Enig i mye av det du sier VB. De fleste kunne blitt blitt betatt av Clooney, men ville han vært like tiltrekkende for 500 år siden? Eller i alle verdens hjørner? Jeg vet ikke?
Kvinneidealet har forandret seg mye oppigjennom tidene og det er ulikt i ulike kulturer. Jeg er ingen antropolog og et innlegg fra fotballfrue er det beste jeg kom for å finne eksempler på hva jeg mener;
http://fotballfrue.blogg.no/1281210522_kultursjokk.html (får meg til å betvile mine google skils, men ble litt lei av alle proana- og slankesidene etc jeg kom over...)
Om slike ting som lang hals (afrikansk stamme), store bryster (80tallet), stor rompe (jamaica), overvekt (ungarn) korte føtter (kina) etc. er tegn på tiltrekning eller bare status kan jo diskuteres.
MEN om jenters utseende er en så viktig førstefaktor hos gutter som jeg har fått inntrykk av, samt at menn i stor grad har satt standarden for hvordan en kvinne skal være oppigjennom tidene. Da er det for meg svært ulogisk å ha kvinneideal som ikke blir sett på som attraktive av den mannlige befolkningen.
På den andre siden; I mange land er det jo forventet at kvinner skal dekke seg til for å ikke bli sett på som attraktive av andre enn ektemannen.
*Tenker hardt*