Selges: 49 selvutviklingsbøker

Started by Anders GV, December 13, 2012, 01:20:54 AM

Previous topic - Next topic

Anders GV


Femininist

Kenti, jeg vil gjerne kjøpe Bourdieu boka for 50kr om du ønsker å selge den, kan isåfall hente den i oslo i slutten av januar:)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stanley

Er det ikke i mot reglene å ha reklame?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Carebear

Quote from: Autowin on December 26, 2012, 14:35:59 PM
Er det ikke i mot reglene å ha reklame?

Er det å selge sykkelen din på finn.no reklame?
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Koraboros

Samma om det er mot reglene eller ikke vel, det er jo GV som håndhever de og de står fritt til å gjøre unntak.

Jungeldyret

Reklame (av latinske reclamare for "å rope igjen og igjen") betegner kommersielle budskap via massemedier for å gjøre et produkt, et varemerke eller en tjeneste kjent for potensielle kunder. Reklame kan defineres som «betalt kommunikasjon av et budskap i et massemedium med identifiserbar sender i den hensikt å forberede en økonomisk transaksjon»

Ref: wikipedia

Her var det vel snakk om bøker og ikke et varemerke eller annet.
Jeg synes det er viktig at man vet hva man snakker om før man kritiserer eller viser ydmykhet om man er usikker.

Koraboros

Quote from: Jungeldyret on December 31, 2012, 19:49:01 PM
Reklame kan defineres som «betalt kommunikasjon av et budskap i et massemedium med identifiserbar sender i den hensikt å forberede en økonomisk transaksjon»
Det ser ut som en utrolig dårlig definisjon.

1. Reklame trenger ikke være betalt, den kan være gratis.
2. Den trenger ikke være i et massemedium, den kan være i et hvilket som helst medium.
3. Senderen trenger ikke være identifiserbar (senderen reklamerer ikke nødvendigvis for seg selv eller sitt eget produkt).
4. Hensikten trenger ikke å være å forberede en økonomisk transaksjon.

Fjerner man disse punktene fra setningen står man igjen med: "Kommunikasjon av et budskap i et medium". Som er alt for vagt til å definere reklame.