Så var ute på Lørdag og møtte en søt jente på et lite utested. Mens jeg stod å pratet med henne så kom venninna hennes bort (som jeg ikke hadde sett eller snakket med i det hele tatt), samtalen vi hadde gikk sånn som det her:
Venninna: *veldig bitchy tone* "Why don't you go away"
Meg: *smilende* "Sure, I will leave if your friend wants me to leave"
Meg: *ser på hun jeg snakket til* "So, you want me to leave?"
Hun jeg snakket med: *smilte, sa ingenting*
Meg: *fortsatte å prate med dama jeg snakket med*
Venninna: *mumlet litt, stod der i 10 sec, så stakk hun*
Fikk høre fra en venninne av meg som jeg var der med at hun venninna tilbrakte mesteparten av kvelden etter dette til å halvveis danse samtidig som hun stirret på meg med et intenst hat i blikket.
Nå skal det sies at løsningen jeg brukte fungerte denne gangen (selv om det skapte problemer for å dra hjem med dama, siden venninna gjorde alt hun kunne for å cockblocke senere på kvelden), men hadde de vært bedre venninner så tviler jeg på at det hadde gått. Selv om det er mulig situasjonen aldri hadde oppstått hvis de bare var gode venninner, jeg tror hun "venninna" var interessert i dama jeg pratet med. Hun prøvde seg på venninna jeg var der med senere på kvelden. Og siden jeg ikke hadde pratet med henne eller sett på henne tidligere på kvelden er det den eneste logiske grunnen jeg kan se til at hun ville ha meg til å stikke.
Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan håndtere situasjonen bedre? En optimal løsning vil være å prøve å faktisk få venninna til å like meg i stede for å gamble på at hun jeg pratet med heller ville prate med meg enn å støtte opp venninnen sin. Men hvordan?