Noen situasjoner på byen.

Started by veroni2011, February 07, 2012, 14:59:53 PM

Previous topic - Next topic

veroni2011

Hei

Var ute i helgen og har notert meg noen situasjoner.

Ved 3 anledninger fikk jeg "assbumpen" av forskjellige jenter. (Hvis uklart så er det å skubbe/dytte til noen med hofta/rumpa). Ved alle anledningene stod jeg litt lite tilgjengelig til da jeg stod sammen med 1-2 kammerater og pratet. Det var ikke noe "flytt deg din dust, du står i veien". Alle kikket og smilte når jeg snudde meg for å se hvem som dyttet, men alle flyttet seg også litt bort samtidig.

Er dette noe folk bruker som en slags åpner, uten å måtte starte en samtale? Bør man her følge etter jenta, stoppe henne?

En fjerde situasjon. Jenta vender seg ut fra gruppa hun står i.
Jeg er ute på en "kikkerunde" for å se om jeg finner noen kjentfolk. Var ikke sånn skikkelig på hugget denne kvelden, men mere med for å være litt sosial med et par kammerater jeg hadde tilbrakt kvelden med.

Jeg går forbi en gjeng på 6-7 stk. 2 jenter, 4-5 gutter. Hun ene snur seg ut fra gruppe når hun ser meg komme (det er sånn jeg oppfatter det). Følger meg med blikket når jeg går forbi. Jeg ser på henne og smiler, men stopper ikke.

Spørsmålet er, hvordan åpner jeg en slik situasjon? For meg viser hun opplagt interesse, men jeg blir "skremt" av den veldig guttedominerte gruppa hun står i. Hadde hun stått alene eller med et par venninder hadde jeg nok stoppet. Noen gode tips til hvordan man går frem i sånne type grupper?? De stod/satt sånn plassert at jeg måtte, antagelig, ha henvendt meg til hele gruppa.

Sidenote: Digg å ikke være så full at man faktisk husker detaljer fra kvelden :)

Zervs

Kjenner meg igjen i dette. Jeg sto å snakket med noen kamerater da jeg ble klypet i ass`n av ei jente som smilte og blunket lurt før hun gikk ut på dansegulvet likeved. Det er åpenbart en form for flørt,men vet ikke hvordan jeg skal tolke det videre.

Dette har skjedd et par-tre ganger nå.

veroni2011

Nettopp. Dette var det samme som skjedde i disse 3 situasjonene. Når jeg snur meg så smiler dem og blunker når vi får øyekontakt. Hun ene pekte på meg før hun gikk videre. Ikke sånn drit langt bort, men typisk litt bort for å danse/stå sammen med noen venner..

Zervs

Det skal sies at noe det samme hendte da jeg var i Ayia Napa for noen år siden,der var veien kort fra flørt til klining og roting på dansegulvet. Men da er også settingen endel annerledes..

Kanskje instruktørene kan svare på dette?

Claw

Quote from: veroni2011 on February 07, 2012, 14:59:53 PMVed 3 anledninger fikk jeg "assbumpen" av forskjellige jenter. (Hvis uklart så er det å skubbe/dytte til noen med hofta/rumpa). Ved alle anledningene stod jeg litt lite tilgjengelig til da jeg stod sammen med 1-2 kammerater og pratet. Det var ikke noe "flytt deg din dust, du står i veien". Alle kikket og smilte når jeg snudde meg for å se hvem som dyttet, men alle flyttet seg også litt bort samtidig.

Quote from: Zervs on February 07, 2012, 17:09:15 PMKjenner meg igjen i dette. Jeg sto å snakket med noen kamerater da jeg ble klypet i ass`n av ei jente som smilte og blunket lurt før hun gikk ut på dansegulvet likeved. Det er åpenbart en form for flørt,men vet ikke hvordan jeg skal tolke det videre.

What would a caveman do?

VB

Quote from: veroni2011 on February 07, 2012, 14:59:53 PM
Ved 3 anledninger fikk jeg "assbumpen" av forskjellige jenter. (Hvis uklart så er det å skubbe/dytte til noen med hofta/rumpa). Ved alle anledningene stod jeg litt lite tilgjengelig til da jeg stod sammen med 1-2 kammerater og pratet. Det var ikke noe "flytt deg din dust, du står i veien". Alle kikket og smilte når jeg snudde meg for å se hvem som dyttet, men alle flyttet seg også litt bort samtidig.

Er dette noe folk bruker som en slags åpner, uten å måtte starte en samtale? Bør man her følge etter jenta, stoppe henne?

