Mmm, tror dette kan bli en lang kommentar...
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMpå selve jobb festen er det litt fleiping om at jeg er litt for pent kledd blandt gutta, mens jentene gir komplimanger. (du ser bra ut i dag, du var kjekk i den dressen type) noe som gjør at jeg tenker litt på et blogg innleg fra 03:30 om komplimanger(kansje podcast). å blir derfor litt usiker på om jeg ser dum ut i dressen.
Du saa bra ut i dressen, hvis jentene sier at du ser kjekk ut saa gjor du det. Guttene buster deg paa det fordi det er slik gutter er, vi buster hverandre paa alt. Hvis jentene sier du ser bra ut i dressen, saa gjor du det.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMså jeg tenker at det kan være greit og bli med ut på et nytt sted med nye folk, pluss at dama til kolega 1 er der og venninen hennes. så jeg blir med.
Straalende initiativ fra din side, det er slik innstilling man burde ha hvis man vil bli god med jenter og/eller skaffe seg venner.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMvi ankomer utestedet og møter dama til kolega 1 og hun sier "oi dress" jeg "ja prøver og se litt bra ut for en gangs skyld" hun "du skal ha for forsøket iallefall" og ler, jeg bare smiler.
Dette er fordi du er usikker at hun reagerer som hun gjor, en usikker gutt i dress = konfirmant. En selvsikker mann i dress = kjekk. Hvis du bare klarer aa vaere litt mer selvsikker eller i det minste faker litt mer selvsikkerhet saa vil du bli mye mer attraktiv. Jeg hater selv dress siden jeg foler det ikke er meg, men naar jeg forst maa gaa i det saa tenker jeg faen heller, skal jeg gaa i dress saa skal jeg faen meg gaa i dress. Og da blir det som regel komplimenter paa at det ser bra ut.
Hvis folk prover aa buste deg paa at du er overkledd, saa bare rist det av med en gang. Si "det synes ikke jeg" og smil. Eller si "jeg liker dress" og smiiiiil. Hvis du er selvsikker paa at du ser bra ut saa ser du mye bedre ut. Hvis du viser usikkerhet saa vil noen mennesker utnytte dette til aa gjore deg mer usikker.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMvi går alle for og bestile øl. alle får kjøpt bortsett fra meg som blir konstant over sett av bartenderen (iritasjonsmoment nr 1 på byen) men har god tid, men begyner etter 30 min og bli litt lei
Du maa vaere mer frempaa, gaa for oyekontakt. Strekk frem haanda, whatever. Det virker som du er alt for sjenert saa aa vaere litt mer frempaa vil ikke vaere saa dumt for deg.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMmen jeg prøver meg på ei som danser med 4 andre jenter. hun smiler bare og sier nei. så snur meg og danser videre.
Det der er toft gjort, tar en del aa prove aa danse med en jente fra en saa stor gruppe. Skulle likt aa vist hvordan du gikk frem, altsaa var du selvsikker og frempaa naar du provde. Eller var du sjenert konfirmant i dress? Hvis du var det siste kan det ha mye med reaksjonen du fikk.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMetter 5-6 sanger så stopper hun opp og sier til meg "du er ganske stygg du" av dette blir jeg helt satt ut. har hørt noen ganger at noen mener det men aldri så direkte. jeg svarer med "du sa hva?" noe som gjør at hun roper det inn i ører mitt.
Hun kom for aa danse med deg... Hun danset med deg 5-6 sanger paa rad... Hun likte deg. Jeg ser det som sannsynlig at en av to ting skjedde her. Enten gjorde du noe skikkelig dritt mot henne og hun ble sur eller mer sannsynlig du viste ikke mye interesse, kanskje hun saa gjennom at du ikke likte henne saa mye. Saa for aa redde sin egen verdighet gikk hun for aa avvise deg for du avviste henne.
