Her kommer det litt an på hvordan du selv er som person. Er du konfliktsky, eller tør du å ta en oppvask med de? Oppvasken kan også medføre at du mister de.
Men når det er sagt: kaller du disse for venner? Ekte venner oppfører seg ikke sånn, ekte venner backer deg, men ber deg samtidig skjerpe deg om det trengs. Å kommentere at du ikke spiser fordi du trener og antageligvis har mistet noen kilo er bare lavmål. Klaging på jobb og gutter likeså (med mindre du har vært ei flyfille, da kan det være på sin plass å si ifra, men da sier man ifra på en helt annen måte enn det virker som det blir gjort her!)
Spørsmålet blir vel egentlig om du synes det er verdt å henge mer med de? Synes du det er verdt det, får du bare bite i det sure eplet og la kommentarene passere... Eller så får du bare gradvis la kontakten gli over, eller du kan ta ett oppgjør med de, hvis du føler det passer deg som person og du føler det er verdt det...
Kan fortelle om meg selv: hadde ei "venninne" som hele tiden ditcha meg når det dukka opp noen nye som var mer spennende og bedre der og da... Så kom hun alltid tilbake til meg etter at hun hadde krangla med de nye, eller jeg ikke var så spennende lenger... Jeg ble dritlei og lot først kontakten fade ut, det holdt ett par-tre år, også var hun tilbake igjen (hun som tok kontakt)... Jeg ga henne en sjanse til, og guess what: det samme skjedde igjen... Når hun da prøvde å få kontakt igjen etterpå sa jeg det rett til henne at ja, jeg vil gjerne ha kontakt igjen, for jeg er faktisk glad i deg, men jeg gidder ikke når du hele tiden ditcher meg for noen "nye og bedre". Det forsto hun selvsagt (lata som iallefall der og da) og siden har jeg ikke hørt ett ord! Jeg ble rett og slett så lei av å bare være der når det passet henne, at jeg turte å si det, og jeg er egentlig meget konfliktsky... Og jeg angrer ikke