Han følger ikke opp på avtaler

Started by climbinggirl88, October 28, 2018, 23:42:35 PM

Previous topic - Next topic

climbinggirl88

Hei, jeg har i det siste hatt kontakt med en fyr (tidligere kollega) de siste ukene.  Vi kysset for 3 år siden og alltid vært en flørtete tone mellom oss. Vi traff hverandre sist for 1år siden da han spurte om jeg ville være med på øl med andre på jobben.  Nå som jeg har blitt singel har han virket mer flørtete og spurt om vi skal finne på noe 3 ganger.  Jeg kjenner sjefen hans godt og stakk innom jobben for å ta kaffe med sjefen og hilste på han. Da jeg møtte han lyste han opp, ga meg lang klem og kommenterte at jeg så bra ut og så på meg lenge. Vi pratet og han spurte om vi skulle gå en søndagstur og begynne å trene sammen som vi gjorde før. Hvorfor vil han ikke følge opp avtalen vår? Fordi jeg nettopp har blitt singel? ( 2mnd nå ca) Tror han at vi skal på date?

Endre GV

Quote from: climbinggirl88 on October 28, 2018, 23:42:35 PM
Vi pratet og han spurte om vi skulle gå en søndagstur og begynne å trene sammen som vi gjorde før. Hvorfor vil han ikke følge opp avtalen vår?

Trenger litt utdypning av hva som skjedde mellom disse to setningene :)

climbinggirl88

#2
Vi stod og pratet litt løst om hva jeg trener på Sats Elixia. Han klager litt på vekten sin, så jeg svarer at han må slutte å bare være støtte medlem. Han spørr om vi skal trene sammen. Jeg svarer at: Det hadde vært gøy om vi trente sammen ( klarte å svare litt dumt ) legge til at vi kunne bli treningbuddies. Så spørr han om vi skal ta en søndagstur og han skulle tekste meg. Svarte at det ville jeg gjerne være med på ????
Etterpå spørr han om jeg og eksen bodde sammen og hvor jeg bor nå.Kort etter det sier jeg at jeg må gå for å rekke en avtale med en venninne.

Søndagen kom og jeg sendte melding om jeg kunne ha med hunden jeg passer på. Fikk svar tilbake at han var så dårlig etter bytur at det ikke passet før om noen timer.

Andreas GV

Jeg tipper han faktisk var fyllesjuk. Møtte du han senere på dagen?

climbinggirl88

#4
Ja, det jeg tror jeg og. Nei, noen timer senere fikk melding om at han fortsatt var dårlig. Ikke noe melding om å avtale annen gang. Ikke hørt noe mer siden.


Andreas GV

At du nylig kom ut av et forhold er ihvertfall neppe grunnen (det er litt jentelogikk og ikke noe gutter vanligvis pleier å tenke noe særlig på). Det han eventuelt kan være redd for er om du fremdeles tenner på/beundrer eksen din mer enn på han.

Kan det hende at du har spilt litt for hard to get og at det har demotivert han fra å jakte på deg? Menn tør ofte ikke å spille ved mindre de tror de har stor sjanse for å vinne. Mulig jeg feiltolker, men det er et par ting du skriver som i verste fall kan tolkes som "avvisning" fra deg:

Quote from: climbinggirl88 on October 30, 2018, 22:48:24 PM
Vi stod og pratet litt løst om hva jeg trener på Sats Elixia. Han klager litt på vekten sin,
La oss si at han synes du er digg. Mannelogikk kan fort være at du er "over hans liga" utseendemessig eller i hvor trent kroppene deres er. Når han kommenterer vekta si fisker han kanskje (underbevisst) etter en bekreftelse på at du tenner på han.

Quoteså jeg svarer at han må slutte å bare være støtte medlem.
"Ja, du er tjukk, og det er et problem for meg" kan det fort tolkes som (i mannelogikk hvor utseende betyr mye mer en sosial verdi).

QuoteHan spørr om vi skal trene sammen.
Han eskalerer i retning av at dere kan begynne å bygge en relasjon. Han tester for å se om du er tilgjengelig i en romantisk retning.

QuoteJeg svarer at: Det hadde vært gøy om vi trente sammen ( klarte å svare litt dumt ) legge til at vi kunne bli treningbuddies.
Kan i verste fall tolkes som "Ja, men, jeg vil gjerne understreke at vi er treningsBUDDIES, du er i friendzone."

QuoteSå spørr han om vi skal ta en søndagstur og han skulle tekste meg. Svarte at det ville jeg gjerne være med på ????
Etterpå spørr han om jeg og eksen bodde sammen og hvor jeg bor nå.Kort etter det sier jeg at jeg må gå for å rekke en avtale med en venninne.
Han vil (underbevisst) vite om du ser mer opp til han enn du så/ser opp til eksen. Menn trenger å føle seg trygge på at dama er ordentlig imponert før de tør å la seg bli ordentlig forelska. Hvis han ikke vet hvorfor du er betatt av han (og ikke minst mer betatt av han enn av andre menn, inkludert eksen din) tør han ikke å begynne å jakte/eskalere.

QuoteSøndagen kom og jeg sendte melding om jeg kunne ha med hunden jeg passer på.
Han så for seg en opplevelse han ville dele med deg (gå tur sammen bare dere to), og han kom med forslag om noe han ville gjøre for å teste om du er villig til å la deg lede av han. Når du rett før daten vil ha med hunden blir dynamikken på daten annerledes enn han har planlagt, og han kan i verste fall (underbevisst) føle at du ikke er helt villig til å la deg lede av han enda (legger inn endringer).

QuoteFikk svar tilbake at han var så dårlig etter bytur at det ikke passet før om noen timer.

"Hæ? Hun vil ha med bikkja på daten? Ok, jeg tar hintet om at hun vil understreke at hun bare er åpen for vennskap."

climbinggirl88

#6
Takk for utfyllende svar.

Jeg blir alltid veldig nervøs rundt han ( jeg syntes han er veldig kjekk) og jeg tenkte ikke over at det jeg sa kan kommunisere at jeg setter han i friends zone. Jeg ser han på som mer enn det og lurer på om jeg skal vente til han tar noe kontakt eller ikke noe vits?


Quoteså jeg svarer at han må slutte å bare være støtte medlem.
"Ja, du er tjukk, og det er et problem for meg" kan det fort tolkes som (i mannelogikk hvor utseende betyr mye mer en sosial verdi)

Tenkte ikke på at dette signaliserte at jeg syntes han var tykk. Tenkte bare på at når folk klager over vekten, eller sier at man har fått noe mage så tenker jeg bare at da må man trene litt ( burde vel her ha sagt han er kjekk og jeg syntes han ser bra ut)


QuoteSøndagen kom og jeg sendte melding om jeg kunne ha med hunden jeg passer på.

Jeg sendte denne fordi dette var tredje gang.vi avtale noe, og de to forrige hørte jeg aldri noe fra han. Hei