Hvis hun syntes du var stygg hadde hun ALDRI kommet aa danset med deg, hvertfall ikke saa lenge.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMjeg svarer med og le som om hun tuller og fortsetter og danse
Bra reaksjon, gi faen holdning, aa bli sur eller prove aa si dritt tilbake er feil holdning i slike tilfeller. Personlig liker jeg aa bruke selvironi, var en jente som sa jeg var stor (ie. feit) en gang. Jeg svarte (paa engelsk) "*stort smil* tusen takk, har planer om aa kle meg ut som fatbastard fra austin powers til halloween". Hun begynte aa le, de andre tilstede begynte aa le og ingen bustet meg paa noe annet resten av kvelden. Fikk faktisk mer interesse fra jenta i ettertid. Men jeg tror ikke hun gjorde det for aa vaere slem, tror bare hun provde aa teste meg litt for aa se om jeg var usikker.
Det fine med en slik holdning er at hvis noen prover aa fornaerme deg gang paa gang i en gruppe saa er det de som ender opp med aa se ut som rasshol, ikke du. Et godt eksempel er
den posten her av Adriwen. Han reagerer med aggresjon og rasisme = til og med hans venn synes han er rassholet i situasjonen og ditcher han.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMjeg går til baren lettere iritert, havner i samme sitvasjon med bartenderen, men etter 5 min så forlanger jeg og få hvite hvorfor han hopper over meg hele tiden. noe som gjør at han ser helt satt ut, og svarer med at det ikke var bevist, og at han så jentene letter "du vet hvordan det er" komentaren.
Se du var mer frempaa og du fikk servering. Husk det til neste gang, mer frempaa.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMgår til bake til danse gulvet og ser kolega 1 og dama opp tatt, mens hun frøkna sto og ventet på meg, vurderer og gå bort og fortsette og danse eller om jeg bare skal drite i det, men da kommer kolega 2 bort og begyner og snakke om dame på 36, og at de hadde kysset og slitk. damen som står begyner så og gå mot døra med vennene sine, men vinker til meg før hun går.
Hahah, du var stygg ja. Men hun ventet paa dansegulvet og vinket til deg naar hun dro... Hun likte deg men var redd for at du ikke likte henne (og med god grunn), sannsynligvis usikker. Kanskje hun hadde lest
the game (cred. Junker fra bloggen for den videoen) og provde seg paa en neg.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMblir så ståendes rett opp og ned og se på jenter resten av kvelden , men ser ikke noe jeg liker så ble med hun ene.
Ser ikke noen du liker eller avviser alle internt i hodet ditt fordi du er for redd til aa prove deg? Det er greit at du var litt satt ut og usikker etter den kvelden, men neste gang... Er det ingen jenter du virkelig liker saa velg den du liker mest eller den jenta som sitter best til aa stikk og prat med henne. Det er greit aa varme litt opp ogsaa, saa naar den dama du faktisk liker kommer inn i lokalet saa er du allerede i prate modus.
Og hvis en jente setter deg ut saa trekk paa skuldra og finn en ny jente, det er nok av jenter der ute. Kastanje ga noen veldig gode raad i sin post.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PM3: jeg har tydelig vært singel så lenge at folk mener jeg trenger hjelp av dem til og få meg noe som de så fint sier. har nok noe med at jeg er ute vær helg fredag og lørdag. hvordan endre dette bildet av meg selv?
Gi faen i det. Folk i forhold er alltid slik med single venner. De gjor det nok mest for aa overbevise seg selv om at de er glade for aa ikke vaere single lenger. Fordi hvis du er mer lykkelig som singel enn i forhold saa kan det jo hende at de hadde vaert det ogsaa.
Hvis du vil endre bildet av det saa neste gang noen sier noe ala det saa si "jeg liker aa vaere singel, det er goy aa kunne florte med damer som jeg vil." Saa stikk og finn en dame aa florte med.
Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PM4: har kurset til godevibber gutta noe for seg for en som meg? hvilken personen lykkes på de kursene, og hvordan blir de? føler selv at de jenten som sier nei til meg, taper noe ikke at jeg taper noe av at de ikke vil snakke med meg.
Aner ikke om det har noe for seg for deg, mest sannsynlig vil du nok laere noe nyttig der uansett hvor mye/lite du kan. Hvis du har nok penger til overs og du virkelig vil faa draget paa damer saa hvorfor ikke. Penger kan man alltids tjene mer av.