Storytelling

Started by Yolo123456, October 03, 2017, 22:57:59 PM

Previous topic - Next topic

Yolo123456

Hei folkens
Jeg har problemer med p fortelle ting . konkret storytelling . Jeg har merker St når jeg forteller mister folk interessen fort jeg får det ikke til å høres spennende ut. Har noen vært i en lignende situasjon hvor dere ikke har vært god til å fortelle ting. Har dere noen råd angående å bli bedre i det .

fri90

gode fortellere har variert ansiksmimikk når de fortelelr noe, ikke monoton stemme og varierer stemmeleeit og viser følelser i det de skal fortelle, tren på det:) Se på stand up komikere

Kjetil GV

Det er klart det er en fordel å kunne fortelle på en bra måte.

Men husk at sjekking ikke handler kun om det å formidle en spennende historie. Det gir deg kun Underholdningsverdi, og skaper ikke tiltrekning.

Så hvis du ikke vet hvordan du skaper spenning, har bra ansiktsmimmikk, er proaktiv og ureaktiv osv så har historien din lite verdi i sjekkesammenheng.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Yolo123456

Takk for støtten dere svarte . Jeg prøver ikke å sjarmere noen med mine storytelling evner. Men jeg vil bare bli bedre i det .ha det som et kort i ermet. Har noen av dere noen break down on hvordan man forteller hva legger press på mest
Og deres erfaringer angående å fortelle ting som er spennende

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Ingenersomdeg

#5
Gode tips i innleggene over, MEN,

Jeg tror det også er en sjanse for at du fokuserer for mye på at de andre skal like det du forteller enn at du selv liker det du forteller siden du har erfaringer med at folk mister interessen. Du forteller med andre ord ikke for gleden men for bekreftelsen fra andre på at du kan fortelle--> outcome dependence. Dette er i hvert fall min erfaring.

Dette vil kunne gi en negativ effekt i form av at ansiktsuttrykket ditt ikke uttrykker et ekte smil f.eks.