Tips for eskalering

Started by sporeulv@gmail.com, November 21, 2018, 17:12:55 PM

Previous topic - Next topic

sporeulv@gmail.com

God ettermiddag.

På uteplasser og dates er det greit å få kontakt med damene, og holde det sosiale gående... men merker at jeg sliter med å få til attraksjon og spenning. Blir for høflig og tilbakeholden når det kommer til tilnærmingen... dette er på grensen til at jeg blir rimelig pissed på meg selv for at jeg ikke er mer pågående.

Når det har blitt attraksjon og seksuell spenning.. er det ikke noe problem lenger.. det er biten fra høflig tone til at noe skjer at jeg synes det er vanskelig å få en "naturlig" overgang.. noen tips her?

Endre GV

#1
Best om du får noen som er flinkere enn deg til å observere deg og derfra komme med råd, så du kan være sikrere på hva utfordringen din er. Lett å analysere seg selv feil.

På generelt grunnlag kan vi si at høflighet bra, men ikke reaktiv høflighet.

fri90

Hvor mange jenter feks på dates føler du at du mister eller ikke kommer noe videre med pga dette?

snakes

Jeg har det samme problemet og det irriterer vettet av meg om dagen. Er inne i en skikkelig down-periode. Blitt avvist mange ganger på rad nå av både tinderdates og jenter jeg treffer på byen. Det verste er at jeg kan merke at noen av dem har vært kåte og ute etter ligg, men så har jeg rotet det bort og klarer ikke å få til "spark" lenger. Praten flyter fint og vi har det alltid hyggelig, men de er bare ikke seksuelt interesserte lenger. Jeg gjør det samme som f.eks. i vår/sommer da jeg var på en streak. Rart dette her. Føles nesten som om alle jentene plutselig har fått høyere krav over natten, selv om jeg selvsagt vet at det er hos meg feilen ligger.

Noen som har noen gode teorier, forslag til ting å si eller hva som helst man kan gjøre for å få opp gnisten og kjemien når man står fast eller merker at det ebber ut i ingenting?

fri90

Virker som at du kanskje tviler mer nå, en før da det funket på jentene, selv om du gjør " det samme". Det at du kanskje har mistet en del jenter gjør kanskje at du blir nølende, og det kan jentene merke, også ta å øk spenningen enda mer.

sporeulv@gmail.com

Må nevnes at dette kan ha en god del å gjøre med tiltrekningen JEG faktisk føler TIL jenta også, og hvor tilgjengelig hun er seksuelt. Det er jo ikke sånn at jeg blir seksuelt tiltrukket til ALT som har en vagina akkurat. Var på en date med ei i går, og merka at det var mer tiltrekning og spenning. Samtidig vet jeg at hun er mer seksuelt tilgjengelig på grunn av meldingsutvekslingene vi har hatt, så der var det allerede skapt noe spenning fra før...
Hmm, interessante greier dette..

Anyways, en annen ting jeg lurer litt på. Hvordan er det for andre å lande damer som åpenbart har høyere sosial status enn deg selv, tenker høyere utdannelse, bedre jobb, mer penger alt det der. Det virker litt for meg som om at game er en ting... men hvor bra må gamet være for å lande høy verdi/status damene? Feedback her?


fri90

Hvordan følte du daten gikk, og hvilken respons fikk du?

Sosial verdi i form av sjekking, mener jeg er mer elelr mindre menneskeskapt, ihvertfall den filosofien jeg har. Det at hun har pen eller har bra jobb sier ingenting om henne hvilken kjemi dere vil ha  og hva hun trenger av tillit. Det er ikke din jobb å få jenta til å like deg, du skal finne ut om du liker henne. Det har jo ingenting ås i hvor fysisk pen jenta er, om dere ikke har  felles interesse og det er en seksuell spenning mellom dere.

Når jeg flørter liker jeg å ha fokuset på jenta, finne ut hav som driver henne, og få henne til å føle seg sexy, uavhengig av resultat. Jeg vet at alle  voksne damer har fortsatt den lekne, drømmende lille barnslige jenta i seg, og det er den jeg vil få ut av henne. Slik hun er på julemorgen når hun løper ned for å se disney i en alder av 25, eller hvordan hun erter storebroren sin. Når du finner den lekne siden av hun, og engasjerer hun, da skiller du det også ut og hun føler seg bra:)

sporeulv@gmail.com

Daten i går gikk bra. Fikk melding fra ho etterpå om at hun var gira på å møtes igjen. Visste forsåvidt at den daten gikk bra, var god vibe hele tiden og fin avslutning.

