Hvordan skal jeg reagere?

Started by Smooth, January 14, 2018, 16:33:28 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Grublet lenge på om dette skulle være i Feltrapporter-kategorien eller Generelt, så dere får flytte den om den er feil sted.

I går var jeg ute på vors med noen kamerater, og ei jente jeg hadde avtalt at jeg skulle møte i byen sendte meg et par meldinger der hun spurte om hvor jeg var og hvor jeg skulle være den kvelden. Hun ditchet noen av venninnene sine som skulle et helt annet sted i Oslo, og dro for å møte meg. Da jeg møtte henne i byen, prøvde vi å spleise oss sammen med en felles vennegjengen (som består av venner og kollegaer) som også skulle ut den kvelden.

Vi avtalte å møtes på samme utested, og mens jeg og denne jenta (heretter kalt "T") gikk mot utestedet, bestemte vi oss for at jeg skulle gå inn først et par minutter før alle andre og "tilfeldigvis" støte på henne og vennegjengen når de kom inn. T sa at dette var for å slippe å få så mange spørsmål om henne og meg, om hvorfor vi var sammen, om hun likte meg, om jeg likte henne etc. T og jeg har hatt veldig god kjemi en god stund, men det har av naturlige grunner ikke skjedd noe fysisk mellom oss.

Jeg hadde uansett en annen vennegjengen som også var på dette utestedet, så jeg gikk jo inn for å finne dem imens, uten hell. Så skuespillet begynte, og jeg hilste på T og vennegjengen som tilfeldigvis kom inn. Etterhvert fant vi oss et hjørne som var ledig, og satt oss ned (hele gjengen). Jeg fikk umiddelbart spørsmål fra folk om jeg likte T, om jeg skulle hooke med T etc. Dette er spørsmål jeg også har fått før, men ikke tenkt noe spesielt på før. Jeg har valgt å ikke si direkte ut om jeg liker henne eller ikke når spørsmålene kommer, for å ikke ødelegge spenningen mellom T og meg.

I løpet av kvelden satt jeg en del og pratet med alle folkene i gjengen, jeg pratet litt med T, med den andre vennegjengen min etc. Prøvde å fordele sosialiseringen likt mellom alle, for å ikke være for pågående og fokusert på T. Jeg satt og pratet med T, før jeg gikk for å kjøpe meg en øl. Da jeg kom tilbake hadde det satt seg en ganske innpåsliten fyr seg ned der jeg satt, rett ved siden av T. Jeg signaliserte til henne at jeg ville ha tilbake plassen, og hun prøvde å prate med han, til ingen nytte. Jeg snakket dermed med han, og han spurte om jeg likte henne. Jeg sa at jeg likte henne litt, og fikk dermed tilbake plassen med en gang. T ble dermed veldig pågående og spurte om hva han hadde spurt om og hva jeg hadde svart, ettersom jeg fikk tilbake plassen med en gang. Dette snakket jeg bare vekk med et smil, og byttet samtaleemne.

Kvelden gikk, og det var på tide å gå. Hun sendte meg en snap der hun sa hun var sliten og ville hjem, og jeg skulle si ifra til henne når det skulle skje. Så jeg signaliserte til henne at det var på tide å gå, og hun sa igjen at jeg måtte gå først for at ikke folk skulle se oss sammen - og på denne måten unngå spørsmål om oss senere. Så jeg sa vel egentlig at dette bare var sært, og synes at hun ikke skal bry seg om at de spør.

Vi dro og spiste nattmat, hun sjal (som jenter pleier) litt mat fra meg, det var noe småerting med kroppskontakt underveis, og vi ruslet så mot bussen. Da vi ventet på den, sa hun at hun var kald, så jeg holdt rundt henne og prøvde å stryke varme inn i henne (som foreldre gjør på barn med raske bevegelser (har ikke et ord for det akkurat nå)). Da merket jeg at hun dyttet meg en smule vekk med hånda, og jeg sluttet å prøve å varme henne. Bussen kom, hun gikk av på stoppet hennes og jeg på et par stopp bortenfor. Da hun gikk av var det ingen klem eller noe sånt, bare et "hade" og smil (vi pratet i ett sett underveis, så det var ingen klein adjø-stemning).

Jeg hadde egentlig lyst til å gå for kysset litt tidligere på kvelden og kanskje ta henne med hjem for litt elskov, men endte opp mer og mer fornærmet over at jeg måtte gå før henne for at vi ikke skulle vises sammen... Derfor ble det ikke noe kyssing eller noe.

