De fleste av de jeg kjenner fra det norske miljoet (som ikke er saa mange) som har kommet noe sted (altsaa blitt lenge nok i miljoet til aa faa resultater) er folk som kommer fra et vondt sted. Det vil si at de enten har slitt mye med jenter og vaert skikkelig asosiale nerder gjennom oppveksten. Eller at de er gutter som har vaert ok populaere men hatt mange problemer internt hvor de ikke foler seg gode nok, etc...
Saa jeg tror personlig at de fleste som kommer inn i dette kommer fra et sted i livet hvor de ikke har det bra med seg selv, de guttene som har det greit nok vil som regel ikke starte med sjekking. Det er en litt saann "taper" ting aa gjore for mange, siden du maa innromme at du ikke er god nok slik du er, noe som mange menn har store problemer med aa gjore.
Det finnes sikkert unntak, men personlig tror jeg at det er derfra de fleste kommer. Smerten fra aa ikke ha drag paa jenter maa bli storre enn selvrespekten og de utenforstaaende kreftene som sier at aa laere seg sjekking er for tapere. Men gode vibber guttene burde vite mye mer om dette siden de har drevet bootcamp for hundrevis av folk.