Har du lest The Game/Vært på sjekkekurs?

Started by UDA, March 19, 2012, 12:56:58 PM

Previous topic - Next topic

UDA

Dette er et spørsmål jeg har fått av gutter i det jeg snakker med venninner i gjengen deres. Sist gang jeg var ute og "sjekka" (jeg har fått meg dame, så nå om dagen drar jeg bare ut for å ha det gøy og prate med jenter) så skjedde følgende:

Kom tidlig med en venn til byen. Sattes oss ned ved baren på utestedet og fikk gratis popkorn og billig alkohol (Stunt for å få flere kunder på fredagene). Kompisen min måtte ut og ta en røyk. Jeg ble sittende inne ved baren mens jeg koste meg med en utrolig god pakke popkorn. Ei jente kommer opp ved siden av meg og skal bestille noe å drikke. Jeg sier:

Jeg: "Hei! Er det slik hver fredag?, med popkorn og greier?"
Hun: "BlaBla"
Jeg: "BlaBla"
Hun: "Kom å sett deg sammen med oss i stede for å sitte her alene"
Jeg: "Venter på kompisen min, men vi kan jo kanskje ta en tur bort etterpå"

Kompisen min kommer inn igjen, og vi går bort til gruppa og setter oss ned. Jeg prater litt med jenta, men jeg merker fort at resten av gruppa misliker det ganske sterkt. Det merker hun også, og smyger seg sakte ut av samtalen. Jeg kommer i prat med en annen kar og prater med han en god stund før vi bestemmer oss for å gå til en annen klubb.

Når jeg får snakket med kompisen min igjen sier han til meg:
"De gutta lurte på om du hadde lest The Game, og jeg svare at jaja, det har han".
Også sa de: "Ja det var det jeg tenkte"

Jeg synes dette er skikkelig sært. Noen som har opplevd noe likt?

No brain, no pain - no pain, no gain

VB

En gang men da var det bare en kar som spurte meg uten å buste meg på det. Han hadde selv lest en del sjekking så var ingen big deal. Men jeg har flere ganger vært den som har hatt en mistanke om at noen har lest en del om sjekking.

Personlig har jeg tre teorier om hvorfor folk blir suspekt om det,

1) Du oppfører deg som en sjekke kar og bruker mye rutiner og materiale som er lett å kjenne igjen.

2) De har lest mye sjekking selv og derfor ser de fort hva du gjør.

3) De er misunnelige fordi du har baller nok til å snakke med jenter (og deres jenter!) derfor bruker de sjekking som noe negativt for å prøve å heve seg over deg og for å prøve å dytte deg ut av gruppa.

Uansett grunn er det et par enkle ting du kan gjøre for å unngå å komme i slike situasjoner,

1) Ikke oppfør deg som en tullete sjekke kar (selv om jeg tviler på at det var problemet ditt).

2) Engasjer hele gruppa når du snakker med dem. Ikke bare snakk til jenta, snakk med vennene hennes også så kan du heller trekke deg tilbake litt etterhvert når du er blitt kamerat med resten av gruppa (tror dette var det du fucka opp på).

3) Vær stolt over at du prøver å forbedre deg selv, hvis noen prøver å buste deg på det så ikke vis at du er flau eller bli defensiv. Stå for det du gjør og ha en god dose selv ironi og ingen kan bruke noe du gjør eller har gjort mot deg. Nå som "How I met your mother" har gjort tullesjekking super populært er det bare å slenge inn noen Barney sitater så kan du fort skifte tema på en positiv tone.

4) Skaff venner som enten ikke vet at du har lest noe eller som er positive til det og som vil kunne holde en positiv tone rundt det. Høres ut som kameraten din skjøt deg i foten der ved å ikke underholde de andre og ved å si at du har lest the game og ikke reframe den negative reaksjonen som kom til noe positivt.

UDA

Du har helt rett i at jeg ble sittende å kun snakke med jenta, og ikke fikk tak i resten av gruppa (satt i et hjørne). Dog jeg håndhilste på nesten alle. Problemet mitt er på ingen måte at jeg blir flau eller irritert over folk som påpeker at "du driver med sjekking du", jeg blir bare paff over at folk kan finne på å si noe sånt. Det jeg gjør er å hilse på folk (det å si "hei" er den enste faste replikken jeg har), og så tar jeg samtalen på noe videre som passer seg der og da.

Angående kompisen min så synes han det bare er kult at jeg har vært på sjekkeskole og lest litt div stuff. For mens jeg har hatt kjærester, har jeg latt han få alle damene fra setene jeg har åpnet. Må bare fortelle han at det ikke alltid blir sett like positivt på i Norge (han er fra Island).

Sliter med å skjønne at folk faktisk kan se at jeg har drevet med sjekking. Har ikke øvd inn noe som helst bortsett fra et godt humør, en småfrekk humor og blitt bedre til å kle meg. Blir like målløs hver gang.

UDA

Ganske sjeldent ettersom jeg for det meste har holdt meg unna jenter som har vært med gutter. Men ganske mange av de gangene jeg har vært borti jenter som har vært med guttekompisa sine har det faktisk skjedd.

Selv om gutta ikke har hørt hva jeg har sagt til jenta kommer de allikevel bort og lurer på om jeg har lest The Game. Nå skal det sies at det eneste jeg har tatt fra The Game er at alle som vil kan klare det, og det at hvis jenta har hatt problemer med faren sin er det mye større sjanse for å få dem med til sengs. 

Selveste

Interessant post. Jeg tror nok ikke det nødvendigvis betyr at du er en "The Game-sjekker". Når jeg er på byen legger jeg ofte merke til noen som drar mye jenter, og tenker av og til at de sannsynligvis har lest ett og annet. Jeg kjenner endel gutter som har lest The Game, men det virker som om de tror at dette er det eneste du kan finne av sjekketeori. Så det er mulig at de gutta som spurte kanskje har lest The Game, men ikke hørt om annen sjekketeori. Derfor kan det lett være at de kjenner igjen et par ting ved deg, f.eks. laidback kroppspråk, selvsikker, øyekontakt, osv. som også anbefales i The Game (har ikke lest boken, men går ut fra det), og derfor tenker at du har lest boken.

Fikk for litt siden kommentaren "Det er den verste sjekkereplikken jeg har hørt", av en jente. Hun spurte venninen sin om de skulle gå, jeg svarte naivt "hvor da"?  :D Ellers får jeg aldri det spørsmålet. Kanskje fordi jeg hater å sjekke jenter mens andre ser på.