Hva pleier dere å foreslå når dere ringer jenta?

Started by Bozzern, June 10, 2014, 23:56:35 PM

Previous topic - Next topic

Bozzern

Hva pleier dere å gjøre når dere kontakter en jente dere fikk nr til etter helgen? Ringe henne, prate med henne for å så foreslå et sted å møtes?/ en ting å gjøre? Tips til hva og hvordan du burde gå frem? Er det for tidlig å be henne hjem til deg selv på "filmkveld"? Sorry hvis jeg spør om et veldig basic spm, men dette er ganske nytt for meg!

Kingpin

Vi har alle vært der,alle har startet et sted :)
Har du sendt noen meldinger med henne enda eller har det vært null kontakt?
Uansett så er det mye mer personlig å ringe,og jeg tror det gjør dere fortere mer komfortable med hverandre. Om du ikke er vant til å snakke med jenter på telefonen kan du alltids øve deg på kvinnelige slektninger: søster, søskenbarn, tante osv noen min først,bare for å få inn følelsen av å snakke med damer. Før du ringer er det også greit og tenke over HVA du vil oppnå med samtalen. Vil du spørre om å finne på noe, vil du fortelle en ting?
Du kan eksempelvis si: Hei, det er *deg* som ringer,lurte bare på hva du gjør? Blablabla, uansett, er ledig på Onsdag og Fredag denne uken, lyst til å finne på noe kanskje?
Uansett hva det er så trenger ikke samtalen vare så veldig lenge, så etter du får svaret ditt eller avtaler noe,så kan du si "høres supert ut, vi snakkes litt senere" (om det da hørtes supert ut).
Det er jo ikke noe galt med filmkveld, men sørg for at dere har tilstrekkelig med rapport (god kontakt) før du inviterer henne hjem til deg. Så jeg ville kanskje foreslått en bytur eller gåtur så du kan snakke med henne å bli kjent, eventuelt eskalere fysisk i små baner. Gi en high five om hun sier noe du liker og slike ting :)

Håper denne posten var til noe nytte :)

VB

Dette er veldig situasjons avhengig. Det kommer an på hvor / hvordan du møtte jenta og hvor bra kjemi / kontakt du oppnådde med henne.

Hvis du møtte henne i baren, snakket i 5 min og fikk nummeret rett før en av dere måtte stikke hjem så blir det fort vanskelig å få henne med på filmkveld. Ikke umulig, men lite sannsynlig.

Det jeg pleier å gjøre er å sørge for at jeg finner noe vi har til felles mens jeg snakker med henne, eller få til at vi sier vi skal gjøre noe sammen. Det kan være alt fra å se en spesifikt film, gå på tur et sted eller ta en pils. Når du har snakket løst om dette allerede så er det veldig enkelt å kontakte henne igjen fordi du vet allerede hva du skal be henne med på, bare sett opp tid / sted.

Hvis du ikke har avtalt noe så ville jeg personlig tatt noe løst som det ikke er så høyt press for å møte opp på, gjerne i nærheten av der du bor slik at du kan eskalere hjem hvis ting går bra. Ta en is i parken, ta en kaffe i sola, ta en pils en kveld, etc...

Kvantifiser det også gjerne med å si "en" pils, "en" kaffe, etc... Da gir du henne muligheten til å stikke etter en øl, noe som kan gjøre det lettere for henne å møte opp i første omgang. Det er ihvertfall mye mindre skummelt å møte opp til en øl på det lokale vannhullet enn det er å komme hjem til deg for filmkveld. Så kan du heller kjøre samtalen inn på film mens dere snakker sammen, for så å "tilfeldig" foreslå at dere drar å ser filmen dere snakker om hjemme hos deg over en øl til eller litt vin, etc...

Bozzern

Update: Ringte jenta tidligere på dagen. Har ikke tekstet ellernoe med henne tidligere. Samtalen ble veldig kort og jeg foreslo vi kunne stikke ned til byen for å ta en is. Hun kunne ikke, men foreslo å gjøre det neste uke. Når hun sa dette visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre og jeg sa noe som "yep, det kan vi. Da snakkes vi!" Burde kanskje spurt om når? "En dag neste uke" kan vel fort bli aldri også? Nå er det vel opp til hun å ta kontakt neste gang?

Jeg virket kanskje litt rar og nervøs, men skjønner at det ikke er noe å dvele over og skyver det glatt inn i glemmeboka.

Merker definitivt at dette er noe jeg må øve mer på. Jeg klarer ikke være like chill og laidback som jeg er face2face. Det virker ikkeno stress når jeg tar nummeret til ei jente og sier jeg skal ringe henne til uka slik at vi kan møtes, men det er egentlig ganske skummelt, haha.