Vi er nok ganske så enige egentlig! Jeg blingset og tolket utsagnene mer mer som "unngå helt" og dermed at svart alltid er bedre. Den kombinasjonsfargepåstanden regnet jeg med kom til å bli kommentert. Det handlet om at tilbehør som klokke, belte, veske og sko ofte er brunt. At brun brukes mye som tilbehør kommer nok mer av at fargen ser knall ut i skinn (jeg unngår brunt i mye større grad når det ikke er skinn) og ser det gjerne mindre tacky og mer eksklusivt ut enn andre farger i skinn som blir mer unaurlige. Mørkeblått (grått er en nyanse av svart eller hvitt så den går inn under svart eller hvitt, men jeg er helt enig i poenget) er jeg enig i at rent fargemessig matcher med flere farger enn brunt.
Holder meg til utvalgte blogger og plakater/reklame som inspirasjon. Huff og gru, folk som skal skille seg ut i moteverdenen holder jeg meg unna, selv om de kan treffe bra iblant. Du har stilikoner som Mariann Thomassen som blir hylet for sin stil som i mine øyne er noe av det grelleste jg kan tneke meg. Hatter som i høyere grad er brutk av stilikoner er noe jeg også holder meg laaangt unna.
Svart er en lettere farge å jobbe med en brunt, det er jeg som sagt enig i. Så for å unngå fall på kjekkhetsskalaen bør nok de fleste holde seg til svart. Men er det negativt kjekkhetsmessig hvis man hovedsaklig bruker mørkebrunt og ikke svart selv om man klarer å kombinere det riktig? Mye svart gir gjerne en mer mystisk look. Jeg bruker altid brune sko, har en klokke med brun reim, mørkebrun veske og mørkebrun skinnjakke hvis det matcher med resten av antrekket. Bruker også lysebrun cardigan iblant.
Hvilke tabber er de vanligste, og hva er de verste fellene å gå i når det kommer til å kombinere med brunt?
Håper ikke dette blir for off-topic