Hvordan få overflodsmentalitet?

Started by new life, May 06, 2013, 01:32:57 AM

Previous topic - Next topic

new life

Jeg har i det siste blitt mye flinkere til å snakke med jenter når jeg er på fest, kanskje fordi jeg har vært på en del hjemme alene fester så da er det lettere å ta kontakt med for du ikke kjenner. Men nå i det siste har det dukket opp et problem, jeg får f.eks god kontakt med ei jente på feste. Vi snakker lenge sammen og jeg går for kysset, alt går bra utover kvelden.
også tenker jeg bare at dette er noe som skjer den kveld. litt uti uka begynner jeg å tenke mer på henne "tenk om hun er hypp" osv. ny fest med de samme folkene.
Dette gjør at jeg bare vi snakke med henne de neste festene, jeg tar ikke så mye kontakt med andre jenter. og til slutt dabber det av med den ene jenta jeg satset på og sitter en kompis å roter med henne og jeg sitter dere alene.
Dette skjer meg ganske ofte, klarer liksom ikke å ha flere baller i luften samtidig. Jeg er redd for å såre henne om hun er hypp og jeg er redd for at jeg kommer til å angre på at jeg rotet med andre jenter når hun egentlig var hypp.

Ganske dårlig forklart dette, men håper noen kan svare på hvordan jeg skal få overflodmentalitet ? (lest en del på bloggen, men finner ikke helt svarene jeg leter etter) 
evt komme med noen  andre tips til en gutt med gult belte i sjekking.

Spatt

Kan vel ikke si jeg er noen ekspert, men av det du skriver så tenker jeg:

Starten hørtes bra ut, så kan det virke som du kanskje sliter litt med å ta steget videre etter kysset. Kanskje du setter eskaleringen videre på en pause, eller ikke vet hva du skal gjøre deretter. Da forsvinner spenningen og hun blir da interessert i spenning en annen plass. F.eks få henne en tur hjem eller ut på "kaffe" neste gang istedenfor fest og eskalere videre, går ikke det så fortsetter du på festen.

Ellers så kan det høres ut som en selvoppfyllende profeti å ikke tørre å snakke med andre i fare for å såre henne, når du så mister denne ene jenta hver gang i tillegg til ikke å ha pratet med noen andre jenter heller. Så sårer du deg selv og sitter igjen med ingenting, du vil vel ha motsatt resultat i grunn. Tankeganger der må endres, den fungerer ikke.

Prat med flere jenter uten å legge masse følelser/forventninger i det, ikke blir du såret og er hun da interessert i deg, (du har eskalert til etter kysset) så vil hun jobbe for at du skal ha oppmerksomheten mot henne, hvis du er sosial med andre jenter og bygger opp spenning hos dem. Uten eskalering og konkurranse gir du ikke denne ene jenta noe å bryne seg på (spenning).

Skulle du klare dette, så vil du mest sannsynligvis ende opp med noen andre en den ene jenta du tenke i utgangspunktet, så tenk minst mulig og jobb videre. Det skjer ganske så mye på privatfester om du bare spiller kortene rett ;)

Schwarzkopf

Jeg er enig med Splatt.

Ikke legg masse forventninger i en jente du nettopp har møtt på fest. Har slitt med det samme selv, og resultatet blir vanligvis (som du har erfart) at hun finner noen andre siden du eskalerer for tregt. Etter min erfaring vil det at du snakker med andre jenter, tvert i mot trigge interessen hennes mer :)

Lykke til!

Potet

Gode svar her. Utover det at man skal prøve å få overflod av jenter som er interesserte i deg, er overflodsmentalitet (alltså innstillingen/tankesettet) noe som også kan brukes som en referanse for hvordan man skal unngå å oppføre seg needy. Hvis du tenker "hva ville en med overflod (en som har mange valgmuligheter når det kommer til jenter) gjort i dette tilfellet?" vil du komme opp med gode løsninger til hvordan du bør oppføre deg i gitte situasjoner. Inntil du faktisk får overflod og lærer deg å være lite needy, er overflodsmentaliteten er godt verktøy på vei mot suksess.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

new life

Takk for svar! den jenta har jeg hatt sex med så jeg er ikke så dårlig til å eskalere.
Men det stemmer nok at det ikke er nok spenning mellom oss, nå skal jeg prøve å ta mer kontakt med andre jenter å se hva hun gjør. Jeg har egentlig ingenting å tape på det uansett, gir hun faen så kommer jeg i kontakt med flere og kanskje bedre jenter enn henne. og bryr hun seg kommer nok hun til å ta mer kontakt igjen.

En annen ting jeg lurer på..
På hverdager er jeg og  skolen snakker med kompiser, trener litt og slapper av hjemme. Snakker nesten aldri med jenter på nettet, så jeg går bare å gleder meg til helgene hvor jeg kan dra ut å feste og møte nye folk. Og om jeg ikke snakker med noen nye folk blir jeg bare skuffa over meg selv at jeg ikke tok kontakt.  Bor på ett ganske lite sted så blir ikke mye til dagtidssjekking.

Er det flere som er som meg eller snakker dere med litt random jenter på nettet i ukedagene?
Føler at det også kan gi litt overflod følelse / selvtillit når jeg skal dra ut i helgene. 

seanroy

Det siste spørsmålet kan jeg godt svare deg på. Jeg er litt i samme situasjon som deg, kommer fra et lite sted og sjekking foregår stort sett i helgene på fester, evt om vi drar til nærmeste by. Jeg har bestemt meg for å bare finne meg i at så lenge jeg er hjemme så er det rett og slett ikke noe å tenke på. Dagtidsjekking på et slikt sted blir veldig sært, siden jeg kjenner alle jeg møter fra før. Ja, det blir flytting snart :)

Når det gjelder internett er jeg lite aktiv. Jeg har ikke muligheten til å lage en bra sukker-profil nå. Mangler et par ting som må på plass i livet, bra klær og noen som kan hjelpe meg med bilder. Facebook, SMS osv har jeg ikke helt sansen for å bruke til sjekking direkte. Det bruker jeg bare til å få i stand avtaler.

Kort oppsummert: "I ukedagene legger jeg selve sjekkingen helt på is. Fokuserer på å ha det morsomt og jobbe med mine indre issues. Det fungerer, men jeg gleder meg til min nye hverdag kommer"