Quote from: Adriwen on April 05, 2012, 10:59:14 AM
Jeg tenkte mer på at jenter kun er i forhold, for forholdets skyld, det sto noe om det på bloggen at jenter ofte blir forelsket i forelskelsen, og ikke i personen de er med. De føler liksom de går ut på dato fortere enn gutter, og må skynde seg å bringe slekten videre osv.
Men utroskap og andre ting er også faktorer da.
Tror fortsatt ikke de fleste jenter eller gutter er i forhold kun for forholdets skyld, det skjer at jenter blir forelska fordi de liker å være forelska. På samme måte som at det skjer at gutter blir "forelska" fordi de liker å ha regelmessig sex.
Men det er langt fra hovedregelen og jeg tror jo eldre du blir jo sjeldnere er disse fenomenene. Men alle forhold dabber av i intensitet etterhvert, det er ikke like spennende å være sammen med noen etter 3,5,10,20 år som det var de første ukene dere var sammen. Jeg tror folk flest forstår dette og de er derfor skeptiske til å kaste seg inn i et nytt forhold selv om de blir litt små forelsket i en ny person, fordi de vet det ikke kommer til å vare. Før eller siden blir det som det nåværende forholdet uansett.
Det at noen jenter som nærmer seg 30 blir verpesyke er ikke noe nytt, jeg stiller fortsatt spørsmål ved hvor fort min egen søster endte opp med å gifte seg når hun ble 30. Etter en lang rekke med kortere forhold gjennom 20 åra var det plutselig veldig fort mann og barn når hun ble 30.
Men jeg sier det igjen, dette er mine personlige meninger og baserer seg ikke på fakta. Jeg vil anbefale deg å ha omtrent samme holdning, fordi å gå rundt å tro at alle jenter som er sammen med deg ikke virkelig er interessert i deg eller kommer til å ditche deg for noen andre så fort de får muligheten er jævlig å leve med. Har vært der selv i en kort periode og det er ikke noe jeg orker igjen eller unner andre.