Friendzone, hvordan kommer jeg meg dit?

Started by Rebound, May 07, 2012, 22:59:41 PM

Previous topic - Next topic

Rebound

Hei! Jeg trenger noen tips for å få flere jentevenner :)
Jeg er supersosial blant de jeg kjenner fra før, men her stopper det som regel, møter jeg nye mennesker er jeg som regel mer forsiktig. Det tar seg opp etterhvert, men problemet er at alle jentene jeg har kjent og blir kjent med har jeg enten hooket opp med eller prøvd å hooke opp med, utenom en. Så nå er jeg litt viggo venninneløs, men jeg elsker jo jenter, så jeg skal begynne å omgi meg mer med jenter.

Jeg har null problem med å gå bort til en jente på gata, være genuint intressert, få nummeret og hooke opp senere. Men hvordan skal man gjøre dette for å få venninner? Jeg vil ikke ha fuckfriends, hookups eller kjæreste, bare helt enkle, søte og snille venninner :) Jeg har mange jentebekjente, hvordan tar man det videre?

Hvordan havner jeg raskest mulig i friendzone?  :)

phalle

Gjør det samme som du alltid gjør, bare ikke eskaler fysisk ;)

Eller, gjør det samme som du alltid gjør, bare sørg for at de har type, og at du takker nei til sex! =)

Anugita

Litt vanskelig å si uten å kjenne hverken deg eller damene, men at du har hooka opp med dem trenger ikke ha noe å si... En tidl. ONS er faktisk blitt en av mine beste venner...

Såh... Hvordan havne i friend zone? Prat om alt mulig, tren sammen osv, ikke vis at du sjekker ut kroppen hennes eller gi komplimenter som går på utseende, ha den samme tonen du ville hatt overfor kompiser.. Dvs kødd men ikke flørt...

Stanley

.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Rebound

Quote from: Adriwen on May 08, 2012, 19:09:33 PM
Jenter VIL ha komplimenter om kroppen og utseende. De trener jo, og kler seg, for å se bra ut, bevisst.

Men jeg TVILER på at TS er en så god sjekker som han fremstår som, det virker for ekstremt at han kan gå bort til hvem som helst å ha sex med en gang. Da er det merkelig at han ikke alleredet er sjekkartist og ansatt i GV.

Haha, nei jeg kan ikke gå bort til hvem som helst for så å ha sex. Så god skal jeg ikke påstå at jeg er. Jeg bruker "hooke" som i å møtes senere, jeg hooker opp med kompiser, det betyr at jeg møter dem ;) Det betyr at jeg kan gå bort til stort sett hvem som helst og finne på noe med dem senere, noen ganger blir det sex, andre ganger blir det ingenting. Ps. "Sjekkeartist" høres utrolig cheesy ut, prøv å finn et litt snillere synonym.

Tusen takk for fine svar! Jeg skal få meg flere venninner, så det er fint å ha et sted å finne svar. :) Jeg har alltid syntes det blir kleint mellom meg og jenta etter at vi har pult, det blir liksom ikke det samme lenger. Det er ikke på det nivået at jeg blokker dem helt og de blokker meg, men det blir litt mer type "bekjent" forhold mellom oss. Noen tips til å unngå dette? Hvis jeg møter en jente jeg har hatt sex med, skal jeg da drite i eskalering og flørting for at det skal bli et platonisk forhold?

Stanley

.

phalle

Ja, det fungerer nok bra. Men, det er nok litt vanskeligere å få til et venninneforhold med noen du har hatt et ONS med. Rett og slett fordi dere gikk til sengs, og sa dere fornøyd med kun det dagen etter.

Venninner kan du også få gjennom kamerater, så sant ikke alle dine kamerater også mangler de.

Jeg er av den store tro på at hvis du vil ende i vennesonen, så må du bare ut på sjekkern, og gjøre litt feil ;) Gjør alt det samme som du ville gjort for å sjekke opp en jente, bare ikke eskaler. Vær litt pysete!

Stanley

.

Roman

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 14:49:14 PM
Herregud for et liv han må ha. Han må KJEMPE for å KUN få venner og ikke flere ONS for det har han nok av.
... Jeg derimot, må kjempe for i det hele tatt å bli akseptert sosialt...

Life´s a fight champ ;)

Jeg vil tro at jentevenner kommer i god takt med følelsen av overflod. Om du føler at du "genuint" har nok damer i livet ditt, så trenger du ikke automatisk å ha sex med hver eneste jente du ser som tiltrekker deg :)

Toppen av mastery, er når du kan ha flere friends with benefits forhold, der du har damer som fungerer som kompiser, men som samtidig du kan ha sex med. Trikset er imidlertid å ikke bli sjalu, good luck Chuck!
Be like water my friend.

piken

Ananas: Det som har funket for meg er å drikke øl med beina på bordet sammen med gutta, ha felles interesser (musikk, idrett, fotball, film) og å ikke oppføre meg slik jeg gjør rundt en gutt jeg kunne tenke meg noe mer med - oppføre meg mer kompis på en måte. Og selvfølgelig: ikke følge opp eventuell fysisk eskalering fra guttas side.

Føler det er veldig likt uansett vei her egentlig. Har aldri tenkt noe spesielt på at "Nå skal jeg skaffe meg guttevenner", men likevel har jeg fler nære guttevenner enn jeg har nære jentevenner. Og jeg føler ikke at jeg gjør så veldig mye annerledes når jeg skaffer meg guttevenner enn når jeg skaffe jentevenner. Men det ligger jo en forskjell i at det alltid vil være en usikkerhet om hvorvidt den ene kunne tenke seg å ha sex med den andre (hvis man liker det motsatte kjønn) når en jente og gutt er venner. Så et "triks" jeg bruker med guttevenner er å fortelle at jeg nylig har vært på date, eller å kommentere at en gutt jeg ser er kjekk.

piken

Flere av mine guttevenner har prøvd seg på meg både tidlig og langt uti vennskapet, uten at det har blitt noe problem. Saken er ikke at du har avvist han, men hvordan han tok det. Og så kommer det selvfølgelig litt an på hvor hardt han har prøvd seg. Ville nølt litt med vennskap med en som har sagt han var helt på knærne etter meg, da kan man godt vente til det eventuelt har gått over. Aldri feil med guttevenner, så prøv å hold på det hvis det ikke blir for klein stemning mellom dere.