Han leker med meg og jeg blir gal 2

Started by Daenerys, October 30, 2017, 13:37:00 PM

Previous topic - Next topic

Daenerys

Nå har jeg hatt det gående med crushet i over et  år. Jeg fikk melding fra han i går, jeg sender et svar, og så gidder han ikke å åpne meldingen fra meg, sånn etter et par dager.. samtidig som han åpenbart er innom messenger. Dette er blitt helt vanlig med han, jeg har sagt fra om at han bare kan slutte å kontakte meg når han tydeligvis ikke har tid til meg. Hvis jeg ikke svarer får jeg høre det. Jeg liker egentlig ikke å ikke svare heller, for jeg vil ikke være sånn kjip som han..
Jeg prøver å fokusere på noe annet, og det går fint helt til det piper fra han i gjenn. Og nå den siste tiden begynner jeg egentlig å bli skikkelig irritert. Det er også sånn at jeg aldri får tak i han når jeg ringer. Får veldig sjelden svar på messenger, uansett om jeg spør han direkte om noe eller bare sender en koselig interessert melding.

Sikkert ingen som skjønner hvorfor jeg er interessert i han, men jeg har ikke møtt noen andre jeg har sånn kjemi med og digger som person(da ikke med tanke på hvordan han er mot meg).

Han har flere barn som det går med mye tid til, som selvfølgelig er rett. Jeg var ikke veldig interessert i å date menn med barn, bla.a med tanke på hvor mye mindre tid jeg vil få sammen med en med barn, så dette var jeg klar over, men crushet her er altså unntaket. det er alltid noen barn som skal kjøres, hentes, lages middag til, legges, lekser, foreldremøter, foreldresamling, sykehusbesøk, legevakt, besteforeldre, eksdamer etc. Føler jeg har vært supertolmodig, og nå blir jeg overkjørt av bulldoser tilbake.. så svar på meldingene fra han er ikke noe svar på meldingen min, men at nå er har opptatt med noe.. hvis jeg får et svar da.

Da vi møttes var jeg åpen på at jeg ønsket meg mann og barn, uten at det skulle være kjedelig.. han sa  også at han var åpen for flere barn. Mulig det høres litt stress ut med at jeg ønsker barn, men nærmer meg 40. Litt derfor jeg også ikke skjønner hvorfor han ikke bare kan kaste inn håndkleet og innse at han ikke vil bruke noe tid på meg i det heletatt og bare gi slipp.. ?

Han har faktisk nevnt for meg at vi skal bygge hus sammen, og sier at det ikke er noen andre kvinner inne i bildet.. Samtidig bruker han null tid på meg. Tror jeg blir gal..

What to do?

Fint om jeg ikke får sånne korte svar som 'bare glem han'.

Endre GV

#1
QuoteFint om jeg ikke får sånne korte svar som 'bare glem han'.

Vel, det er sannheten.

Han har deg som pulevenn. Han kontakter deg når han har behov for det. Han forteller deg det du vil høre, ikke det han egentlig vil, så han kan fortsette å ha deg i reserve. Ganske feigt egentlig.
Hadde han vært ærlig med deg i starten, evt sagt ifra etterhvert hva han ønsket så hadde han hatt alt på det rene og ting hadde vært opp til deg.
Siden dette ikke er tilfellet og siden det har gått 1 år så er min ærlige mening at fyren enten er feig, uempatisk mot ditt følelsesliv eller begge deler.

Quotejeg sender et svar, og så gidder han ikke å åpne meldingen fra meg, sånn etter et par dager.. samtidig som han åpenbart er innom messenger. Dette er blitt helt vanlig med han, jeg har sagt fra om at han bare kan slutte å kontakte meg når han tydeligvis ikke har tid til meg. Hvis jeg ikke svarer får jeg høre det.

At han kjefter på deg når du ikke svarer med en gang er usympatisk.

QuoteDa vi møttes var jeg åpen på at jeg ønsket meg mann og barn, uten at det skulle være kjedelig.. han sa  også at han var åpen for flere barn.

Han forteller deg det du ønsker å høre.

