Quote from: Andreas GV on June 13, 2018, 19:33:21 PM
Hei TVA!
Velkommen til forumet. Her er det bare gode vibber
Hei og takk for svar. Det var hyggelig lesning. Oh godt å høre at vibbene er gode.
QuoteDet stemmer at vi hadde store sjekke-ideologiske ulikheter.
Jeg tror nok vi fortsatt har en rekke ulikheter på hvordan vi gjør ting og hvordan vi ser på ting. Samtidig tror jeg at våre holdning ovenfor disse ulikhetene har endret seg. I ihvertfall når det kommer til den praktiske biten. Jeg tror at istedet for å korrigere hverandre, "prøve å ta hverandre" på uenigheter, prøver vi først å finne likhetstrekk, samt med ett åpent sinn diskutere og prøve å forstå ulikheten. Vi har begge holdt på lenge og vi har begge fått til mye... meget mye. Det vi gjør funker, men som vi alle innser etter å ha vært i dette miljøet en stund er at det finnes mange veier til Roma. Jeg liker å spørre menn følgende: Er det kun en type kvinne som tenner deg? Svaret er ofte nei. Med andre ord det kan være svært ulike ting kvinner gjør som gjør deg interessert. Samme gjelder for oss menn og av denne grunnen tror jeg det finnes mange måter å nå målet sitt på.
Når det kommer til moral og kvinnesyn tror jeg dog ikke vi er så uenige - jeg tror vi begge vil være enig i at sex med samtykke er er hot, og at respekt for kvinner er en dyd. Jeg tror også, at vi begge ønsker å bidra til å binde kjønnene tettere sammen og danne til bedre forhold (one-night stands, kortsiktig eller langsiktig) basert på respekt, forståelse og ellers gode opplevelser. Dette er verdier som tror det er eller ei tar ofte lang tid for folk innenfor for dette miljøet å innse nytten samt verdien av. Jeg snakker her ut ifra min erfaring.
QuoteSjekkemiljøet 2005-2009 hadde hatt det jeg følte var gode grunnverdier (og holdninger til jenter) i bunn. I perioden 2009-2011 ble sjekkemiljøet så polarisert at de fleste ikke lenger orket å henge på ASF-Norge og heller gikk over til andre forum (blant annet vårt, men også internasjonale forum).
Jeg er faktisk enig i den første biten. Jeg husker å selv ha reagert på den tiden ovenfor noen av grunnverdiene noen av gutta hadde. Jeg syntes mye av det gutta gjorde var på grenseland til kalibrering og trakassering. I starten var jeg litt der også selv, men i motsetning til de andre var jeg 16 år gammel. Til tross for det har jeg aldri opplevd noe særlig dårlig tone med noen av jentene jeg har vært med. Jentene jeg hadde sex med hadde som regel om ikke alltid en god tone med meg etter vi hadde sex.
Jeg er dog uenig i den analysen om at ukultur drepte forumet. Det var aktivt, men det endte opp med at det kom inn for lite "nytt" blod inn. Pick up trenden forsvant gradvis. Det sosiale omdømme rundt industrien og miljøet gjorde ikke pick up til noe særlig populært. Veteranene som deg og med gikk videre til å gjøre andre ting. Det er grenser på hvor lenge folk orker å diskutere frem og tilbake på forum. Mangel på nytt blod dreper de fleste miljøer.
Det internasjonale miljøet døde av samme grunn, og lairs fulgte etter. Dette er min analyse. Pick up miljøet tiltrakk seg ofte menn som slet med kvinner eller som ikke hadde det godt med seg selv. Mange av disse ble fristet inn i men's right movement (som snarere har lite til felles med dette miljøet men deler ofte samme målgruppe). Dette vannet ut miljøet. Dette er mitt syn på saken.
QuoteJeg har skrevet om skrekkeksemplene på bloggen tidligere:
En kompis av Mads Larsen skrøt på et norsk internettforum av at han fikk en tjukk jente til å begynne å grine etter sex ved å trakassere henne. En annen profilert figur i sjekketeori-miljøet ble anmeldt for voldtekt. Det virket som om fokuset for mange var å overgå hverandre i "drøye" historier, ikke i å utvikle seg som person eller å være en positiv påvirkning på livet til jentene. Jeg trakk meg etterhvert ut av det norske sjekkemiljøet og startet vårt eget forum.
Æsj. Vel vi vet at selv om noen kanskje kommer unna med slikt en gang, vil før eller senere få dørene smelt rett i trynet på dem. Dette er verken kult, morsomt eller sexy.
Når det kommer til drøye historier ser jeg som sådan ikke noe galt i det. Hva den drøye historien innebærer er hva som bør bedømmes ikke selve historien. Menn syntes morsomme, spennende og litt ukonvensjonelle hendelser er morsomt og eventyrlig. Jeg tror det samme gjelder kvinner, særlig unge kvinner. Kvinner elsker eventyr, og jeg vil med glede invitere henne til å bli med meg på neste reise
God forføring har ett narrativ, i likhet med bøker og filmer. Gode bøker har spennende narrativer som drar emosjonene opp og ned. Ofte bidrar de drøyere og ukonvensjonelle hendelsene til å danne en mer spennende historie, en historie som bidrar i å forsterke minnet om det var var om ikke selve prosessen da den fant sted. Spørr en hver kvinne, hva vil du helst, møte en fyr på tinder og trøkke over en øl eller møte en fyr klokken 5 på en vill homsebar og dra fyren med seg hjem, ha sex med han og vennina og våkne opp til en solrik dag på stranden med med venninen og fyren, som nå har på seg i pilotbriller, speedo og Jack Daniels i levern? svaret er obvious. Jeg tror dog vi har en semantisk ulik tolkning av hva "drøyhet" innebærer.
QuotePick-up-miljøet (ala The Game) har nesten forsvunnet, men det er faktisk flere LRs på den lukkede delen av dette forumet enn det gamle norske, og det er flere folk fra dette forumet ute på byen hver helg enn det var fra det gamle miljøet. Så hvis du har lyst er det bare å slenge seg med ut
Ah nice! mange LR'er betyr at dere gjør ting riktig med coachingen. Jeg vil gratulerer både dere og studentene for dette. Jeg vet hvordan det føles når folk får napp takket være materialet en gir dem. Det føles godt. Jeg vil nesten gå så langt å si at det er en av hovedmotivasjonen bak arbeidet som coach!
QuoteSjekkemiljøet døde egentlig ikke, det adapterte. Det vil alltid finnes et behov for å lære å forstå og tiltrekke jenter.
Dette er er jeg enig i. Men vi har ikke i dag ett stort aktivt miljø som går inn for å bli bedre med jenter som vi hadde - det er i ihvertfall ikke det det var. Mulig jeg bare nostalgisk nå.
QuoteMen det må skje i et miljø man trives i og som det ikke er "flaut" å bli assosiert med. To av tre deltagere på Bootcamp har blitt anbefalt av en venn som er tidligere deltager. Jeg tror word of mouth faktisk er veien å gå i et virrvarr av mer eller mindre seriøse aktører og teorier på internett.
Wow nice. ikke dårlig. Igjen, all about street cred!
QuoteHvis du noen gang møter meg ute på byen tar jeg gjerne en veteranskål med deg. Jeg kommer ihvertfall ikke til å Amoge eller stjele jenter
Haha nei det ville vært så 2010 av oss å amogge hverandre. 2018 varianten er at jeg vil gå for den innpåslitne venninen
Best,
TVA/Teevster