikker, hun blir usikker, og vips så har man en ond sirkel.

Ang. venninner er det viktig at du hilser og snakker med dem(hvilket er forøvrig egentlig bare vanlig høflighet :P). Tenk på dette, i en hypotetisk situasjon: Du har dame og er ikke ute etter å snakke med nye jenter, og du sitter på et utested med en kompis som du ikke har snakket med på lenge. Så kommer en jente bort og begynner å snakke med han, og nesten ignorerer deg. Hvordan ville du følt deg?

Jeg sliter med det samme som deg, og jeg skjønner at jenter ikke er særlig tiltrukket av meg selv om jeg har mange andre egenskaper som skulle tilsi at de skulle like meg godt, objektivt sett.

Kjetil GV

#2
Quote from: pickupnewb on May 28, 2017, 12:45:50 PM
Får åpna en god del jenter, men samtalen stopper opp etter ikke så altfor lenge, og jeg føler det er for tidlig å gå til neste steg som er å isolere henne. Jeg holder en normal samtale med standard-spørsmål, noe som er anbefalt av boka til Andreas, allikevel virker det ikke som det er nok til å skape tiltrekning og sosial spenning. Enten trekker venninna hennes henne vekk, eller så stopper jeg opp for ting å si og det blir veldig kleint.

Så hva gjør man etter å ha åpnet en jente, kommet i gang med en normal okey samtale, men sliter med å komme på mer å si og man ser at jenta vil komme seg videre?
Det er nok ingen quick fix for dette. Det må øvelse til for å bli god på dette dersom man ikke er "naturlig" god på dette fra før.

En ting som er sikkert er at om du har nok VERDI vil jenta bli stående.

VERDI er en relativ enhet som sier noe om hvor du plasserer deg selv i forhold til jenta, det sosiale hierarkiet generelt, og hva du syntes om deg selv.

Skal du åpne med nok verdi, så må du bruke teorien. Ha riktig ansiksmimmikk og stemmebruk, kroppspråk osv. Kommer du inn for svakt, smiler for mye, snakker for lavt etc, så kan det være nok til at du subkommuniserer at du føler du har lavere VERDI enn henne (plasserer deg selv lavere).

Det er også viktig at du er ureaktiv nok og proaktiv nok. Ikke er for interessert med en gang osv.

Det er med andre ord mange ting som det kan skyldes at hun ikke blir stående å prate med deg.

Men.

Din utfordring er at venninna enten drar henne vekk. Noe som ikke trenger bety at du gjør noe feil. Du kan ha vært for sjekkete, slik at venninna tar henne med vekk, eller at venninna kjeder seg.

Du kunne evt underholdt begge like mye for å få de til å bli, men det kan jo bli en utfordring dersom samtaleemner foreløpig er en flaskehals.

Eller at du går tom for ting å prate om. Så tenk på hvilke egenskaper du vil at drømmedama skal ha, og still spørsmål ut i fra dette. Jo mer konkret jo bedre.

La oss si at du feks er veldig glad i en bestemt musikk genre, og vil treffe en jente som liker samme genre som deg.

Feks "Liker du musikk?" blir for generelt. Du kan ikke kvalifisere på det og si "Wow. Kult. Du liker musikk!"

Men er du superfan av et sært band eller musikkgenre så kan du komme inn på temaet og spørre om det.

Ting du matcher på da skaper både verdi og tillit.

Feks:(Ikke beste eksempelet, men iallfall noe å jobbe ut i fra..)
Du: Hva slags musikk liker du?
Hun: Hører mest på deep house.
Du: Gjør du?(Med imponert tonefall). Har du hørt på Finnebassen?
Hun: Ja, sykt bra!
Du: Wow. Kult. bla bla bla osv.

http://www.0330.no/2017/05/4-ting-du-alltid-kan-snakke-med-jenter.html#.WSs_y-vyipo

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
Jeg har ikke lest boken til Andreas,
Les boken til Andreas. Du har ikke råd til å unnvære den  :)

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
men dersom du stiller spørsmål i kategorien "hva heter du?" er det helt riktig at det ikke skaper noe særlig spenning. Å stille spørsmål rundt livet hennes og ha en vanlig samtale rundt andre emner bygger tillit til at du er en gutt hun føler hun vet hvor hun har, ikke i form av at du følger etter henne hvor enn hun går og er needy, men at du er en hun kan stole på og kan være trygg på når dere går hjem sammen.
Så det du kaller en okey samtale kan være kjedelig for jenten, for å være helt ærlig, og sikkert ikke så veldig underholdende for deg heller.
Det er ikke ordene i samtalen som er viktig. Men hva du subkommuniserer med kropsspråk, stemmebruk, tonalitet, ansiktsmimikk osv.
Det er med andre ord det som foregår under samtalen som er viktig. Du trenger ikke snakke om spennende ting så lenge du gjør samtalen spennende med å flørte, skape spenning og eskalerer.

