kveld på byen

Started by Jeagle, February 19, 2012, 16:36:29 PM

Previous topic - Next topic

Jeagle

er litt usikker om denne skal ligge her eller i faltrapport tråden, men legger den her så får heller admin legge den over.

det helle starter med at jeg er ute på fredagen blir en fuktig kveld med godt selskap. dagen derpå er da litt tung og sover mye, men skal på jobb fest så må opp og fikse meg, av giddes løps het så spør jeg en vennine som skal på festen hva jeg skal ha på meg. denne venninen er ei jeg har sansen for, men hun jober jeg med og en annen venn har alt holdt på med henne, men har det mer i bakhodet at hun nok har noen søte venniner.  hun svarer at alle men i dress er kjekke så jeg burde ta på meg det. så da ble det dress og sløyfe. har jo akurat kjøpt meg ny dress og har ennå ikke brukt den.

på selve jobb festen er det litt fleiping om at jeg er litt for pent kledd blandt gutta, mens jentene gir komplimanger. (du ser bra ut i dag, du var kjekk i den dressen type) noe som gjør at jeg tenker litt på et blogg innleg fra 03:30 om komplimanger(kansje podcast). å blir derfor litt usiker på om jeg ser dum ut i dressen.

etter en stun så skal folk videre til byen, og en som jeg jobber med (kolegga 1) og en annen kolega (kolega2) sier at jeg må bli med dem sidne jeg har godt av og komme litt ut. vært singel for lenge, og bør få meg noe alt det der gutte preiket. noe som forsåvid er sant, jeg er på ingne måte noen dame magnet eller flink med de, så jeg tenker at det kan være greit og bli med ut på et nytt sted med nye folk, pluss at dama til kolega 1 er der og venninen hennes. så jeg blir med.

vi ankomer utestedet og møter dama til kolega 1 og hun sier "oi dress" jeg "ja prøver og se litt bra ut for en gangs skyld" hun "du skal ha for forsøket iallefall" og ler, jeg bare smiler. hun sier og at det er bra vi kom for venniene hennes skal hjemm nå.

vi går alle for og bestile øl. alle får kjøpt bortsett fra meg som blir konstant over sett av bartenderen (iritasjonsmoment nr 1 på byen) men har god tid, men begyner etter 30 min og bli litt lei, og da kommer kolega 1 og kjøer bare en øl til og gir den til meg. noe som gjør at jeg lurer på om jeg ser meget full ut eller om jeg bare må skaffe meg noen sko som gjør meg høyerer enn mine nette 172 cm over havet. vi går så på danse gullvet og bare fjaser og har det gøy. hvor da kolega 2 blir kapret av ei dame. og bare forsvinner. viser seg senere at hun er 36 år ung, (han er 20 år ung) så er kansje sant det de sier at eldre damer har mer erfaring og bare tar det de vil ha:p

vi står da 3 stk igjen og danser, og kolega 1 og damens hans damser med værandre og hun og han sier at jeg må gjøre sånn og sånn på den og den jenta slikat jeg kan danse med hun eller hun. men jeg liker de ikke, men jeg prøver meg på ei som danser med 4 andre jenter. hun smiler bare og sier nei. så snur meg og danser videre. men enne vennina hennes vil danse med meg, for hun kommer og danser helt av seg selv. vi danser litt og jeg har det iallefall gøy, vi danser ikke tett, men litt sving aktig, hovedsaklig for at jeg ikke liker henne utsendemessig, men er jo kun ute for og ha det gøy så hvorfor ikke.

etter 5-6 sanger så stopper hun opp og sier til meg "du er ganske stygg du" av dette blir jeg helt satt ut. har hørt noen ganger at noen mener det men aldri så direkte. jeg svarer med "du sa hva?" noe som gjør at hun roper det inn i ører mitt. jeg svarer med og le som om hun tuller og fortsetter og danse, sier så etter et min at jeg vil ha noe og drikke, hun svarer med at hun venter på meg der.

jeg går til baren lettere iritert, havner i samme sitvasjon med bartenderen, men etter 5 min så forlanger jeg og få hvite hvorfor han hopper over meg hele tiden. noe som gjør at han ser helt satt ut, og svarer med at det ikke var bevist, og at han så jentene letter "du vet hvordan det er" komentaren.

