Takk for mange gode tips! Velger dog å se bort i fra kommentarene som sier "bare gi opp med en gang". Slik kommentarer er det mer enn nok av på slike forum, og de er ikke akkurat særlig motiverende.
Jeg skal bo borte i litt over et år, og er hjemme hos henne + familie og venner ca annenhver helg. Både skolens timeplan og egen økonomi gjør at dette heldigvis er mulig.
Selvfølgelig savner jeg henne når jeg er borte. Derfor er det godt å få litt råd ang. hvor ofte jeg bør kontakte henne osv. Jeg vil da ikke mase på henne, men likevel holde kontakten i periodene jeg er borte. Til nå snakker vi på tlf ca en gang hver dag. Utenom dette utveksler vi av og til mail når vi er på skole/jobb.
I starten merket jeg at jeg tok mer kontakt enn henne. Dette føltes nærmest som enveis-kommunikasjon. Etter tips som "ikke kontakt henne mer enn hun kontakter deg" har dette snudd. Jeg har holdt mer tilbake, noe som har resultert i at det nå er hun som kontakter meg så og si hver gang. Noen vil kanskje kalle dette egoisme, men det funker jo. Dama viser mye mer interesse nå enn tidligere.
Skype er også en fin ting når man er borte fra hverandre. Likevel holder jeg litt tilbake på dette også, slik at når vi først ser hverandre på Skype er dette en fantastisk opplevelse for oss begge.
Å være borte fra hverandre i kun to uker om gangen er nok ikke mye. Men i et nyoppstartet forhold føles dette litt "tyngre". Man får tross alt ikke oppleve så mye hverdag sammen. Noe som er viktig når man skal bygge et seriøst forhold. Da er det godt å vite hvordan man skal kommunisere for å holde interessen hos den motsatte parten oppe. Takk for alle gode råd og tips. Dere er alle fantastiske!