Quote1. Drit i vennesone, den er oppskrytt. Om du får henne på tomannshånd og blir med på det du foreslår, så liker hun deg godt nok til å ikke drite deg ut om hun faktisk har friendzona deg. (som regel vil hun nok være litt tilbaketrukken om hun innser at du vil mer enn henne, så plukk opp signaler).
Skjønte ikke helt "så liker hun deg godt nok til å ikke drite deg ut om hun faktisk har friendzona deg", du mener at hun blir med for å være snill?
2. Jeg er litt interessert i en jeg studerer sammen med, så har tenkt over dette mye selv. Det å "liksom-kjenne" en person og alle andre rundt oss gjør det jo ganske vanskelig, og det er superlett å "tøffe seg" litt. Prøv å unngå det, oppfør deg normalt.
Nei, de liker vi ikke!
Jeg er en pus jeg! (nesten)
3. Ikke vær redd for å gi henne oppmerksomhet. Om du ikke vil at det skal være opplagt, så er det mange småting du kan gjøre. Si alltid hei, spør henne hvordan det går, ta på henne. Ikke ta på henne som en kjærestegreie (altså ikke ta på henne på steder som du ikke kunne tilfeldigvis ta på henne, som hendene eller midjen eller sånt, om dere ikke tuller eller det føles naturlig), men skuldrene, hodet og låret er greit for å få oppmerksomhet, der skuldrene er supersafe. (men da må du ikke være midt i synsfeltet hennes liksom, gjør det for å få oppmerksomhet hvis du ikke allerede har det).
Vi har en dag i uken som er "vår" dag, de andre dagene sitter jeg med mine venner og vi snakker egentlig ikke hele dagen. Men den ene dagen er ja, er som å se 2 forskjellige mennesker. Hun er heller ikke sånn mot de andre i klassen som med meg, som jeg har sett.
Quote4. Du sier ikke noe om hvor godt du kjenner henne, men siden du lurer på om du er i vennesonen så regner jeg med at du kjenner henne ganske ok godt. Jeg tenker at det letteste kanskje er å gå litt gradvis (hvis du går på vgs og ikke høyskole eller lignende, da vil jeg si kjør på), og kanskje få med en hel gjeng og gjøre noe, slik at dere blir bedre kjent, kanskje kan du få henne til å henge litt igjen sammen med deg å vente på bussen, gå sammen hjem, kanskje du kan tilby deg å kjøre henne, eller få skyss eller kanskje dere kan sitte på den benken og tøyse litt. Uansett vil det bli mer naturlig å finne på noe bare dere to om dere har gjort andre ting enn å ha gym sammen, før. I hvert fall vil jeg tro at jeg tenkte det da jeg gikk på videregående.
For gammel for vidregående
Problemet er at hadde jeg gått på vgs hadde ting vært enkelt, føler at jeg har blitt så gammel at det ikke bare er å hoppe ut i ting. Ingenting av det du skriver her er mulig dessverre.
Tror egentlig jeg bare tøyser her og trenger et lite spark med hva jeg kan si for og be henne ut (si at jeg er interessert) og gi henne muligheten til og avvslå.
Quote... Egentlig er dette min sikkert aller svakeste side innenfor "sjekking", så det beste er sikkert å bare kjøre på og spørre om hun vil bli med å se kompani orheim i helga, for du har tenkt til å kanskje skrive særemne om Tore renberg også er det litt teit å gå aleine lissom.
Kompani orheim? What?
Er egentlig keen på å prøve og gjøre dette litt "low key", ønsker egentlig minst mulig kleint. Men i værste fall kommer jeg bare til å skrive en forbanna lapp med at jeg liker hu og om hu vil bli med ut tirsdag eller torsdag eller noe. For å spørre eller i værtfall prøve SKAL jeg!