Jeg sendte henne en snap der jeg skrev "first" (som i førstemann hjemme), og noe som trakk frem at vi ikke måtte si noe til de andre om at jeg hadde sendt en snap eller noe i den duren, for ellers hadde hun fått masse spørsmål. (Poenget var å vise at jeg synes det var tåpelig at hun var opptatt av at vi ikke skulle vises sammen). Hun sendte et litt lengre svar om at "jeg skjønte hva hun mente", at hun overhodet ikke var flau over meg eller noe men at det kun handlet om alle spørsmålene hun senere kunne få av jentene i vennegjengen vår. Hun takket så for hjelpen tidligere på kvelden (jeg "reddet henne" fra noen gamle mannfolk som hadde kjøpt henne en drink), og ønsket meg en god natt :)



Så jeg sitter i dag ganske usikker på hvordan jeg skal føle om det at vi ikke kan vises sammen, kun for at hun skal få slippe spørsmålene. Er det noe mer som ligger bak? For dere som leser dette, hvordan ser ståa ut mellom meg og henne?

Anders GV

Frustrerende lesing!
Hvorfor eskalerte du aldri?

Om hun bare var interessert i vennskap hadde hun ikke ønsket å skjule det fra vennene.
Hun er redd for å miste status i gjengen.
Eventuelt holde muligheter åpne for andre kjekkaser i gjengen(mulig, men lite trolig).

QuotePoenget var å vise at jeg synes det var tåpelig at hun var opptatt av at vi ikke skulle vises sammen
Det er tåpelig fra ditt perspektiv, ikke hennes.
Ser ikke hva du får ut av å konfrontere henne om det.

Hele jentas jobb er å være tilgjengelig.
Din jobb er å eskalere.
So what om hun ønsker å være low-key rundt venner, hun er jo alene med deg(tilgjengelig for eskalering) store deler av kvelden.

Smooth

#2
Tro meg, eskalering var alt jeg tenkte på den kvelden. Men alt dette pratet om at vi ikke kunne bli sett sammen på vei ut og inn v utestedet, ga meg en mixed feeling av hele greia.

Konfronteringen var nok for å få ut litt frustrasjon og kanskje finne ut av hva som egentlig skjer, men jeg skjønner jo det egentlig ikke har noen hensikt.

Har du noen kjappe tips for hvordan man bør gå for kysset? Jeg saumfarer artiklene as we speak også :)

piken

Min umiddelbare reaksjon her var å tenke at jenta er litt umoden. Men så leste jeg svaret til Anders og tenker videre: hvorfor ikke utnytte situasjonen? Istedenfor å lure sånn på hvorfor hun vil skjule deres greie, spill heller med og gjøre det til deres hemmelige og litt "forbudte" greie. Og forbudt flørt/kjærlighet kan jo være noe av det mest spennende som finnes!

Smooth

Ja, og jeg vet jo at jenter ofte ikke alltid vil vise at de drar hjem med noen. Men jeg klarte likevel ikke helt forhindre at jeg ble fornærmet. Men absolutt, å spille med er nok et godt alternativ!

Hun er en del yngre enn meg ja, og virker ikke helt å ha så store erfaringene med gutter. Så det kan være noe i det også.

Glory

Kanskje hun rett og slett ikke kjenner seg klar. Hun trenger å kjenne hun har tillitt til deg.
Har du hatt kontakt med henne etter dette?

Smooth

#6
Hun sendte en småfrekk snap dagen etter med noe ala "Rolig søndag" der hun lå i senga og man så låret. Blitt noe snapping frem og tilbake, men ikke noe spesielt. Jeg spurte om hun ville gå en tur for et par dager siden, der hun svarte "Hjelper venninna mi med måking av bil, men kanskje senere!", men turen ble aldri noe av.

Så jeg vet ikke jeg. Vanskelig å forstå seg på henne egentlig. Litt usikker på hva jeg bør gjøre videre nå.

Endre GV

Quote from: Smooth on January 19, 2018, 17:24:28 PM
Jeg spurte om hun ville gå en tur for et par dager siden, der hun svarte "Hjelper venninna mi med måking av bil, men kanskje senere!", men turen ble aldri noe av.

Så jeg vet ikke jeg. Vanskelig å forstå seg på henne egentlig. Litt usikker på hva jeg bør gjøre videre nå.

Hadde jeg vært henne hadde jeg lurt på om du egentlig er interessert eller ikke tørr å eskalere. Begge deler hadde gjort at jeg hadde vurdert om det er verdt å bruke tid på deg.

Anders GV

Finn ut hva du har lyst til --> eskaler mot det.
Om du ikke kun er keen på vennskap, slutt på be henne med på dater der det ikke er så naturlig å eskalere (tur).

Smooth


Smooth

Liten oppdatering her. Fredag snappet vi litt frem og tilbake og vi bestemte oss for at jeg skulle stikke til henne med vin og pizza. Litt småklein stemning merket jeg på starten der, men jeg fikk det til å gå over ganske kjapt.