I min erfaring er nesten all oppmerksomhet jenter gir deg en form for åpner, spesielt når det er så direkte som det her. Ofte vil de være mye mer indirekte ved å bare henge i nærheten av deg, men uansett.. Hvordan du følger opp denne er situasjons avhengig og avhenger av hvordan person du er. Du kan gjøre alt fra å bare gå bort til henne å si "hei", til å vinke henne tilbake med fingeren mens du ser litt lekent/strengt på henne og si noe ala "ey, det der var ikke snilt gjort!" når hun kommer bort.

Hvis det skjedde tre ganger på en helg så skjer det sikkert igjen, bare prøv deg frem, det meste burde faktisk fungere siden hun viser interesse og vil at du skal følge opp.

Quote from: veroni2011 on February 07, 2012, 14:59:53 PMEn fjerde situasjon. Jenta vender seg ut fra gruppa hun står i.
Jeg er ute på en "kikkerunde" for å se om jeg finner noen kjentfolk. Var ikke sånn skikkelig på hugget denne kvelden, men mere med for å være litt sosial med et par kammerater jeg hadde tilbrakt kvelden med.

Jeg går forbi en gjeng på 6-7 stk. 2 jenter, 4-5 gutter. Hun ene snur seg ut fra gruppe når hun ser meg komme (det er sånn jeg oppfatter det). Følger meg med blikket når jeg går forbi. Jeg ser på henne og smiler, men stopper ikke.

Spørsmålet er, hvordan åpner jeg en slik situasjon? For meg viser hun opplagt interesse, men jeg blir "skremt" av den veldig guttedominerte gruppa hun står i. Hadde hun stått alene eller med et par venninder hadde jeg nok stoppet. Noen gode tips til hvordan man går frem i sånne type grupper?? De stod/satt sånn plassert at jeg måtte, antagelig, ha henvendt meg til hele gruppa.

"hey, hvordan har dere det i kveld? / hvordan har kvelden deres vært så langt? / etc..." (Si det til jenta men bruk dere)

Eventuelt kan du bare åpne henne direkte, jeg gikk forbi en gruppe med 3-4 gutter og 2 jenter forrige helg. Hun ene stod greit posisjonert så jeg tok en titt på henne, kledd helt i svart, så åpnet med "hey, you look like you like metal?". Hun svarte ikke så mye fordi hun ikke prata så bra engelsk, men typen hennes som stod rett ved henne begynte å snakke med meg så jeg var bare hyggelig med han. Og plutselig stod jeg der og prata med hele gruppa. Det viste seg at begge jentene var der med typene sine, men alltid verdt et forsøk for å sjekke.

Det viktigste her er at du er hyggelig med guttene også hvis de prøver å snakke med deg, du må få hele gruppa til å like deg. Hvis du totalt ignorerer alle unntatt jenta du vil ha så kan det fort bli krasj. Men du trenger ikke initiere samtale med de andre, snakk med jenta og vær hyggelig med de andre hvis de snakker til deg. Det kan også lønne seg å ta logistikk tidlig, "så, hvor kjenner dere hverandre fra?", slik at du vet sånn ca hvor hyggelig du trenger å være med folka. Gutter de møtte samme kvelden = kan ditches, gutter de har kjent lenge = vær snill og grei og bli venn med dem.

Men alt dette er min personlige måte å gjøre slike ting på, det finnes haugevis av andre måter å gjøre det på som kanskje passer bedre for deg. Det viktigste er at du gjør noe, uansett hva det måtte være.

veroni2011

Takk for tips.
Hehe, Cavemaning kan funke det. :)

Vinke henne tilbake med fingeren og være streng skal jeg deff prøve hvis det skjer igjen.

Btw så skjedde alt dette innenfor et tidsrom på 30-40min. Må ha vært on fire den kvelden eller noe.

veroni2011

Quote from: VB on February 07, 2012, 22:05:23 PM
I min erfaring er nesten all oppmerksomhet jenter gir deg en form for åpner, spesielt når det er så direkte som det her. Ofte vil de være mye mer indirekte ved å bare henge i nærheten av deg, men uansett.. Hvordan du følger opp denne er situasjons avhengig og avhenger av hvordan person du er.

Interessant poeng. Dette med inndirekte åpning ved å henge i nærheten er noe jeg skal prøve å bli mer bevisst på å plukke opp fremover. Normalt er jeg ganske full ute på byen og sånt sklir nok forbi veldig ofte. Tror jeg misser en del muligheter.
Derfor har jeg bestemt meg for å trappe ned drikkingen gradvis for å se om det kan gi bedre uttelling.

Quote from: VB on February 07, 2012, 22:05:23 PM
"hey, hvordan har dere det i kveld? / hvordan har kvelden deres vært så langt? / etc..." (Si det til jenta men bruk dere)
Det kan også lønne seg å ta logistikk tidlig, "så, hvor kjenner dere hverandre fra?", slik at du vet sånn ca hvor hyggelig du trenger å være med folka. Gutter de møtte samme kvelden = kan ditches, gutter de har kjent lenge = vær snill og grei og bli venn med dem.

