hvor ofte burde man dra ut for å bli en god sjekker?

Started by gutt1996, October 04, 2018, 22:20:14 PM

Previous topic - Next topic

gutt1996

Hvordan gikk dere fram i starten når dere ville bli flink til å sjekke. Må man være aktiv mange ganger i uka eller holder to ganger i uka?
Hva tenker dere om affirmations og meditasjon for innergame. Jeg har insett at hele livet mitt har jeg vært en reaktiv jævel.Takker for kunnskap fra sjekkeboken til Andreas.


The Silent One

Går fint med 2 ganger i uka. 3 ganger er vanskelig for de som har vanlig 8 timers jobb mandag-fredag.

fri90

Så er det litt hva du legger i det å være " god"?

The Silent One

Jo oftere ut, jo raskere blir du god så klart. Men om du går ut fast to ganger i uka er det ikke noe problem. Har mer å si om du faktisk åpner når du er ute F.eks

Kjetil GV

#5
edit:
Så ikke at dette var på det åpne forumet, så den posten om metaramme, samt den med feilsøkingsmodellen jeg henviser til lengre ned er ikke noe de som ikke har tatt Bootcamp har tilgang til desverre. Men jeg lar svaret stå da kanskje noen med tilgang vil lese innlegget..Så for de som ikke har tatt bootcamp så vil jo det å gjennomføre bootcamp ha mye verdi i form av forståelse av teorien, praksisen man får, og modellering av det instruktørene gjør..


Det er mange ting som spiller inn på hvor raskt og hvor god du kommer til å bli.

Som Andreas skriver i boka si, så er det viktigste for å bli god raskt modellering og erfaring. Andreas har også nevnt at det er totaltid i sett med jenter som er viktig.

Raskt er jo relativt. Det kan være at du har mye på plass fra før, eller at du har svært lite. Ved å være effektiv i sjekkeprosessen og gå ut mye og aktivt og passivt modellere, så får du raskest mulig fremgang for ditt utgangspunkt.

Sjekking på to slides er jo som nevnt i boka til Andreas: Glad + Komfortabel

Du kan kanskje bruke de to ordene som en overordnet guide. Gå ut så mye at du er komfortabel på byen, komfortabel med å snakke med jenter, komfortabel med å gå bort å si hei, komfortabel med hennes reaksjon, , komfortabel med spenning, komfortabel med din egen eskalering.

Prøv å ha en overflodsmentalitet med jenter og ellers i livet slik at du har et jevnt godt humør og trives i hverdagen. Humøret er stabilt, og du har kontroll over det selv om du blir avvist, eller settet går ekstremt bra. Det vil si, ikke la omgivelsene definere humøret, men ha det med deg når du går ut.

Hvis du er reaktiv fra før kan det være at du må jobbe ekstra mye med "komfortabel" biten. Så selvutvikling kan også være et fokus ellers i livet.

Affirmasjoner og meditasjon er jo begge deler positivt. Og kan sikkert bidra til å bygge opp innergamet ditt. Jeg har med fordel brukt meditasjon før jeg skal ut eller før jeg skal legge meg. Og får roet ned tankekverna betraktelig på den måten.

Quote from: Andreas GV on March 07, 2017, 20:00:20 PM
Hvis du jobber med det en måned så bør metarammen bli sterkere ja.

Les denne: http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1387.0

Og les om Metaramme i Sjekkeskolen-boka.

Du kan også forsøke affirmasjoner; stå foran speilet og gjenta metarammen din til deg selv mens du fokuserer på å FØLE at det er sant.
Andreas anbefaler affirmasjoner, så sitatet over kan jo være relevant.

Overordnet i hele prosessen er at det gjelder å jobbe smart. Prøv å holde oversikt over hva du gjør ute, slik at du får læringsverdi av det. Så å skrive feltrapporter kan være lurt. Prøv å analyser deg selv så godt du kan for å finne fokusområder du kan jobbe med som gir deg mest effekt og spør om tilbakemeldinger her på forumet.

Bruk feilsøkingsguiden jevnlig for å analysere deg selv: http://godevibber.no/forum/index.php?topic=736.0

Mange av mindsettene som kan være vanlig for folk som ikke driver sjekking kan være til hinder for din sjekkeprosess, så kanskje sitter du i dag med (deler av)et verdensbilde som er lite forenelig med å bedrive sjekking. Som feks madonna/hore komplekset.

Proaktiv og ureaktiv er for jenter som "tits and ass" for oss gutter, så dette er begreper du bør kjenne godt, og jobbe med for å utvikle kontinuerlig.

Det kan også lønne seg å bruke coachene her på forumet for hjelp til veiledning eller analyse.

I perioder kan det være fornuftig å prioritere sjekking fremfor søvn og vanlig sosialliv for å få til mengdetreningen som trengs. I lengden så anbefales det å leve balansert slik at du har en overflod på de fleste arenaer. Dvs nok søvn, riktig kosthold, nok trening, nok tid til jobb, venner osv.



Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]