Dersom du bryr deg om apps og slikt synes jeg det bør styre valget. Selv om man får mye av det samme på både android og iphone så er det variasjoner. Kjøper du ny iPhone beholder alle apps du har kjøpt tidligere. Det gjelder sikkert fra android til android også.
Dersom det ikke er spesifkke apps du har lyst på som ikke funker på 4, men 5, så er det liten grunn til å oppgradere. Behold heller den du har til den blir utslitt, med mindre du faktisk ønsker deg en ny telefon. Er du lei av den du har og har lyst på noe "nytt" så bør du vurdere noe annet enn iPhone. Bare husk at du ikke får brukt allerede kjøpte apps der.
Er du glad i å tukle veldig med telefonen bør du gå for android da den er mye mer åpen i forhold til iPhone. Personlig er jeg selv en teknisk geek som faktisk ikke ser poenget med det, men det er bare meg. Dersom du ikke forstår hva jeg snakker om her så er du ikke glad i å tukle på den måten jeg sikter til.
Personlig foretrekker jeg iPhone over Android fordi jeg setter pris på veldig finpussa interface (er tross alt det jeg interacter med mesteparten av tiden) etc, pluss at jeg er veldig fornøyd med app-utvalget. Likevel tror jeg jeg venter med å oppgradere iphone til 6 eller noe kommer ut. Blir man hengende for lang bak går man glipp av nye apps (om man bryr seg om det), men ingen grunn til å oppgradere hver eneste gang.
La oss skrive histore nå folkens. Apple vs Android-diskujon uten flamewar.
Quote from: tore on September 20, 2012, 11:38:58 AM
Maskinvaren er heller ikke noe og skryte over. Nye Android- og Windows Phone-telefoner er bedre på maskinkraft.
I tall ja. Men merker du faktisk forskjell? Operativ-systemer kan kreve forskjellige mengder av kraft for å fungere optimalt, og da har tallene på kraft mindre å si for hva du faktisk merker. Apper er også gjerne tilpasset godt. Jeg Sier ikke at iPhone er bedre, men til tross for jeg ser mange skryte av kraften til android har jeg aldri hørt noen nevne konkrete f.eks spill som føles diggere å spille på en android telefon enn en iphone.