Gode tips. Det må å snakke til jenta, men å formulere det som om jeg snakker til alle er noe jeg har notert meg. :) Enig i logistikkbiten også.

VB

Quote from: veroni2011 on February 08, 2012, 08:40:14 AMDerfor har jeg bestemt meg for å trappe ned drikkingen gradvis for å se om det kan gi bedre uttelling.

Det er nok en av de smarteste tingene du kan gjore for aa bli bedre fort, mulig det gaar litt ned en periode men det kommer seg fort. Jeg skrev en rapport for jul om hvordan jeg gikk ut edru for forste gang paa noen aar, det gikk ikke saa bra. Siden den gang har jeg gaatt ut edru igjen flere ganger og det har gaatt bedre og bedre hver gang.

Kombiner edru med aa ha en liten plan for kveldens interaksjoner (eks: jeg skal eskalere ved aa gjore X, hvis hun responderer paa det saa gjor jeg Y, etc...) saa vil du laere fort. Test ut en hel kveld-> se resultater -> lag ny plan for neste kveld -> test igjen.

veroni2011

Den rapporten leste jeg faktisk. :) For meg blir det å gå gradvis ned i alkohol og på sikt kanskje være der at jeg kan stikke en tur ut uten å drikke i det hele tatt. Ser at det kan være mange fordeler med dette. Økonomisk og tilgang på bil er jo også en solid bonus ved å dra ut uten å drikke. Gjør logistikk bedre også. Slippe taxi, lange gåturer etc. Må være ganske digg å kunne tilby bil til damene du hooker. Antagelig et stort pluss i boka ;)

Skal teste ut dette med å ha et par små "arbeidsoppgaver" hver gang jeg drar ut. Sikkert ikke dumt for å få filtrert raskere hva som funker for meg. Har prøvd det før, men da har jeg drukket som normalt (ganske mye) og disse tingene går jo da selvsagt i glemmeboka :)

Potet

Gradvis nedtrapping er en veldig gode idé! Sparer penger, får mer med deg og blir mindre fyllesjuk. Og de gangene du faktisk drikker deg drita er det enda morsommere ;).
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

veroni2011

Å kjøre solo har jeg testet flere ganger, men ikke edru enda. Må si jeg liker å ha en base der jeg vet det er kjentfolk, men så lenge jeg har dette kan jeg godt rusle rundt alene eller gå innom andre utesteder. Et slags sikkerhetsnett. Dette sitter selvsagt i hode. Har også flere ganger startet kvelden med kjentfolk, men eut over kvelden forsvinner som regel folk hit og dit, og da benytter jeg sjansen. Kjenner med et change of venue for nye impulser og nye folk.

Har merket meg at så fort jeg slipper opp for "aktiviteter" alene så blir det kleint. Med aktiviteter så mener jeg:
Når du er i bevegelse, prater med noen , danser, røyker, kjøper noe i baren etc. Å bare "henge" som en lonewolf synes jeg blir kleint.

Har merket meg at på "high pace" steder så er det enklere å kjøre solo. Type steder der det er mye aktivitet på dansegulvet og generelt mye folk å menge seg med. Letter å fly under radaren synes jeg og ikke bli sett på som han raringen som står alene. For å sette det på spissen.

Med avspenningsøvelser så mener du type ting som TRE? Dette har jeg gjort og føler det har gitt ganske bra resultater. Har planer om å gjøre det innimellom fortsatt som proaktiv øvelse også. Reframing er noe jeg må jobbe med. :)

VB

Quote from: veroni2011 on February 08, 2012, 12:05:20 PMLetter å fly under radaren synes jeg og ikke bli sett på som han raringen som står alene.

Ingen legger merke til om du er alene, for alt de vet (hvis de i det hele tatt noterer at du er der) saa staar du aa venter paa noen.

veroni2011

Quote from: VB on February 08, 2012, 12:21:01 PM
Quote from: veroni2011 on February 08, 2012, 12:05:20 PMLetter å fly under radaren synes jeg og ikke bli sett på som han raringen som står alene.

Ingen legger merke til om du er alene, for alt de vet (hvis de i det hele tatt noterer at du er der) saa staar du aa venter paa noen.

Ja vet.. det er dette jeg prøver å tenke hvis jeg føler at det begynner å bli kleint. Men liker best å flytte meg litt rundt.

Quote from: Kaizer on February 08, 2012, 12:22:11 PM
Tenker på TRE, men mest på Code of the Natural som bør gjøre samme dagen som du skal ut.
Okai. Ikke testet code of the natural enda, men hørt mye bra om det. Skal ta en titt på det materiale når jeg får tid.