Dette med høy status/verdi damer. Har inntrykk av at disse har en tendens til å avfeie menn som ikke måler seg statusmessig. For eks. Kan lastebilsjåføren lande høyt-på-strå advokat damer, kanskje hvis han har jævlig bra game og er ellers svært tiltrekkende. Men sjansen er vel større for at damene har flere grunner til å avfeie denne mannen og heller velge en tilsvarende eller høyere sosial status mann.......

Får inntrykk av at det å finne en partner tiltrekkende nok (gjelder menn og kvinner) er litt som en sånn apotekervekt, der hvor plussene går på den ene siden, og minusene på den andre. Så spørs det hvilken side som veier mest.

fri90

#8
Er verken sunt eller fordelaktig å tenke slik. Jeg jobber som tlfselger, og det har ikke fått så mye negativt utslag. Handler om å holde framen, og hvordan man sier det.

Kan være at det er en fordel, med tanke på du hatr like verdier som jenta og interesser, men det er andre viktigere faktorer. Husk jenter er mer opptatt av opplevelsen, en det logiske:)

sporeulv@gmail.com

Jeg forstår hva du mener med at det ikke er fordelaktig å ha den mentaliten med tanke på sjekking.
Men jeg vil påstå at det har noe å si når en kvinne gjør seg en helhetsvurdering av hvor attraktiv en mann er.

fri90

Hvilken mentalitet ér ikke fordelaktig å ha i sjekking?

sporeulv@gmail.com

At høy status/verdi damer lettere avfeier menn med lavere sosial status/verdi. Det er jo ikke fordelaktig å tenke sånn i en sjekke-situasjon dersom man er mann med lavere sosial status.

Men når det kommer til kvinnens vurdering av hvor attraktiv mannen er vil jeg påstå at dette har noe å si. Jeg vil si at det er helt åpenbart at det er sånn. Dette er kollektivt definerte sosiale verdier (utdannelse/yrke/økonomi osv), og hvis du innehar noen av disse verdiene vil du automatisk ha høyere verdi i kvinnens øyne.

Jeg sier ikke at det er en dealbreaker, og det er andre ting som teller også.
Men hos de fleste kvinner vil nok dette telle en del i helhetsvurderingen hun gjør seg av hvor attraktiv en mann er.

fri90

Du har den verdien du selv tilater å ha :)

Slike yrker, "status" kan hjelpe, men det er ikke avgjørende. Vet om mange gutter som ikke har livet på stell i det hele tatt, men de drar damer.  Det det handler om er , pen søker trygg. Hun vil du skal være trygg i deg selv og ha ting under kontroll, som disse yrkene ofte er en referanse til.

Litt som å bygge hus. Grunnmurene er din selvtillit og får flink og tøff du er i sosiale settinger, plan og byggløsningen er intensjonen din, hvor flink du er til å vite akkuratt hvor du vil og hva du skal gjøre.  Å ha topp matrialer til huset ( Ref til utdannelse, jobb, utseende) gjør det kanskje enklere med byggingen, men har du god byggerfaring ( med jenter, sjekking, sosialt) så trenger du ikke disse dyre matrailene, for du vet uansett hva du kan og skal gjøre, og kan utvikle huset på en måte som passer deg bedre og som blir om ikke enda bedre , fordi du har gjort dette før og kan leke deg med huset.

Love

Så lenge du oppfører det bra og ser Ok ut så vil ikke status ha så mye å si. Mulig damer med selvtillit kan virke skremmende og at du bruker status argumenter som påskudd for å ikke gå bort til dem?
Når noen spør deg hva du driver med kan du jo be dem gjette og få begrunnelse for hvorfor de tror det de tror. Kanskje du har noe annet ved deg som trekker ned?
La oss si du sier student, det er jo nøytralt, ingen som vil tenke at du er under dem av den grunn. La oss si du sier håndverker, mange damer digger praktiske menn og synes det er sexy. Hva er sexy med en kontorjobb?
Om du går nøytralt kledd vil ingen gjette inntekten din. Og om du ikke ffokuserer på det vil hun heller ikke det. Snakk om fritidsinteresser eller familie eller andre temaer. Og om dere kommer inn på jobb, vis interesse for hennes.
Som de andre sier holder det at du er trygg i deg selv. Er du jordnær og avslappet kan du slippe unna med mye. Ingen liker folk som er høye på seg selv, eller det motsatte (snakker seg selv ned)

sporeulv@gmail.com

Takker for tilbakemeldingene angående status/verdi. Ser ut til at jeg bør granske dette noe mer i meg selv, revurdere og justere hvordan jeg forholder meg til det.