Har truffet ei jente eg liker veldig godt

Started by gausen, July 05, 2013, 00:16:31 AM

Previous topic - Next topic

gausen

Eg har truffet ei jente som eg liker veldig godt og kunne gjerne tenkt meg å blitt bedre kjent med ho. Eg er ein person som er sjenert, tar litt tid før eg åpner meg opp for mennesker eg gjerne vil bli kjent med, føler dette hemmer meg ganske mykje. Kan vel sei det er hovedgrunnen til at eg er ganske dårlig på dette området.
Så det eg lurer på er om det er nokon som har nokon gode tips til kva eg kan gjere, snakke, forholde meg?
Snakke med ho ein del på Facebook og me treffes ute. Så har hatt gode muligheter til å eskalert, men føler det er noe som holde meg igjen.
Har lest boka sjekkeskolen og er mye inn på bloggen. Det er mange nyttig ting der, men føler ein må ha litt erfaring får å kunne ha utbytte av det som står i boka og på bloggen?

VB

Hvis du har lest bøkene til GV så er du klar over det meste som du burde gjøre, det finnes dessverre ikke noen magisk pille som noen her kan gi deg.

Det som holder deg igjen er nok kun at du ikke er selvsikker nok og ikke vet helt hva du skal gjøre. Uheldigvis finnes det bare en måte å løse det problemet på, du må kaste deg ut i det og prøve. Mest sannsynlig vil du feile men du vil være en erfaring rikere og være bedre rustet til neste gang.

PS. Jeg kan gi deg et tips, vær klar over at du mest sannsynlig kommer til å miste denne jenta. De fleste som oppsøker sjekketeori når de har funnet den ene jenta de liker pleier å feile hardt. Men på den andre siden, hvis du fortsetter å prøve med andre jenter så vil du over tid bli mye bedre. Og da neste gang du møter en jente du virkelig liker så vil du ha kunnskapen og ferdighetene til å gjøre noe med det.

sitronsaft

Quote from: VB on July 05, 2013, 10:38:10 AM
De fleste som oppsøker sjekketeori når de har funnet den ene jenta de liker pleier å feile hardt.

Jeg er tydeligvis ikke så belest som deg, og har verken lest bøkene til GV eller prøvd ut sjekketeori i praksis. Jeg har heller "annen praksis", hvis man kan kalle det dét. Men hva mener du egentlig her? Mener du at dersom han har funnet ei jente og ikke kan sjekketeori, kommer han til å miste henne? Eller mener du at han kommer til å miste henne fordi det å begynne å utøve sjekketeori med henne kommer til å feile?

Dette strider sikkert mot alt GV prøver å forkynne, og sikkert hva du mener, men jeg tror absolutt at to mennesker kan være sammen/bli sammen uten at sjekketeori er i bildet.

Tjodleik

Quote from: sitronsaft on July 05, 2013, 22:25:39 PM
Jeg er tydeligvis ikke så belest som deg, og har verken lest bøkene til GV eller prøvd ut sjekketeori i praksis. Jeg har heller "annen praksis", hvis man kan kalle det dét. Men hva mener du egentlig her? Mener du at dersom han har funnet ei jente og ikke kan sjekketeori, kommer han til å miste henne? Eller mener du at han kommer til å miste henne fordi det å begynne å utøve sjekketeori med henne kommer til å feile?

Ut ifra egne erfaringer vil jeg tippe at det er sistnevnte som er tilfelle. Mange, og kanskje mest de som sliter med damer, er sjenerte e.l., trenger en innkjøringsperiode når de begynner med sjekketeori. Dette fordi de gjør ting som er uvant og i mange tilfeller føles ukomfortabelt, noe som igjen skinner gjennom i form av nervøsitet og usikkerhet. For å ta et raskt eksempel trekkes gjerne selvsikkerhet fram som en god egenskap når man skal sjekke damer, men hvis man har liten erfaring vil man gjerne gjøre typiske nybegynnerfeil som dårlig øyekontakt, nervøs oppførsel, mangel på eskalering, være reaktiv, analysere for mye etc.

Quote from: sitronsaft on July 05, 2013, 22:25:39 PMDette strider sikkert mot alt GV prøver å forkynne, og sikkert hva du mener, men jeg tror absolutt at to mennesker kan være sammen/bli sammen uten at sjekketeori er i bildet.

Joda, helt klart. Min mening er at sjekketeori for det meste er et verktøy der denne prosessen er synliggjort og brutt ned i forståelige biter, slik at man bevisstgjøres sine egne handlinger og kan plukke vekk eventuelle unoter som hindrer en i å få det resultatet man ønsker.

VB

Quote from: sitronsaft on July 05, 2013, 22:25:39 PM

Poenget mitt her er det Tjodleik allerede peker på, de fleste gutter som oppsøker sjekketeori gjør det fordi de suger med damer. Når de da oppsøker teorien fordi de er ute etter en bestemt jente pleier det å gå til helvete, fordi det trengs trening og erfaring for å bli bedre med damer/sosialt. Det er ikke noe som skjer over natta kun fordi man har lest litt teori. Og siden gausen poster her for råd og i tillegg nevner at han er veldig sjenert og "ganske dårlig på dette området" så antar jeg at han ikke nødvendigvis har super draget på damene fra før av.