QuoteHan har faktisk nevnt for meg at vi skal bygge hus sammen, og sier at det ikke er noen andre kvinner inne i bildet... Samtidig bruker han null tid på meg. Tror jeg blir gal..

Han forteller deg det du ønsker å høre.

QuoteFint om jeg ikke får sånne korte svar som 'bare glem han'.

Glem ham om dette er uutholdelig for deg.

Ingenting av det du har skrevet antyder at han har noen intensjon om at det skal bli noe mer mellom dere to.

Jeg er litt hard mot deg for jeg mistenker at den rasjonelle delen av deg vet det innerst inne, men følelsesdelen av deg ønsker så inderlig at det er håp.

Om du kutter han ut og han prøver å få deg tilbake så kommer han sannsynligvis til å fortsette med løgnene. Altså love at ting skal bli bedre, si deg det du vil høre. Alt for å få deg tilbake. Det er bare tomme ord. Om du likevel går tilbake til ham etter dette så vil alt gå tilbake til det normale etter en kort stund.

Andreas GV


Daenerys

Takk for tilbakemelding. Usympatisk var jo greit å vite..

Bare at den rasjonelle delen av meg lurer på om det faktisk er sånn at det kan være noe der mellom oss, og at det er jeg som ikke klarer å tenke at ting vil ordne seg.. Det er jo sånn at hvis jeg bare lurer på om dette er feil så blir det veldig feil også..

Jeg forstår at det kan være en utveg å glemme han. Jeg er vel litt der nå at jeg prøver å 'la han ligge'/ikke tenke på han/ikke ta kontakt. Men jeg hører alltid fra han før eller siden.

At han ikke åpner meldingene mine på flere dager og heller ikke svarer synes jeg bare er dårlig gjort. Jeg ser jo at han er på messenger. Han kan også sitte timesvis på messenger på  kveldstid. Jeg har tatt opp dette med han og da er det noen familliemedlemmer/ekser/jobb han sier han melder med. Jeg syner fortsatt det er feil, men da blir jeg sånn kontroll-bitch (mine tanker) som egentlig ikke har noe med når og hvem han melder med..

Jeg skjønner svaret glem han. Meen, hvis jeg likevell vil finne ut mer med han..

.. er det en greie å bare være fornøyd og glad og kun sende flørte-meldinger? Jeg tenker at jeg burde det og bare i f.. i det meste, se om han gir meg mer oppmerksomhet?
Det jeg lurer på da er, forstår han at han ikke er særlig grei mot meg og kan han tenke at jeg er en dørmatte..?

Daenerys

Møtes sånn .. et par ganger i året.. pr år. Det er snakk om litt over to halve år..

(Jeg dør.)

Endre GV

#5
QuoteBare at den rasjonelle delen av meg lurer på om det faktisk er sånn at det kan være noe der mellom oss, og at det er jeg som ikke klarer å tenke at ting vil ordne seg.. Det er jo sånn at hvis jeg bare lurer på om dette er feil så blir det veldig feil også..

Dette er følelsene dine som snakker.

QuoteJeg forstår at det kan være en utveg å glemme han.

Eneste utvegen faktisk :)

QuoteJeg er vel litt der nå at jeg prøver å 'la han ligge'/ikke tenke på han/ikke ta kontakt. Men jeg hører alltid fra han før eller siden.

Dette er ikke å legge han vekk. Dette er å sitte å vente på når han får lyst på litt oppmerksomhet fra deg.

QuoteAt han ikke åpner meldingene mine på flere dager og heller ikke svarer synes jeg bare er dårlig gjort.

Jepp, han bryr seg ikke.

QuoteJeg ser jo at han er på messenger.

Han bryr seg ikke.

QuoteHan kan også sitte timesvis på messenger på  kveldstid.

Han bryr seg ikke.

QuoteJeg har tatt opp dette med han og da er det noen familliemedlemmer/ekser/jobb han sier han melder med.

Og alle disse samtalene er så viktige og så intense at det aldri er noe ledig rom til å bruke 10 sekunder noen steder på flere dager på å svare deg. Du kan ikke tro på dette.

QuoteJeg syner fortsatt det er feil, men da blir jeg sånn kontroll-bitch (mine tanker) som egentlig ikke har noe med når og hvem han melder med..

