Quote from: Selveste on October 26, 2011, 20:14:35 PM
Hvis man er redd for å holde øyekontakten, hva betyr dette egentlig, og hvordan kan man jobbe for å forbedre dette? En av de tingene jeg har slitt mest med er å holde øyekontakten med jenter, men forøvrig også med familie/venner som ikke har noe med sjekkesituasjoner å gjøre. Hvis jeg holder øyekontakt med andre fører det fort til at jeg ser ned først. Det er jo et lite problem med tanke på hvor viktig dette er. Noen som har vært i samme situasjon som har vunnet over problemet? og til jentene; hvordan forholder "drømmegutten" deres seg til øyekontakt? 
Jeg får på følelsen av at en som bryter øyekontakten med meg veldig tidlig virker veldig usikker og ukomfortabel med seg selv. Det at øyekontakten brytes først er ikke et problem i det hele tatt for meg, heller det når øyekontakten brytes veldig tidlig og at det nesten er litt vanskelig å få kontakt.
Jeg slet en stund med det samme selv, men det var før jeg begynte å tenke over det.
Nå tenker jeg over det hele veien og bryter sjelden først. Jeg er også veldig interessert i å høre hva andre mener om akkurat det.
Så et tips fra meg er å tenke over det og øve seg, så kommer det etter hvert. Heldigvis er dette en meget enkel sak å øve på.
Sist uke fikk jeg en veldig interessant kommentar
- "Du har farlige øyne," sa hun til meg før vi kyssa.
Håper både jenter og gutter har noen fine innspill i denne tråden.