For meg løsnet det da jeg flyttet inn i et guttekollektiv der alle var motiverte sjekkere. Vi gikk ut sammen hver helg, pratet om damer, leste om damer, sjekket masse sammen, konkurerte om å ha flest osv. Lærte vanvittig mye både på godt og vondt.
Kjente aldri det var et spesielt punkt der jeg ble "god", men det var et par mindsets som var ganske viktige. En av de var at det lett(!) å sjekke damer. I et virvar av teknikker, åpnere, eskaleringsmetoder ++ (<-- insert any über pua technique) føltes det i begynnelsen som en svær jobb, og et kjempeprosjekt å ta med en jente hjem. Da jeg skjønte at jeg var nok, sluttet å tenke på gameplan, neste steg, eller "nå må jeg ta 10 nummere i kveld, ellers er jeg en taper", så ble alt mye bedre. Det å gå ut for å sjekke damer er er en mer enn god nok plan. Hvordan finner du ut i prosessen. Ingen bøker kan lære deg sjekking bedre enn din egen erfaring, og evne til å lese andre mennesker.
Anbefaler sterkt å gå ut med venner med samme mål i begynnelsen. Det gir det trygghet på byen, og det presser deg til å gå frem til damer, hvis du sliter med det.
To gode tips for å gå frem til jenter:
1. Hvis du lurer på om du skal gå bort til en jente, lurer på hva du skal si, tenker på innfallsvinker: Slutt å tenk, BARE BEGYNN Å GÅ.
Alt løser seg når du har begynt å gå. Du kjenner lettelse, spenning, tankene forsvinner. Fokuset kommer på rett plass, på jenta.
2. Hvis du er redd for å bli avvist er det lettere å gå bort til de som gir deg litt øyenkontakt. De liker deg og prøver å fortelle deg det. De hjelper deg, når du kommer bort.