går til bake til danse gulvet og ser kolega 1 og dama opp tatt, mens hun frøkna sto og ventet på meg, vurderer og gå bort og fortsette og danse eller om jeg bare skal drite i det, men da kommer kolega 2 bort og begyner og snakke om dame på 36, og at de hadde kysset og slitk. damen som står begyner så og gå mot døra med vennene sine, men vinker til meg før hun går. kolega 2 går så bort til dame på 36 og sier at jeg bør løpe etter damen jeg danset med. noe jeg ikke gjør siden jeg rett og slett ikke ser vitsen med det.

blir så ståendes rett opp og ned og se på jenter resten av kvelden , men ser ikke noe jeg liker så ble med hun ene. kolega 1 forsvinner med damen sin og kolega 2 sitter og kliner med dame på 36. tar så en taxi hjemm når utestedet stenger.

siden jeg ikke er en person som drikker mye i utgangspunktet, og drakk enda mindre når jeg hadde en tung dag fra før pga fredags fyll. så kan jeg si at jeg fikk dette med meg ganske godt.

så sitter nå litt iritert igjen, kjøpt dyr dress fikk den sydd skikelig av en skredder (derfor dyr)  den ser flott ut, og så kommer folk bare og knuser ilusjonen. følte meg ikke så flott når jeg gikk hjemm igjen. føltes mer som på ungdomskolen der jentene i klassen hadde det gøy med akurat samme temaet. og så sitter jeg igjen med at jeg er utrolig dårlig med jenter og at jeg ikke skjøner jenter idet hele tatt. sitter igjen med at folk ser på meg som desperat på damefronten. føler meg på ingen måte desperat. heller mer kresen og ikke tar alt av demer. men sitter nå igjen med at jeg føler at jeg ikke kan snakke med noen om dette temaet.

dette er vel noe av det mer forvirrendes jeg har opplevd, men håper dere kan hjelpe.

sitter nå med noen spørsmål i hodet mitt som er:

1: den jenta som først tar opp kontakten med meg, som så kalder meg stygg. noen opplevd det samme? hva gjør man så i slike tilfeller? å hvorfor skjedde det? noen hint eller noe jeg over så
2: hvis jenta mener jeg er stygg, hvorfor vinket hun og ventet på meg?
3: jeg har tydelig vært singel så lenge at folk mener jeg trenger hjelp av dem til og få meg noe som de så fint sier. har nok noe med at jeg er ute vær helg fredag og lørdag.  hvordan endre dette bildet av meg selv?
4: har kurset til godevibber gutta noe for seg for en som meg? hvilken personen lykkes på de kursene, og hvordan blir de? føler selv at de jenten som sier nei til meg, taper noe ikke at jeg taper noe av at de ikke vil snakke med meg.

på forhånd takk:D
å være eller ikke være

brownstone

Kanskje jenta bare kalte deg stygg for å senke selvtilliten din litt, sånn at hun kanskje fikk sjangs på deg? Du syns jo ikke hun var veldig pen, og du prøvde deg faktisk på venninna hennes først. Med andre ord merka hun at hun ikke var førstevalget ditt, og prøvde desperat å gjøre noe med det. Selv om det hun gjorde er rimelig drøyt, og kynisk som faen. Men hele The Game/Mystery Method går jo ut på samme greia, dog ikke fullt så direkte som jenta du traff.

Koraboros

Hun var vel ikke tilfeldigvis svensk? Kan jo hende hun sa "snygg" som lett kan forveksles med "stygg".

Jeagle

kastanje: jeg så flott ut i dressen:D, vel dette er ikke en helt vanelig kveld. men skjer fortere enn du tror. men denne kvelden var litt mer ekstrem, skal huske det og finne et sted og sitte, men var bare iritert så ble egentlig bare ståendes og være pen:D problemet mitt på det med og sette seg ned med jenter er at jeg anner ikke hva jeg skal si. ja litt over pyntet kansje. jeg har ikke verdens beste eller dårligste mote sans ligger et sted på midten.
hva vil du btw ha til middag:p

Brownstone: vel kansje, flott tanke iallefall. sær jente

kompromiss: nei med mindre hun er svensk kun på et ord:P
å være eller ikke være

George

Kjipe greier. Logistikk er viktig ikke kle seg for godt eller for dårlig avhengig av hva man skal. Ditt problem her er at du lar deg overkjøre. Smile og le av at ei jente kaller deg stygg? Jeg har heldigvis ikke opplevd dette, men personlig hadde jeg knekt hun på stedet. Kunne sagt noe som: " Jeg viser nå ihvertfall hvordan jeg ser ut, du har gjort en god jobb med å hjemme valkene i det antrekket du bruker i dag, men du lurer ingen" og så gitt henne et smil. Sier ikke du skal være rasshøl på byen, men en så drøy kommentar må du jo ta igjen på. Alle damer uavhengig av om de faktisk er feite eller slanke er livredde for å bli kalt feit, akkurat som gutter ikke vil høre de er stygge. Seriøst mann du kan ikke la deg overkjøre sånn av ei jente på byen.

