Perfekte jenta

Started by Kimpossible@hotmail.com, August 13, 2017, 11:04:14 AM

Previous topic - Next topic

Kimpossible@hotmail.com

Hei, føler jeg vanligvis får til det meste med jenter, men av og til kommer man over en jente som er så kul og pen og bare perfekt. Disse gangene blir jeg alltid mye mer nervøs og sliter med å oppføre meg avslappet og normalt. Har flere det samme problemet? Noen tanker om hvordan man unngår dette?
Vh,
Ny her

--WTF?--

Mange jenter (og gutter) kompenserer for sine egne mangler og svakheter ved å (bevisst eller ubevisst) utgi seg for å være en annen person enn de egentlig er [1]. Det er derfor folk "forandrer seg" når de trer inn i det såkalte voksenlivet.

Noen mennesker er ikke slik. De har ingenting å skjule eller kompensere for, og har derfor en annen fremtoning og utstråling, men er ikke nødvendigvis bevisst på det, de er bare seg selv. [2] Dette er mennesker som ikke "forandrer seg" fra ungdom til voksen.

I billedlig/metaforisk språk kan man si at forskjellen på disse to gruppene ligger i energifrekvens. Gruppe 2 utstråler en mye høyere energifrekvens, da all deres energi kan projiseres ut i omgivelsene, mens gruppe 2 hele tiden må bruke veldig mye høyfrekvent energi på å drive skuespill, slik at det stort sett er lavere frekvenser de projserer ut i omgivelsene.

Hvis man da er vant til å omgås gruppe 1 (som det statistisk er flest av), vil gruppe 2 fremstå som uvant og fremmed.

Ikke så mye annet å gjøre enn å bli vant til det gjennom eksponeringstrening. Jobb med deg selv slik at du blir en del av gruppe 2, og oppsøk miljøer og arenaer der slike mennesker er i flertall. Attraksjonloven vil ordne resten for deg.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.