haha, typisk 50-tallsteori
minner meg om en film fra 50-tallet (eller senere? var fargefilm) jeg så da jeg var liten, som var halvveis en musikal også, hvor de sang:
you must walk feminine, talk feminine, act shy and sigh feminine- underline his masculinityyyy- that's what every girl should knooow- if she wants to catch a bow. Let him dooo the talking- men adore good listeners- Laugh- but not loudly, haha- if he should choose to tell a joke. osv, LOL
sykt at jeg fortsatt husker teksten, må ha gjort inntrykk. Noen som husker hvilken film???
anyways, nei jeg tror ikke jenter idag later som om de er dummere for å få en gutt til å like dem, med mindre de er max usikre og er 14 år.
Derimot, tror jeg det er vanlig å gjøre seg SØTERE når man liker en fyr, dvs. være mer jentete, le av vitsene hans, kanskje kødde litt og si: kan ikke du hente et-eller-annet for meg, du som er så stor og sterk (ja, lame eksempel) osv. Jeg gjør iallefall det, men der er ubevisst, skjer helt naturlig.
samtidig, er jeg flink å få alle til å føle seg vel, og ler av vitsene til jenter også. Muligens fordi jeg har 3 års erfaring fra psykiatrik arbeid, hvor jeg måtte få folk til å snakke og sosialisere normalt. Men jeg tror nok at jenter generelt er litt flinkere til å småprate og bli kjent enn det gutter er.....