Det er utrolig vanskelig å si hva som skjer uten å se hvordan du går frem. Personlig pleier jeg ikke få den linja, tror jeg har hørt den under et handfull ganger.
Hvis jeg skal spekulere i det så tror jeg det er måten du går bort på som er problemet (med mindre de virkelig er i en veldig oppslukende samtale).
Så kan ikke si hva det er du gjør feil, men jeg kan si hvordan jeg vanligvis åpner når det er flere jenter. Som regel prøver jeg å gjøre det så naturlig som mulig, dvs enten sette meg ned ved de og så åpne. Eller åpne i baren, etc... Hvis jeg ikke kommer inn naturlig pga posisjonering så pleier jeg å åpne med et spørsmål, for så å kjøre det rett inn på personlig ved å vise interesse i dem. Evnt gå rett på personlig hvis det er noe som griper meg ved dem med en gang (for eksempel hvis de snakker engelsk eller lignende).
Eks:
Meg: "Hey, do you guys know ...?" "Hey, are you guys ...?"
En av de: blah blah
Meg. "Thanks. Oh by the way <cool t-shirt, where did you get it? / you guys are all smiley! what got you two in such a good mood? / etc..>
Det pleier å funke ganske bra, siden folk flest er høflige og svarer når man spør om noe, når de da svarer så følger jeg opp ved å vise interesse i dem. Det er viktig at du viser interesse i begge to, ellers blir det fort at en av de kjeder seg og da kan hun si ting som "vi hadde en personlig samtale her" for å bli kvitt deg. Og det er også viktig at du kommer inn med en sterk frame (høy stemme, ikke sjenert og en her er jeg og nå skal dere prate med meg holdning), men det vil jeg tro du allerede har etter å ha lest postene dine. Hadde en kamerat som prøvde dette og når han gikk inn kunne man se på hele han at han ikke trodde de kom til å svare på spørsmålet hans engang, så da gikk det selvfølgelig til helvete.