Hei folkens.
(Beklager wall of text)
IntroLa meg begynne å fortelle litt om meg selv. Jeg er en fyr på 32 som har lest min del av sjekkeliteratur oppigjennom årene, men jeg har aldri nailet helt å bli en god sjekker. Det har selvfølgelig gitt resultater både i form av +1 og flere samboerskap og er på ingen måte uten evne til å sjarmere jenter, men jeg er ikke av typen som kan gå på byn og få meg ONS. Av de 20+ damene jeg har hatt er det bare 3 eller 4 som er et resultat av sjekking på byn eller fest. Helt greit når man er 20, men når man har blitt 32 så har man hatt sine turer på byn og jeg har i grunnen gitt opp håpet om at det blir noe på meg på den måten. Mitt sexliv er i store deler basert på ulike former for nettdating eller sjekking via internett. Men det er ikke sjekking på byn som er temaet her.
ProblemetJeg har kommet frem til at grunnen til at jeg har problemer med å sjekke opp jenter live er fordi jeg har problemer med å "sjekke opp" gutter. Dvs. å knytte nye vennskap til gutter (og jenter for den saks skyld). Jeg har en kompisgjeng, men de aller fleste er barne- og ungdomskompiser. I gjennom hele voksenlivet, fra vgs, militæret, studietiden, fotballaget og arbeidslivet har jeg ikke klart å få meg nye kompiser. Dvs, jeg havner ikke utenfor sosiale sirkler i de forskjellige miljøene, men jeg blir ikke kompis med noen. Når jeg definerer kompis så tenker jeg på en venn som tar kontakt utenfor de rammene vi ble kjent igjennom og bare henger med. F.eks så er jeg med i en pokerklubb, men jeg sosialiserer ikke med disse utenfor pokerbordet. Jeg var godt likt i fotballklubben, men jeg hang ikke med disse utenfor lagsamlinger. Med andre ord så er jeg en alle synes er grei, men ingen har lyst til å bli bedre kjent med.
Dette har også vært et problem i kjæresteforhold. Jeg har klart å bli kjæreste og få jenter forelsket i meg, men selve vennskapet i forholdet har ikke stukket særlig dypt. Det høres kanskje rart ut, men jeg har ikke klart å få den dype kontakten med de jeg har vært sammen med.
Så når det kommer til sjekking så føler jeg at dette er mitt store sticking point. Jeg mangler evnen til å sjarmere, begeistre, være en folk har lyst til å være med og få dypere kontakt med. Jeg er ikke en vanskelig person å være med, snarere tvert imot, men det holder ikke å bare være snill og grei. I all sjekkeliteratur har lest diskuteres det ofte konkrete problemstillinger. Ikke snakk om religion eller exer, vær laidback, ikke reaktiv, bruk kino, se etter IOI osv. Men å sette sammen alt dette og få en flyt i den sosiale dynamikken som gjør at jeg blir en person folk vil være med får jeg ikke til. Jeg er ikke en grå mus, men mer en outsider. Mulig jeg er litt kjedelig, kanskje har en knekt antenne som gjør at jeg ikke fanger opp the finer details i sosialiseringen. Jeg tror at grunnen til at jeg er så dårlig til å få kontakt med damer i sosiale sammenhenger henger sammen med evnen til å få nye kompiser.
SpørsmåletHvordan kan jeg få folk til å engasjere seg i meg og invitere på sosiale happeninger? Hvordan kan jeg bli festens midtpunkt "alle" vil snakke med? Hva må egentlig til for å få nye venner? Jeg forstår at dette kan høres ut som rare spørsmål fra en fyr på 32, men det er nå en gang slik at man er som man er uansett om man er 20 eller 32 og at grunnleggende personlighet kan være vanskelig å endre. Ting er heller ikke helt svart/hvitt, men i grove trekk har jeg altså problemer med å tiltrekke meg andre mennesker.
Håper på noen gode på hvordan jeg kan forbedre viben min og bli en mer interessant person.