En litt generell problemstilling.
Handler i dette tilfellet om en jente jeg går i klasse med. Vi har hverandre på radaren og har en flørtende/ertende tone på skolen. (sier alltid "hei, [navnet mitt]" og smiler når vi passerer hverandre i trappen, internhumor, inviterer meg på fest etc.) Men hun gjør seg utilgjengelig for noe mer, også når vi ser hverandre utenfor skolen, f.eks. setter seg innerst i sofaen med venninnene foran slik at jeg ikke får plass ved siden av henne etc. De eneste gangene hun har posisjonert seg slik at det var "klar bane", er i settinger der jeg har hatt fokus på helt andre ting (som var viktigere der og da).
Jeg bestemte meg for å ignorere henne en periode, for å teste interesse og signalisere at dette spillet gidder jeg ikke, men hun fortsatte bare i samme stilen.
Så jeg lurer litt på hva hun egentlig vil. En mulighet kunne være å subkommunisere dette spørsmålet ved å legge det som en skjult betydning i noe trivielt. Men vi har veldig få felles interesser utover skole/jobb/fag, og det er lite å ta av i fagterminologien som egner seg til å subkommunisere dette (siden vi ikke kan være direkte når det er andre til stede).
Noen tips/tanker/whatever?