Har fått en del erfaring med sjekking fra utesteder i Trondheim, og føler meg ganske komfortabel med klientellet man finner der. Men kjente jeg fikk en liten støkk når jeg dro ut på Baroque i Oslo. Først og fremst var alle veldig pent kledd, og jentene gikk i trange, dyre kjoler, var generelt meget pene og virket litt overlegne ved første øyekast. Guttene gikk i blazer og kjøpte magnum-flasker i baren til 5000-6000 kroner og satt ved bord til omtrent samme pris. De fleste jentene så ut som de gikk etter de som kjøpte champagne til dem og hadde bord, og jeg følte rett og slett at det ikke bare var å prate med jenter der, de som var der kom liksom med noen gutter som spanderte alt på dem.
Nå dro jeg dit ganske rett før stengetid med noen kompiser, og var ikke ute etter sjekking, så testet aldri vannet utover å småprate litt med en dame som var en del eldre enn meg ved et av bordene.
Noen erfaring fra disse type utesteder og hvordan stemningen er der? Er man lost med mindre man har bord og åpner lommeboken fullstendig? Har hverken råd eller lyst til å bruke mange tusen kroner på en bytur.
Var forøvrig på noen steder med gratis inngang, og de var fullpakket med hovedsaklig gutter. Har Oslo noen ordentlig nattklubber med god stemning og jente til gutt ratio som ikke er så ekstremt snobbete? Synes så langt at utelivet i Trondheim er ekstremt mye bedre enn i Oslo. Enten er det svindyrt eller så er det stappfullt/umulig å komme inn.