Potet

Hvis hun hadde ment noe med den fornærmelsen, hadde hun sagt det for å få deg vekk. Når hun fortsetter å danse meg deg, samt sier at hun venter på deg når du skal ta deg noe å drikke, er det enten du som hørte feil eller så var det et dårlig forsøk på flørt. Så ingen grunn til å tenke noe på det.

Når det gjelder dressen: Dersom du har tatt den til skredder og fått lagt opp riktig lengde på armer og bein er du bare der langt foran de aller fleste andre når det kommer til hvordan dressen sitter. Dersom det i tilegg er en dyr dress, antar jeg at den også ellers har et godt snitt. Ikke ta deg nær av slengbemerkninger, aller minst når de ikke begrunnes.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Mmm, tror dette kan bli en lang kommentar...

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMpå selve jobb festen er det litt fleiping om at jeg er litt for pent kledd blandt gutta, mens jentene gir komplimanger. (du ser bra ut i dag, du var kjekk i den dressen type) noe som gjør at jeg tenker litt på et blogg innleg fra 03:30 om komplimanger(kansje podcast). å blir derfor litt usiker på om jeg ser dum ut i dressen.

Du saa bra ut i dressen, hvis jentene sier at du ser kjekk ut saa gjor du det. Guttene buster deg paa det fordi det er slik gutter er, vi buster hverandre paa alt. Hvis jentene sier du ser bra ut i dressen, saa gjor du det.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMså jeg tenker at det kan være greit og bli med ut på et nytt sted med nye folk, pluss at dama til kolega 1 er der og venninen hennes. så jeg blir med.

Straalende initiativ fra din side, det er slik innstilling man burde ha hvis man vil bli god med jenter og/eller skaffe seg venner.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMvi ankomer utestedet og møter dama til kolega 1 og hun sier "oi dress" jeg "ja prøver og se litt bra ut for en gangs skyld" hun "du skal ha for forsøket iallefall" og ler, jeg bare smiler.

Dette er fordi du er usikker at hun reagerer som hun gjor, en usikker gutt i dress = konfirmant. En selvsikker mann i dress = kjekk. Hvis du bare klarer aa vaere litt mer selvsikker eller i det minste faker litt mer selvsikkerhet saa vil du bli mye mer attraktiv. Jeg hater selv dress siden jeg foler det ikke er meg, men naar jeg forst maa gaa i det saa tenker jeg faen heller, skal jeg gaa i dress saa skal jeg faen meg gaa i dress. Og da blir det som regel komplimenter paa at det ser bra ut.

Hvis folk prover aa buste deg paa at du er overkledd, saa bare rist det av med en gang. Si "det synes ikke jeg" og smil. Eller si "jeg liker dress" og smiiiiil. Hvis du er selvsikker paa at du ser bra ut saa ser du mye bedre ut. Hvis du viser usikkerhet saa vil noen mennesker utnytte dette til aa gjore deg mer usikker.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMvi går alle for og bestile øl. alle får kjøpt bortsett fra meg som blir konstant over sett av bartenderen (iritasjonsmoment nr 1 på byen) men har god tid, men begyner etter 30 min og bli litt lei

Du maa vaere mer frempaa, gaa for oyekontakt. Strekk frem haanda, whatever. Det virker som du er alt for sjenert saa aa vaere litt mer frempaa vil ikke vaere saa dumt for deg.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMmen jeg prøver meg på ei som danser med 4 andre jenter. hun smiler bare og sier nei. så snur meg og danser videre.

