Jeg kjenner meg igjen i å spørre om kjærlighetsråd fra andre. Som Andreas GV sier: Det man faktisk er ute etter er at noen kan si "Ja, hun er garantert interessert" og gi deg en oppskrift på hva du skal gjøre. Men det er ingen andre enn deg selv som kan finne ut av om hun liker deg.
Jeg er heller ikke verdens mest erfarne type, men hvis jeg skal stille en diagnose ut fra den erfaringen jeg har, tror jeg hun ikke er interessert for øyeblikket. Det beste du kan gjøre i det lange løp er å ta litt avstand og bruke din nyvunne selvtillit på andre, mer fruktbare muligheter.
Resten av innlegget skal jeg komme med usminkede, konstruktive råd, så om du mener jeg tar feil eller du ikke har lyst til å lese ubehagelige halvsannheter, er det bare å stoppe. Siden det er en subjektiv vurdering basert på annenhåndsinformasjon, er den nok bare delvis riktig. - Husk på at man alltid skal ta råd med sunn skepsis

Beskrivelsen fikk meg til å tenke på dette blogginnlegget:
http://www.0330.no/2010/12/hvorfor-er-hunhan-alltid-opptatt.htmlNår hun er sliten på kvelden og heller vil prate med sine spanske venner på nettet - uten å foreslå et nytt tidspunkt -, føler jeg at dette er et tegn på manglende interesse. Og i situasjonen der du ber henne ringe deg og hun smiler og sier "Okei!" kommer det av at det faktisk er det
eneste riktige valget hun kan gjøre i situasjonen: Svarer hun "Nei" sårer hun deg; svarer hun "Okei," uten å smile, sårer hun deg.
Skjønner vurderingen din av kafésituasjonen, men konteksten har forandret seg. Se det fra hennes synspunkt: Hun ser deg der, og før du dro dit, vet hun at hun selv
garantert har vært i tankene dine. Og du har kommet dit allikevel - det sier "interesse", og det må du ta med i beregningen. Ikke at du skal sky kaféen for alltid, men et lite avvik fra normalen er nok det som kan gi best mulig utfall.
Men som forbehold må jeg si at når man leverer en rapport og spør "Hva gjorde jeg galt/rett?" er det mange "skjulte variabler". Ofte kan det være ubevisste ting i mimikk, småsetninger og kroppsspråk - og som man da ikke skriver ned - som har har størst utslag, men med økt selvfølelse kan slike ting forsvinne av seg selv. Kanskje det til og med er ting du ikke forteller som faktisk er gode tegn? Og uansett så trenger du ikke bekreftelsen hennes.

Til slutt må jeg si at det er veldig bra av deg å prøve å forbedre deg og å lete etter råd på steder. Det virker som om du er en type som tør å sette i gang med ting (trening) og tør å gripe mulighetene når du får dem (denne situasjonen). Anbefaler deg å fortsette å diskutere her, høre på podcasten og lese bloggen, så blir det nok bedre skal du se