Mitt forslag til et opplegg: Vi møtes i Oslo sentrum, legger en plan for hvor vi skal operere og hvilken metode vi skal benytte. Så skiller vi lag. Vi holder oss innen synsvidde, slik at den andre kan observere kroppspråk, mimikk, posisjonering og slikt.
Et eksempel: Slottsparken kl 18, det er sol, masse vennegjenger som griller, soler seg, folk som ligger alene og leser, venninnepar som prater fortrolig. Vi to går en runde hver for oss før vi treffes og blir enige om hvor vi skal slå til og hvem som skal prøve seg. Hvis du har sett en sexy jente i din aldersgruppe, så kan du prøve deg først. Du viser meg hvor hun og venninnene hennes holder til. Jeg går først, setter meg 5-10 meter unna dem og later som om jeg leser en bok. Jeg har solbriller på. Så går du bort til henne og venninnene hennes og benytter metoden vi har blitt enige om. Jeg holder et øye med deg og kanskje hører jeg også hva du sier. Når du har fått telefonnummeret hennes eller fått en sikker avvisning, går du. Jeg venter et par minutter og går etter deg. Så går vi gjennom det som skjedde, hvordan du opplevde det, hvordan jeg opplevde det. Så analyserer vi: Hva gjorde du riktig, hva du gjorde feil, hva du kunne ha gjort. Så bytter vi rolle, der du observerer og jeg sjekker.