Det der er toft gjort, tar en del aa prove aa danse med en jente fra en saa stor gruppe. Skulle likt aa vist hvordan du gikk frem, altsaa var du selvsikker og frempaa naar du provde. Eller var du sjenert konfirmant i dress? Hvis du var det siste kan det ha mye med reaksjonen du fikk.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMetter 5-6 sanger så stopper hun opp og sier til meg "du er ganske stygg du" av dette blir jeg helt satt ut. har hørt noen ganger at noen mener det men aldri så direkte. jeg svarer med "du sa hva?" noe som gjør at hun roper det inn i ører mitt.

Hun kom for aa danse med deg... Hun danset med deg 5-6 sanger paa rad... Hun likte deg. Jeg ser det som sannsynlig at en av to ting skjedde her. Enten gjorde du noe skikkelig dritt mot henne og hun ble sur eller mer sannsynlig du viste ikke mye interesse, kanskje hun saa gjennom at du ikke likte henne saa mye. Saa for aa redde sin egen verdighet gikk hun for aa avvise deg for du avviste henne.

Hvis hun syntes du var stygg hadde hun ALDRI kommet aa danset med deg, hvertfall ikke saa lenge.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMjeg svarer med og le som om hun tuller og fortsetter og danse

Bra reaksjon, gi faen holdning, aa bli sur eller prove aa si dritt tilbake er feil holdning i slike tilfeller. Personlig liker jeg aa bruke selvironi, var en jente som sa jeg var stor (ie. feit) en gang. Jeg svarte (paa engelsk) "*stort smil* tusen takk, har planer om aa kle meg ut som fatbastard fra austin powers til halloween". Hun begynte aa le, de andre tilstede begynte aa le og ingen bustet meg paa noe annet resten av kvelden. Fikk faktisk mer interesse fra jenta i ettertid. Men jeg tror ikke hun gjorde det for aa vaere slem, tror bare hun provde aa teste meg litt for aa se om jeg var usikker.

Det fine med en slik holdning er at hvis noen prover aa fornaerme deg gang paa gang i en gruppe saa er det de som ender opp med aa se ut som rasshol, ikke du. Et godt eksempel er den posten her av Adriwen. Han reagerer med aggresjon og rasisme = til og med hans venn synes han er rassholet i situasjonen og ditcher han.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMjeg går til baren lettere iritert, havner i samme sitvasjon med bartenderen, men etter 5 min så forlanger jeg og få hvite hvorfor han hopper over meg hele tiden. noe som gjør at han ser helt satt ut, og svarer med at det ikke var bevist, og at han så jentene letter "du vet hvordan det er" komentaren.

Se du var mer frempaa og du fikk servering. Husk det til neste gang, mer frempaa.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMgår til bake til danse gulvet og ser kolega 1 og dama opp tatt, mens hun frøkna sto og ventet på meg, vurderer og gå bort og fortsette og danse eller om jeg bare skal drite i det, men da kommer kolega 2 bort og begyner og snakke om dame på 36, og at de hadde kysset og slitk. damen som står begyner så og gå mot døra med vennene sine, men vinker til meg før hun går.

Hahah, du var stygg ja. Men hun ventet paa dansegulvet og vinket til deg naar hun dro... Hun likte deg men var redd for at du ikke likte henne (og med god grunn), sannsynligvis usikker. Kanskje hun hadde lest the game (cred. Junker fra bloggen for den videoen) og provde seg paa en neg.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PMblir så ståendes rett opp og ned og se på jenter resten av kvelden , men ser ikke noe jeg liker så ble med hun ene.

Ser ikke noen du liker eller avviser alle internt i hodet ditt fordi du er for redd til aa prove deg? Det er greit at du var litt satt ut og usikker etter den kvelden, men neste gang... Er det ingen jenter du virkelig liker saa velg den du liker mest eller den jenta som sitter best til aa stikk og prat med henne. Det er greit aa varme litt opp ogsaa, saa naar den dama du faktisk liker kommer inn i lokalet saa er du allerede i prate modus.

Og hvis en jente setter deg ut saa trekk paa skuldra og finn en ny jente, det er nok av jenter der ute. Kastanje ga noen veldig gode raad i sin post.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PM3: jeg har tydelig vært singel så lenge at folk mener jeg trenger hjelp av dem til og få meg noe som de så fint sier. har nok noe med at jeg er ute vær helg fredag og lørdag.  hvordan endre dette bildet av meg selv?

