Hvordan bygge opp seg selv igjen?

Started by climbinggirl88, August 13, 2018, 08:39:53 AM

Previous topic - Next topic

climbinggirl88

Eksen min slo opp og sa ganske masse sårende ting til meg som går på min personlighet. Så en helt annen side av han som jeg ikke har sett før.. ENE øyeblikket forteller hvor fantastisk jeg er til neste fortelle mine mangler i personlighet, hva jeg ikke kan bidra med i et forhold, at jeg gir ikke nok av meg selv til at man blir godt kjent med meg. spesielt trykk på at jeg er ikke attraktiv nok til å ha sex med osv
Det er dypt sårende at en jeg elsket så høyt kunne si så fæle ting.

Sitter igjen med at jeg overhodet ikke bra er nok, ikke attraktiv eller sexy, at jeg ikke er spennende eller morsom.  Alt er min skyld for at det gikk dårlig.

Endre GV

Det er lite informasjon å gå på, så det blir mye "tipping", "kanskje" og "mulig" her.

QuoteDet er dypt sårende at en jeg elsket så høyt kunne si så fæle ting.

Det skjønner jeg godt!  :(

QuoteSitter igjen med at jeg overhodet ikke bra er nok, ikke attraktiv eller sexy, at jeg ikke er spennende eller morsom.  Alt er min skyld for at det gikk dårlig.

Den beste medisinen ER å møte nye menn. Det ER det. Du føler kanskje nå, på tross av alle de tingene han sa, et enormt behov for å få ham tilbake, eller høre ham ta tilbake det han sa? Få heller den valideringen av andre menn.
NB: Egentlig liker jeg ikke å anbefale å bruke folk til å få validering, og egentlig bør man jobbe mot å ikke være avhengig av validering (optimalt sett burde du ha godt nok selvbilde til å vite at det han sa ikke var sant og latt det prelle av deg), men her trenger du kanskje en quickfix!

QuoteHan sier jeg fortjener bedre og har alt han kan ønske seg i en jente. Han har bare aldri elsket meg (i løpet av disse årene)
Quotespesielt trykk på at jeg er ikke attraktiv nok til å ha sex med

Disse to setningene gjør at jeg tenker følgende: Han er veldig veldig glad i deg (derfor han sier du fortjener bedre og at du er alt han kan ønske seg), men tenner ikke på deg (det angående sexen).
Han føler masse tillit til deg, men ikke at du har verdi i hans øyne. Ting som kroppspråk, ansiktsmimikk, stemmebruk, utseende (ta var på utseende/stelle seg. klesstil!) og variere interesse nivået styrer hvor mye verdi du har i hans øyne. Det er individuelle forskjeller såklart, men kjæresten vår må ha et minimum av tillit og verdi for at vi skal  beholde følelsene.

QuoteHan har bare aldri elsket meg (i løpet av disse årene)

Dette kan stemme og kan være noe han sier for å lettere rettferdigjøre at han slår opp. Enten for seg selv, eller ovenfor deg. Vi menn er dårlige på å vite hva vi føler.
Om det stemmer så betyr det at han har vært sammen med deg for sex og det får deg kanskje til å se på ham i et litt annet lys?

QuoteAlt er min skyld for at det gikk dårlig.

Nei, nei, nei! Det blir for lett. OM han har følt alt dette lenge og OM det han har følt han trengte fra deg er innenfor rimelighetens grenser, så burde han ha sagt ifra lenge før! Det er hans ansvar å si ifra om at nå føler jeg mindre av dette, og jeg trenger mer slik. Ikke bare holde det inni seg fordi han på kort sikt er redd for å såre deg, eller enda verre, fordi han ikke tørr. Det er feigt. Det er ikke å være mann. Når du er den i forholdet som kjenner at nå er dette på vei nedover, så er det ditt ansvar å si ifra om du vil redde det.



Bare så det er sagt; Dette er ikke et forsvar av hvordan han slo opp, men et forsøk på å kanskje forklare hvorfor han slo opp. Kanskje. Jeg har ikke så mye informasjon å gå på.

climbinggirl88

Quote from: Endre GV on August 13, 2018, 11:17:02 AM
Det er lite informasjon å gå på, så det blir mye "tipping", "kanskje" og "mulig" her.

QuoteDet er dypt sårende at en jeg elsket så høyt kunne si så fæle ting.

Det skjønner jeg godt!  :(

QuoteSitter igjen med at jeg overhodet ikke bra er nok, ikke attraktiv eller sexy, at jeg ikke er spennende eller morsom.  Alt er min skyld for at det gikk dårlig.

Den beste medisinen ER å møte nye menn. Det ER det. Du føler kanskje nå, på tross av alle de tingene han sa, et enormt behov for å få ham tilbake, eller høre ham ta tilbake det han sa? Få heller den valideringen av andre menn.

ja, har et ønske om unnskyldning av det han sa. Fordi jeg sa ikke noe stygt eller slemt til han.


Han  begrunnet ting med at han mistet lidenskapen, ville ikke binde seg. Når jeg har funnet en annen mann ville han nok angre på avgjørelsen sin.  Han sier så mye at det er hardt for meg å lese mellom de linjene. Spesielt fordi jeg føler jeg ikke kjenner meg igjen i det han sier. Når jeg tenker på hvor mye han har investert i forholdet og i meg.