Vi satte oss ned for å drikke litt vin, pratet og endte opp med drikkeleker. Vi ble ganske beruset etterhvert, og endte opp med å ligge i sofaen med dyna hennes over oss. Jeg gikk for kysset, og vi kysset et par sekunder, før vi fortsatte praten som om ingenting hadde skjedd. Jeg strøk en del på henne, og kjente at hun ikke hadde BH, noe hun også påpekte. Jeg tørte derimot ikke å ta på puppene, for jeg er redd for at jeg plutselig skal ødelegge hele kvelden for å ha gjort noe som "ikke er greit". Dette er noe jeg alltid har slitt litt med og må jobbe med meg selv for å vite hvor fort man kan gå frem.

Vi avtalte at vi skulle møtes dagen etter for å lage litt mat, og jeg ruslet hjemover utpå natten.


Dagen etter sendte jeg henne snap og spurte om hun fortsatt var hypp på middag og vin, men fikk som svar at hun egentlig hadde en annen avtale med en venninne, så hun måtte se det an. Hun sendte derimot en ny melding flere timer senere og sa at jeg kunne komme til henne. Jeg handlet inn til middag og tok med vin, og ruslet til henne på kvelden. Der var hun ganske lettkledd i form av en stor genser og shorts, ganske sexy i grunn. Jeg lagde maten mens hun så på tv, og det ble en del vin etterhvert. Jeg var ganske sliten og trøtt denne dagen, så vinen gikk i hodet på meg ganske kjapt. Vi lå i sofaen og så på en serie, og denne gangen ble det litt tafsing på boobsa, noe hun ikke virket å ha noe imot. Men grunnet for mye vin på meg, ble jeg ganske dårlig på slutten, og følte jeg bare måtte hjem. Jeg klemte henne og sa at jeg måtte dra, uten å fortelle henne at jeg var dårlig.

Jeg våknet opp til en snap fra henne der hun spurte hva som var galt, og jeg forklarte henne da at jeg måtte ut og få frisk luft.

Hvor mye har jeg ødelagt nå, etter å ha måtte dra hjem på grunn av for mye vin? Jeg føler meg som en fjortenåring som aldri har smakt alkohol før, og i min alder (midt tjueårene) skal ikke slikt skje  >:(

Endre GV

#11
QuoteJeg våknet opp til en snap fra henne der hun spurte hva som var galt, og jeg forklarte henne da at jeg måtte ut og få frisk luft.

Hvor mye har jeg ødelagt nå, etter å ha måtte dra hjem på grunn av for mye vin?

Så du har ikke ødelagt noe pga av hvordan du reagerte på vinen. Det som evt vil ødelegge er at du ikke eskalerer.

Jenta inviterer deg over, hun møter deg lettkledd to ganger, hun påpeker selv at hun ikke har BH på seg, hun lar deg ta på boobsa.

Når hun spør "hva som var galt" så spør hun egentlig "hvorfor vil du ikke ha sex med meg".

Utfordringen din, slik det ser ut som for meg, er frykten din. Frykten din for å "ødelegge hele kvelden" ved å gjøre noe som "ikke er greit". Og dette hindrer deg i å eskalere. Ikke vær redd for det. Du er milevis unna å ikke ha de sosiale antennene som gir deg beskjed om noe "ikke er greit".

Men kanskje du trenger en "oppskrift" på eskalering:

Dere kliner.
Samtidig tar dere på hverandre.
Du begynner å ta på boobsa hennes.
Klem på boobsa.
Ta på rompa hennes.
Prøv å løft opp overdelen hennes. Se om hun lar deg ta den av.
Om hun gjør det kan du ta av din overdel.
Ta mer på hverandre. På boobsa og rumpa.
Se om hun lar deg ta av BHen hennes (om den er på). Om hun ikke vil det, trenger ikke det bety at hun ikke vil ha sex. Det kan bety at hun bare ikke er komfortabel med å la deg se boobsa hennes. Det er ganske vanlig. Se da om hun har lyst til å gå inn på rommet hennes/ditt og skru av lyset der inne.
Kyss og ta på hverandre videre.
Se om hun lar deg føre hånden hennes ned til penis.

Her klarer du deg kanskje videre :)



Smooth

Hjertelig takk for beroligende ord og tips! Setter pris på det!

--WTF?--

Quote from: Smooth on March 04, 2018, 16:07:58 PM
Jeg føler meg som en fjortenåring som aldri har smakt alkohol før, og i min alder (midt tjueårene) skal ikke slikt skje  >:(

Det er nok mye vanligere enn du tror...  ;) Følg lykkepromille-oppskriften: to enheter den første timen, deretter én enhet pr time.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Smooth

Sendte henne en melding i dag og spurte om alt var greit mellom oss, og om noe trengte oppklaring. Jeg forklarte at jeg bare var dårlig på grunn av liten søvn, mye vin og lite mat. Fikk langt svar om at hun bare så på oss som gode venner, og at hun var usikker på om jeg likte henne mer enn bare venner. Så da var det løpet kjørt  :P