Man kan selvfølgelig bli sammen med jenter uten å kunne teori, gutter uten noe peiling blir sammen med jenter hele tida. Men da er det ofte jenta som velger gutten, ikke motsatt.

Potet

Veldig riktig det dere påpeker. Egentlig kan det oppsummeres med ett ord: Inkongruens. Man kan se at personen gjør noe som ikke er en del av han enda, så det skinner gjennom både i form av usikkerhet og at det virker noe kunstig, og da gjerne i form av dårlig timing, lite samsvar mellom verbal og nonverbal kommunikasjon++.

Gausen: Det viktigste er at du prøver. Gjør et forsøk på å pushe mot et mer intimt forhold. Det viktigste er å lære seg det grunnleggende først. Mye man kan si, men hvis jeg skal gi deg ett tips som gjerne er et problem blant de som sliter med jenter: Fokuser på den nonverbale kommunikasjonen. Spenning økes lettest ved hjelp av god øyekontakt og at du går mer inn i intimsonen hennes. Gå gradvis nærmere inn i intimsonen hennes, ikke plutselig hopp inn i den. Det er vanskelig å forklare, men ikke vær redd for tiltrekningen du føler. Ikke la frykten og nervøsiteten spre seg, prøv heller å nyt den gode følelsen hun gir deg. Lykke til! I verste fall er du en erfaring rikere, og du er ett steg nærmere drømmedama. Man lærer best av sine feil.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Koraboros

Jeg kan dele noe fra mine egne erfaringer, siden jeg er et eksempel på det VB beskriver. Jeg var helt clueless med jenter før jeg begynte med sjekketeori, og sugde skikkelig. Mer enn de fleste. Så møtte jeg ei jente i utlandet som jeg fikk god kontakt med, men jeg visste ikke hvordan jeg skulle få til noe mer eller i det hele tatt finne ut om hun var interessert i noe mer. Jeg hadde allerede lest noen blogger, inkludert 0330.no. Jenta var sparket i ræva jeg trengte for å melde meg på boot camp. Jeg fikk god hjelp, jeg har mye bedre oversikt nå over hva jeg gjør feil og hva jeg kan gjøre for å forbedre meg, men jeg suger fortsatt. Så da jeg møtte jenta igjen prøvde jeg å eskalere og det gikk som det måtte gå, rett i dass. Vi er fortsatt venner, men hun er ikke interessert i noe mer og jeg har sluttet å tenke for mye på henne.

Akkurat nå fokuserer jeg ikke så mye på sjekking fordi jeg har masse annet jeg må få orden på i livet mitt. Men det står ikke på kunnskap lenger, nå mangler jeg bare øvelse.

gausen

Takk for tilbakemeldinger:)eg er enig i mye av det som blir nevnt her. Når eg sitter heime og lese i boka til Andreas eller på bloggen så føle eg alt ligge klart i hode på meg kva eg skal, gjere osv, men så skjere det seg totalt når eg er ute å treffer på jenter.
Ja eg er ganske sjenert og tilbakeholden, om eg ikkje kjenne dei eg er med skikkelig. Det er noko eg føle har blitt bedre med tida siden, men langt fra nok... Noko eg ønsker å bli betraktelig bedre på.
Eg har vel lav sjølvtillit når det gjelder sjekking siden det dei få gangene eg har prøvd så har det gått rett vest.
Så det er vel igrunn korleis skal eg jobbe videre med dette? Kunne ein bootcamp vore ei bra løsning ? Der hadde eg kunne eg hatt nokon som var med å rettleia og puscha meg videre. Det har eg ikkje i dag.

VB

Se om du kan få med deg noen venner til å dra ut på byen med som har samme mål som deg, eventuelt hvis du bor i nærheten av en stor by er det sikkert noen på forumet her som kan bli med deg ut.

Hvis det ikke er en mulighet så er det bare å dra ut alene (eventuelt med venner som ikke dømmer deg for å prøve, men som heller ikke pusher deg) og prøve deg frem.

Jeg hadde selv ingen å dra ut med når jeg startet for flere år siden, jeg fant noen tilfeldige folk å dra ut med gjennom diverse Internett forum. Men for å være ærlig så har jeg hatt mest fremgang av å bare dra ut med venner som ikke er inn i sjekking men som jeg har det gøy sammen med. Det som er dumt med dette er at fremgangen er ofte litt tregere siden du må pushe deg selv til å gå bort å prate med fremmede, noe som kan være tøft.

Moderate mengder alkohol kan hjelpe. Å ha en stam bar / klubb kan også hjelpe siden du da vil bli kjent med flere og flere andre stamgjester for hver uke som går. Så etterhvert har du alltid venner der.

Angående bootcamp, personlig tror jeg det beste er å prøve en del selv først. Så når du føler at du sitter fast dra på bootcamp for å få hjelp. Men det er min personlige mening, mulig det er noen her inne som startet med en bootcamp før de prøvde noe særlig selv som kan si om det var effektivt for dem eller ikke.