Dette her er en vanskelig sak å svare på, men jeg gjør et forsøk.
Det jeg har lært meg etter å ha datet litt er at man aldri, aldri, ALDRI skal ta noe for gitt. Har man ikke sagt man er eksklusive så er man per definisjon singel og kan gjøre hva man vil med hvem man vil. Men det betyr ikke at alle er av typen som flakser rundt frem til ringen er på fingeren. Folk er så utrolig forskjellige på det der, og det er ikke noe fasitsvar på hva man kan forvente. Men hvis det er slik at han søker etter forhold så vil jeg synes det er dumt av han å "holde på" med andre jenter samtidig som han dater deg, fordi det er vanskelig å finne ut om man virkelig vil ha et forhold med en person hvis man ikke tester ut om denne personen er nok (ved å ikke holde på med andre).
Det er vanskelig å si hvorfor han ikke svarer på din melding. Kan du fortelle oss ordrett hva du skrev til han? Det kan være mange grunner til at han ikke svarer, men jeg tror mest sannsynlig at han har blitt litt skremt/overrasket over meldingen din og derfor trenger tid på seg til å pønske ut et svar. Kanskje synes han det er dumt å ta på sms og heller vil vente til dere sees? Det at han er treg trenger ikke bety at han ikke vil være eksklusiv med deg, bare at han mest sannsynlig trenger litt tid på seg til å tenke over det.
Har jeg noe råd til deg? Vær tålmodig og gi han tid - her funker det ikke å mase eller presse fram et svar. Hører du ikke noe i løpet av noen dager kan du forsøke deg på en ny mld. Men på melding nummer to bør du ikke kreve svar på den forrige, kanskje heller si at han kan ta seg tid og spørre om han har det bra.