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
Men har du kun dette elementet i samtalen gjør dette ikke jenten nødvendigvis mer interessert i å treffes igjen eller å bli med deg hjem med mindre hun digger utseendet ditt f.eks..
Ditt "genetiske" og "fysiske" utseende har bittelitt å si. Det er helt riktig.  Men det har så mye mindre å si enn hva du subkommuniserer med kropsspråk, stemmebruk, tonalitet, ansiktsmimikk osv at du nesten bare kan ignorere det. Det hjelper såklart også å ha bra klesstil, være velstelt på hud, hår og negler.

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
Med det sagt, er jeg sikker på Andreas ikke oppfordrer til å kun stille intervjulignende spørsmål, så jeg mistenker at det skyldes heller at du er ukomfortabel og dette smitter over. Du er usikker, hun blir usikker, og vips så har man en ond sirkel.
Du er nok inne på noe når det gjelder oppførselen. Sånn samtalemessig så er det nok sant at det kan være en fordel å kunne ha en mer allsidig samtale en bare intervjuspørsmål fordi det gir underholdnings verdi(som kan få det til å bli stående), men det er i utgangspunktet ikke viktig for tiltrekningen(som skjer på et annet plan enn ordene i samtalen)

Quote fra sjekkeskolen boka til Andreas:
"Vanlige ting å følge opp med er hvor hun er fra, hva hun jobber som. Ikke vær redd for at det er kjedelige spørsmål..."

Dette er selvsagt i en kontekst omkring tiltrekningsteorien til GV, og funker nok dårlig dersom du ikke vet hva du skal subkommunisere og hvordan du skal tiltrekke.

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
Ang. venninner er det viktig at du hilser og snakker med dem(hvilket er forøvrig egentlig bare vanlig høflighet :P). Tenk på dette, i en hypotetisk situasjon: Du har dame og er ikke ute etter å snakke med nye jenter, og du sitter på et utested med en kompis som du ikke har snakket med på lenge. Så kommer en jente bort og begynner å snakke med han, og nesten ignorerer deg. Hvordan ville du følt deg?
Enig. Dersom du skal snakke med 2 jenter så kan det være lettere med en wingman. Færre eller fler går lett alene.

Men det er bedre å prøve enn å ikke prøve dersom det ikke finnes andre alternativer.

Quote from: Ingenersomdeg on May 28, 2017, 14:39:16 PM
Jeg sliter med det samme som deg, og jeg skjønner at jenter ikke er særlig tiltrukket av meg selv om jeg har mange andre egenskaper som skulle tilsi at de skulle like meg godt, objektivt sett.
Her høres det ut som om du har akseptert en virkelighet som ikke gavner deg.

Lær deg teori som funker. Praktiser og forstå den, så vil du se at du kan være ekstremt kjekk uten å være fysisk pen/veltrent.

Du kan være spennende og sexy selv om du prater om normale og "kjedelige" ting.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

pickupnewb

Ja, jeg kunne underholdt venninna mer i dette tilfelle. Men det var også såpass tidlig på kvelden at det hadde blitt unaturlig å bli stående for lenge, eller forvente at jeg skulle henge med de resten av kvelden. I "The Game" er man oppfordret til etter en slik åpning å ilegge seg en "false time constraint". Dette føler jeg hadde vært passende å bruke her. "Beklager, men jeg har en venn utenfor som venter på meg, vi snakkes senere i løpet av kvelden. Hyggelig å hilse på dere". Eller hvordan forholder egentlig GV-modellen seg til dette?

Litt senere på kom jeg i prat med en jente i baren. Vi gikk hvert til våre venner, før vi senere tok en liten prat igjen, ved at jeg fikk sitte sammen med henne. Hun hadde type selvfølgelig, og han kom bort, men allikevel hadde vi en god kjemi, før han kom.

GV-modellen oppfordrer til å strekke fram hånda og si noe sånt som "tror ikke vi har hilst". Men flere ganger har jeg ikke fått noe hånd tilbake selvom jeg strekker den ut, til tross for at vi har utvekslet noen ord i forkant.

Angående verdi så føler jeg ikke at jeg subkommuniserte noen spesielt lav verdi i mine åpninger. Muligens var jeg litt for interessert med en gang, men er det ikke viktig med engasjement og interesse for samtalen også da?

Ingenersomdeg

#4
Måka, jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på da jeg formulerte meg, subkommunikasjon trumfer alt, helt klart :)

Tror det har manifestert seg en tanke i meg at nye i gamet burde spice up samtaleemnene fordi de ikke kan kommunisere verdi gjennom "kjedelige" spørsmål.

Å si at du må ut og møte noen venner er en helt grei måte å runde av samtalen på (vet ikke hva GV-modellen sier om dette). Men ikke si "beklager", du har ingenting å beklage deg for :)

Hvorfor de ikke tar hånden og hilser, vet jeg ikke.. har aldri opplevd at folk ikke gjør det.