Gi faen i det. Folk i forhold er alltid slik med single venner. De gjor det nok mest for aa overbevise seg selv om at de er glade for aa ikke vaere single lenger. Fordi hvis du er mer lykkelig som singel enn i forhold saa kan det jo hende at de hadde vaert det ogsaa.

Hvis du vil endre bildet av det saa neste gang noen sier noe ala det saa si "jeg liker aa vaere singel, det er goy aa kunne florte med damer som jeg vil." Saa stikk og finn en dame aa florte med.

Quote from: Jeagle on February 19, 2012, 16:36:29 PM4: har kurset til godevibber gutta noe for seg for en som meg? hvilken personen lykkes på de kursene, og hvordan blir de? føler selv at de jenten som sier nei til meg, taper noe ikke at jeg taper noe av at de ikke vil snakke med meg.

Aner ikke om det har noe for seg for deg, mest sannsynlig vil du nok laere noe nyttig der uansett hvor mye/lite du kan. Hvis du har nok penger til overs og du virkelig vil faa draget paa damer saa hvorfor ikke. Penger kan man alltids tjene mer av.

OJ

Jeg har opplevd at ei jente sa til meg at jeg var ganske kjedelig. Det var ganske spesielt siden hun var frustrert fordi jeg ikke hadde snakka med hun før, og dermed vist interesse slik jeg ser det.

lamasen

Quote from: Dev on February 20, 2012, 11:06:44 AM
Neste gang en jente kaller deg stygg bør du smile og dra en "lest the Game, eller?"

Eller finne en annen å hilse på. Denne er tydeligvis ikke helt i vater, hvorfor bli bedre kjent?

Zervs

30 min før du får bartenderens oppmerksomhet?! Du må tørre å ta mer plass og bli mer myndig i slike situasjoner. Ikke at du skal bli knipse med fingrene og være ufin,men myndig på en vennlig måte.
Forsøk på øyekontakt og "brei" deg ut der du står.

Jeagle

VB: takk for gode tilbake meldinger. du bekrefter på en måte mange av mine tanker, og gir meg mer og tenke på. man lærer altid. ellers så kan jeg si meg enig i at jeg kansje gikk litt inn i meg eget skall. har blitt kaldt stygg før, men på ungdamskolen, hvor folk mobbet meg. så gikk vel litt inn i den modusen mentalt. redd for og bli såret og slikt
å være eller ikke være

TopGun

Quote from: Zervs on February 20, 2012, 21:34:01 PM
30 min før du får bartenderens oppmerksomhet?! Du må tørre å ta mer plass og bli mer myndig i slike situasjoner. Ikke at du skal bli knipse med fingrene og være ufin,men myndig på en vennlig måte.
Forsøk på øyekontakt og "brei" deg ut der du står.

Her tror jeg du er inne på noe. En bartender vil aldri overse noen om man ikke har noe uoverenstemt med personen. Målet til enhver bartender er å selge mest mulig drikke på kortest mulig tid.

bareAre

Har opplevd flere ganger at bartenderen har prioritert de som skriker mest, mens jeg har egentlig ikke stresset så mye med å få drinken siden jeg heller har brukt tiden på å prate.. Når han da ser meg igjen og skjønner han har glemt meg, så har jeg fått drinken eller øllen gratis ;) Lurer på hva de fører den tappingen som...

VB

Quote from: Jeagle on February 20, 2012, 21:48:51 PMhar blitt kaldt stygg før, men på ungdamskolen, hvor folk mobbet meg. så gikk vel litt inn i den modusen mentalt. redd for og bli såret og slikt

Skjonner den, hadde selv ikke den mest straalende opplevelsen paa skolen frem til universitetet. Men det er verdt aa merke seg at det pisset folk sier paa ungdomsskolen er mest fordi de er usikre selv. Alle er livredde for aa vaere den som blir mobbet paa den tida, saa de snakker heller dritt til andre enn aa ta risikoen av aa ende opp der selv.

Saa jeg ville ikke lagt mye vekt paa det og uansett kan du forandre deg. Bare husk neste gang aa ikke la det folk sier gaa inn paa deg, vaer selvsikker og staa for dine valg. Ikke type aldri innrom at du har feil, har du feil saa har du feil, men hvis du har valgt aa gaa i dress saa er det ikke et riktig eller feil valg. Det er et valg du har gjort, saa staa for det og hvis noen prover aa buste deg saa ikke la det gaa inn paa deg. Le det av, smil det av eller ignorer det.