Du lurer deg selv til å tro at det er deg det er noe galt med.

QuoteJeg skjønner svaret glem han. Meen, hvis jeg likevell vil finne ut mer med han..

Det kommer ikke til å bli noe mer.

Quote.. er det en greie å bare være fornøyd og glad og kun sende flørte-meldinger?

Sånne meldinger forteller ham bare at han fortsatt har deg rundt lillefingeren. Som han har.

QuoteJeg tenker at jeg burde det og bare i f.. i det meste, se om han gir meg mer oppmerksomhet?

Han kommer ikke til å gi deg mer oppmerksomhet enn det du får i dag. Se hvorfor i siste setning nederst.

QuoteDet jeg lurer på da er, forstår han at han ikke er særlig grei mot meg og kan han tenke at jeg er en dørmatte..?

Han tenker han har deg rundt lillefingeren og kontakter deg når han ønsker litt bekreftelse, evt sex.


Det virker for meg som at du ønsker å få bekreftet at det er et ørlite håp for å bli sammen med fyren en eller annen gang i fremtiden.
Dette sitatet blir ofte feilaktig tilegnet Einstein: "Definisjonen på galskap (forelskelse i dette tilfellet) er å gjøre det samme om igjen og om igjen og forvente et annerledes resultat"

Daenerys

Meeeeeeeen; hva hadde en hvilken som helst normal jente (som catcher drømmemannen) gjort i denne situasjonen?
A) Latt vær å svare. Før eller siden vil det vel være best for sin egen del å konfrontere han for å få det avsluttet? Hva ville hun ha svart da? Sånn også med tanke på at hun ville få høre at det var hun som kuttet ut og ikke var tilgjengelig..
B) Konfrontert han, hva ville hun si da?
C) Gi f.. og gå videre men likevell vært hyggelig? (Vil jo gjerne bli husket sånn samtidig som det kanskje gir best karma)
D) Andre alternativ..?

Anugita

Er langtifra ei jente som catcher drømmemannen, men via erfaring, alder, samt ikke minst å henge her med gutta har lært meg at denne fyren ikke er verdt ett sekund til av din tid. Så om du skal ghoste, konfrontere eller bare gi f, men fortsatt være hyggelig spørs hvordan du selv er som person..

Vær dog oppmerksom på at om du konfronterer vil han enten gi f, eller komme med lange dumme bortforklaringer og be om en sjanse (eller 20) til.. Og da krever det at du er sterk nok til å stå imot bullshit, for som gutta her prøver å si; han player deg hver gang han er kåt.

Love

Møtes to ganger i året? Og hvordan er han drømmemannen?
Ingen kan kjenne noen ved å bare skrive meldinger. Og basert på meldingene er han ikke sp himla interessert virker det som.
Det går ikke an å bryte hyggelig med en sånn fyr. Slett og blokk ham???? Ferdig!
Etter det kan du konsentrere deg om å bygge et eget liv og treffe nye folk.

piken

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan en fyr du har møtt så få ganger kan være drømmemannen? Hve legger du til grunn for det?

Jeg har selv vært i en situasjon liknende dette, og jeg klarte faktisk å bli kjærester med denne fyren, og hele historien endte med at jeg ikke fikk tak i han da jeg skulle dumpe han og derfor endte med å måtte slå opp på sms (som jeg aldri fikk noe svar på).

Så moralen her er: han kommer ikke til å forandre seg. Han kommer ikke til å leve opp til dine fantasier eller plutselig en dag snu på en femøring og innse for et kupp du er. Det er for sent. Du bør starte med blanke ark med noen andre.

Hver gang jeg begynner å få litt oppheng i en fyr, så prøver jeg å si til meg selv: får han fyren her meg til å føle meg bra eller dårlig? Gir meg han geniun oppmerksomhet når jeg virkelig trenger det eller er det bare en katt og mus-lek? Går jeg ikke ut i pluss i en relasjon takker jeg heller for meg og har netflix og chill aleine. (+ gjør en innsats for å komme i kontakt med andre kjekke fyrer for å få han ut av hodet)