Quote from: primus on October 12, 2011, 01:28:55 AM
selvtilliten min. derfor vil jeg finnutav hvordan jeg ikke skal ta til meg sånt mer.
Bestem deg for at du er bra nok (for det er du). Det at kompisen din kanskje dro/drar mer damer nå er bare fordi han har fått mer trening (aktivt eller passivt gjennom oppveksten). Du har vært på GV-bootcamp og har tilgang på alle de tingene han har lært passivt av andre venner/foreldre osv. Føler du ikke at du er kjekk nok, så er det ting man kan gjøre noe med, for kjekkhet dømmes ut fra hvordan man oppfører seg (om man oppfører seg som en person med høy verdi) og om man tar vare på seg selv (klær, stil, hår). Om han er søtere eller ikke har minimalt/ingenting å si. Med andre ord har du et dritbra utgangspunkt, og hvis du går inn for det, så er det ingenting som stopper deg.
I sånne situasjoner, slutt å tenk så mye på HVA folk sier, men heller på HVORFOR de sier det.
Hun her sier ting fordi hun er en bitter, middelaldrene kvinne som ikke er fornøyd med at hun ikke får de mennene hun virkelig har lyst på og prøver å dra ned alle andre for øke sin egen selvfølese. Eller som VB foreslår, hadde draget når hun var yngre og var vant med å avvise gutter og tease dem, men nå når hun ikke lenger er like attraktiv og menn står ikke i kø, så prøver hun fortsatt å få samme følelsen og valideringen, bare at hun nå må oppsøke guttene og være slem før de bare går fra henne. Det at hun sier "kompisen din har mer draget" og "jeg skal bli med han her hjem" til han andre fyren tyder på noe sånt. Ut fra oppførselen hennes, så er det ikke sikkert han fyren en gang har gjort noe slemt mot henne engang. Det er mulig hun har plukket opp at han er interessert i henne og siden hun ikke er interessert i han, så har hun noe hun kan bruke mot han, på samme måte som hun brukte det mot deg da hun så at du ble halveis avvist av hun andre jenta. For hun her er jo en vandrende prøve-å-senke-andres-selvtillit-robot. Til og med Klemetsen som jeg synes virker relativt sympatisk ville fått gjennomgå.
Sånn generelt, gutter som er frekke, overlegne eller slemme er det som regel fordi dem ikke føler de er kule eller tøffe nok. De føler de ikke er bra nok og overkompenserer for egne mangler. Selvsagt spiller de alt de kan på ting som du kan ha egne usikkerheter på. Men hvis man innser at man er bra nok og ikke analyser HVA folk sier, men HVORFOR, så blir man utrolig vanskelig å såre. Jo verre ting de sier er, jo mer sier det om deres eget selvbilde.
"Kompisen din vil få mye mer kjærlighet enn du noen gang vil få"
så kan du enten begynne å tenke:
"Vil jeg virkelig få mindre kjærlighet enn kompisen min?"
eller så kan du smile for deg selv og tenke:
"Wow, hun her har noen issues med seg selv"
Folk som er trygge og fornøyde med seg selv har ikke behov for å dra ned andre selvbilde. Det kan være provosert fram, men også da er det avslørende. Ting som dette sier utrolig mye om en person.
Cliffnotes: Vær fornøyd med deg selv og innse at du er bra nok og tenk på HVORFOR folk sier det de sier