Quote from: Dev on January 09, 2013, 02:21:11 AM
Quote from: piken on January 08, 2013, 21:44:15 PM
- Telefonen skal ikke ha lettknuselig skjerm a la iphone
iPhone 5 er faktisk mer robust enn noen gang. Den slår diverse android-telefoner i fall-tester.
(pwnd, Roark )
Vanskelig å si så mye ut ifra den testen. Veldig mye kommer an på hvordan den lander, og ut ifra det jeg ser var landingen mer uheldig på S3-en enn iPhonen i det klippet. Og å droppe en telefon som allerede har sprekker i skjermen på nytt, for så å sammenligne det med en annen telefon som ikke var skadet fra før av, er jo fullstendig idiotisk. Hadde de hatt ti stykker av hver mobil og testet mange nok ganger så kunne kanskje testen vært til å stole på. For all del, iPhone 5 ser solid ut, men jeg vil anslå at rundt 50 % av alle iPhones jeg ser har knust skjerm.
QuoteQuote from: piken on January 08, 2013, 21:44:15 PM
- Den skal være liten nok til å kunne ha i lomma
iPhones er såvidt jeg vet mindre enn mange av android-telefonene. Jeg har ingen oversikt, men har fått med meg at de som ønsker stor skjerm klager på iPhone. Den er ihvertfall mer enn liten nok til å få plass i lomma.
iPhones er mindre, ja, og passer fint i lommen. De aller fleste android-telefoner (unntatt Note-serien) passer også fint i lommen.
QuoteQuote from: piken on January 08, 2013, 21:44:15 PM
- Oversiktlig kaldender og sms-oppsett
iPhone er generelt sett kjent for å ha veldig bra brukervennlighet. Kalender og sms er veldig oversiktelige. Dessuten kan du sende meldinger gratis til alle andre som har iPhone (til og med iPad).
Smak og behag, jeg synes Android er mer brukervennlig. Men iPhone er nok generelt lettere å forstå for folk som er litt mindre tekniske. Angående oversiktlig kalender og sms-oppsett så synes jeg det er helt fint på både Android og iOS, men uansett så finnes det jo apper å laste ned hvis man ikke er fornøyd med standardoppsettet.
QuoteVidere så kommer det også veldig ann på om du bryr deg om apps. Apples appstore har flere kvalitet-apps enn google play (android).
Det er vel strengt tatt et gammelt og veldig utdatert argument. Appstore har noen apps som ikke Google Play har, og Google Play har noen apps som ikke Appstore har. Felles for dem begge er at du får det du trenger, så argumentet kan egentlig ikke brukes noen veier.
Til slutt tar jeg forbehold om at jeg selv har iPhone og ikke Android, så denne posten er nok ikke helt nøytral.
Det blir fort sånn i denne typen diskusjoner, ja. Selv har jeg Android (Samsung Galaxy Nexus) og kommer aldri til å kjøpe iPhone til meg selv, men jeg jobber blant annet med support på iPhone og jeg har brukt iOS på iPad ganske aktivt det siste halve året, så jeg vet en del om det også. Mye kommer an på brukeren. Selv om jeg aldri ville hatt iPhone selv kan jeg fint anbefale det til andre, hvis jeg tror det er det som passer brukeren best.