Ingenersomdeg

Måka, jeg vil si at jeg har en del peiling på det teoretiske plan når det gjelder enkelte ting, men i praksis er det annen sak.

Glemte å kommentere en siste ting.. Du sier du ikke følte at du kommuniserte lav verdi, men dersom du går opp til en jente og du er avhengig av hennes bekreftelse har det en tendens til å skinne gjennom pga. subkommunikasjonen, dvs. de trekkene Måka nevnte som ansiktsmimikk og tonefall. Husk også at jenter er mye flinkere til å lese subkommunikasjon enn oss. Subkommunikasjon er umulig å fake- i hvert fall i lengden. Engasjement burde ikke komme av at du trenger jentas bekreftelse og at du bruker engasjement som et middel for å oppnå dette etter min mening. Engasjement burde komme av at du snakker om noe du liker å snakke om.

Ditt engasjement i samtalene kan derfor ha framstått needy, men det er vel i stor grad kun de mest erfarne i gamet som kan observere og gi et mest mulig korrekt svar på det, jeg skal ikke påstå noe i den ene eller andre retningen, spesielt når man også tar hensyn til at ingen(?) har observert deg ute på byen. Jeg aner ikke hvilken erfaring du har med jenter fra før av. For alt vi vet trenger du ikke å ha fremstått særlig needy, du kan ha vært uheldig med jentene du har truffet på f.eks. (men dette avhenger også av datagrunnlaget, dersom du f.eks. har åpnet mange jenter har du neppe BARE vært uheldig)

uhøytideligfyr

Quote from: pickupnewb on May 28, 2017, 12:45:50 PM
Får åpna en god del jenter, men samtalen stopper opp etter ikke så altfor lenge, og jeg føler det er for tidlig å gå til neste steg som er å isolere henne. Jeg holder en normal samtale med standard-spørsmål, noe som er anbefalt av boka til Andreas, allikevel virker det ikke som det er nok til å skape tiltrekning og sosial spenning. Enten trekker venninna hennes henne vekk, eller så stopper jeg opp for ting å si og det blir veldig kleint.

Så hva gjør man etter å ha åpnet en jente, kommet i gang med en normal okey samtale, men sliter med å komme på mer å si og man ser at jenta vil komme seg videre?
Hva har du lyst å snakke om? :) Samtalen flyter ofte bedre om det er noe du interiserer deg for, du har kanskje ett og ant du kan vinkle det over på?  Fks sex? Gøy tema å snakke om, bare å prøve!

Jeg er enig med at et normal samtale funker best, men har du prøvd å kjørt igang en unormal samtale med ikke-standard-spørsmål en gang? Sett hvor mye gøyere samtalen blir, ofte morro for både han og henne, kanskje samtalen flyter mye bedre for deg og dere ler tilogmed sammen, så kan du jo bli alvorlig etterhvert bli bedrr kjent med hverandre, kjøre den "normale samtalen", bygge komfort og tillit!

Ikke tenk på isolering som ett steg, det at dere sitter rett vedsiden av hverandre, med øyenkontakt og forteller eventyr er isolering i seg selv, det er ikke noe hastverk å få henne vekk fra venninene eller på tomannshand, det er bedre å få flyt i samtalen, så ordner isoleringsdelen seg naturlig etterhvert når du har det i bakhodet...   

Om samtalen stopper opp, så er ikke det kleint! syns du det er kleint så blir det kleint, ikke lag noe greie ut av det, du er komfortabel i situasjonen og det er sexy, du kan jo bruke stillheten til å drikke litt mer sure føtter, se på henne og smile (smilet ditt sier, nå ble det stilt, men jeg bryr meg ikke, kanskje du har noe du skulle ha sagt og?) Bare det å se på henne å smile bygger spenning, du forventer ett smil tilbake, og mest sannsynlig får du det! Det er score, hun er interisert! Kniser ho og blir småflau kan du jo spørre henne hva det er, om ho ble flau? Så kan du bruke tiden det tar til å tenke ut noe artig å ta opp eller å spørre om, det er ikke noe hast, samtaler stopper opp i ny og ne, sann er det!
Mulig du hører hva venninene hennes snakker om og du kan inkluderes eller prate med ho om hva di prater om... drar du med deg en kompis eller to og setter dere ilag med di, så prater mest sannsynlig di med venninene og alt fokuset ligger ikke på deg, igjen lettere...
det er ikke hva du sier, men hvordan du sier det! Det tok lang tid før jeg skjønte den kommentaren, men etterhvert som jeg ble besvisst på kroppsspråket skjønte jeg fort hvor mye lettere det var å kommunisere, mye bedre flyt i samtaler, ikke bare med jenter, men med alle!  Tenk over det der, gjør det til en vane å bruk tydelig kroppsspråk :)

Du som får åpna en god del jenter har mulighet til å prøve så mangt,  det misunner jeg, kjør på :-)