Fake profil uten å være bot?

Started by Kremkake, September 26, 2017, 13:46:12 PM

Previous topic - Next topic

Kremkake

Er mye bots ute og går på tinder. De fleste er ganske åpenbare og sender generiske meldinger/emoji.

I dag matchet jeg med en som er 12 hakk over det jeg pleier å matche med. Norsk navn, men nesten ingen informasjon. Nesten alle varsellamper lyser. Hun sendte melding først, men i motsetning til de andre er hun ikke en bot. Hun svarer normalt på norsk og spør om hvordan hun kan overbevise meg om at hun er ekte.

Er dette en normal scam jeg bare ikke har vært borte i før, eller er jeg i ferd med å ødelegge min beste match til nå?


fri90

Tolk det alltid det som positivt og at hun er kin, er vel bare å invitere på kaffe så finner du det ut?

Love

Om det er svindel så finner du det fort ut, bruk nettvett og ikke gi fra deg personlig info
Ber hun om penger tilsendt til konto så er det nok svindel ;D

Anax

Ja... bare kjør det som en normal dame uansett om du vet det er bot. Så om de vil skype / bytte nudes / ha deg til å registrere på en side osv så er hun ikke der for å treffes over kaffe. Da er det bare å unmatch.

Hatt flere som er reelle profiler men så sier de "ja kan treffes for øl, om du bare går inn her registrerer deg og stemmer på meg, så treffes vi etter" seff er det bare en scam.. er ikke så vanskelig å finne ut om profiler er fake, bare behandle alle likt..

Kremkake

Var det jeg tenkte, så fortsatte samtalen litt. Ble slettet når jeg ikke svarte mens jeg var på jobb, så finner aldri ut om det var fake eller ikke.

Hovedgrunnen til at jeg spurte var egentlig mest for å finne ut om det er normalt med falske kontoer som ikke er bots på tinder.

trdmarius

Tror de leier inn nordmenn til å skrive på de der, så det går ikke an å ta dem på språket heller. Evt får de provisjon fra de som signer seg opp på betalsiden de gjerne vil ha deg inn på.